Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Salg til private - dørsalgsloven

Side 2 ud af 2 (18 indlæg)
Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Indlæg ialt: 4322
Skrevet kl. 11:00
Hvor mange stjerner giver du? :

kodimagnyl:

Det er da kunden der risikerer at bryde dørsalgsloven, hvis Peter på baggrund af de svar der kommer herinde rådgiver kunden forkert, så det kan kunden da ikke være ligeglad med.

Jeg kan ikke se hvordan det kan være ulovligt ikke at ringe til kunderne, som Peter er blevet rådet til Wink

Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 11:04

kodimagnyl:
Det er da kunden der risikerer at bryde dørsalgsloven, hvis Peter på baggrund af de svar der kommer herinde rådgiver kunden forkert, så det kan kunden da ikke være ligeglad med

Man behøver ikke nogen højere juridisk embedseksamen for at læse dørsalgslovens § 6:

"Erhvervsdrivende må ikke uden forudgående anmodning herom rette personlig eller telefonisk henvendelse til en forbruger på dennes bopæl, arbejdsplads eller andet sted, hvortil der ikke er almindelig adgang, med henblik på straks eller senere at opnå tilbud eller accept af tilbud om indgåelse af aftale. ..."

Kunden skal således have givet tilsagn om at måtte blive kontaktet......

Tilmeldt 5. Dec 07
Indlæg ialt: 75
Skrevet kl. 11:23
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

:-) nej det er selvfølgelig rigtigt, men det er i mine øjne stadig ikke et tilfredsstillende resultat for kunden, der sidder med en interessant kundedatabase på x-antal tusinde tidligere kunder.  ( det her er svar til Anders Christensens indlæg )

Hvis man i Peters sted siger ja til at rådgive omkring Dørsalgsloven må den rådgivning sikre at kunden for det første ikke bryder loven ved at ringe til kunder, der ikke må ringes til. Omvendt må rådgivningen også sikre at der ringes til de kunder, der må ringes til. Det kan være spild af en stor potentiel indtjening såfremt man vælger ikke at udnytte en stor kundedatabase fordi man fejlagtigt tror man ikke må ringe til dem.

Min pointe er derfor at Peter bør lade en advokat undersøge dette. Herved vil advokaten kunne tage samtlige forhold med i hans vurdering, herunder typen af produkt og den eventuelle aftale kunderne allerede har underskrevet ved første køb.

Mvh Kim

Fra Ringsted
Tilmeldt 25. Apr 06
Indlæg ialt: 383
Skrevet kl. 15:21

Anders Christensen:

Hvis kunden direkte har givet samtykke til at blive kontaktet pr telefon er det ikke noget problem.

Men sådan et samtykke skal gives aktivt, f.eks. ved afkrydsning af et felt, der ikke må være udfyldt automatisk.

"[ ] Jeg giver hermed <virksomhed> lov til at kontakte mig telefonisk med tilsvarende tilbud i fremtiden."

Og så skal det være muligt at kalde sit samtykke tilbage ved henvendelse til virksomheden.

Jeg er stærkt tvivlende om hvorvidt det vil være lovligt at kontakte de pågældende kunder udfra det du beskriver.

Hej Anders

Tak for - som altid - gode svarSmile

God weekend

Fra Ringsted
Tilmeldt 25. Apr 06
Indlæg ialt: 383
Skrevet kl. 15:23

kodimagnyl:

Min pointe er derfor at Peter bør lade en advokat undersøge dette. Herved vil advokaten kunne tage samtlige forhold med i hans vurdering, herunder typen af produkt og den eventuelle aftale kunderne allerede har underskrevet ved første køb.

Mvh Kim

Det ene udelukker ikke det andet. At spørge på Amino er en god og gratis mulighed for at få svar (dette inkluderer jo ofte også svar fra advokater) Så selvom jeg spørger på Amino, så kan jeg jo også spørge min advokat.

God weekend til jer alle

Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Indlæg ialt: 4322
Skrevet kl. 15:29

kodimagnyl:

:-) nej det er selvfølgelig rigtigt, men det er i mine øjne stadig ikke et tilfredsstillende resultat for kunden, der sidder med en interessant kundedatabase på x-antal tusinde tidligere kunder.  ( det her er svar til Anders Christensens indlæg )

Hvad har antallet af kundeemner med noget at gøre?

Hvis der ikke er givet samtykke fra kundernes side, så er sagen jo altså ikke længere end at det vil være ulovligt at ringe til dem når produkterne falder udenfor de tidligere omtalte kategorier der er tilladt at sælge som dørsalg.

Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 15:48
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

PB Marketing ApS / Peter Bjarnarson:
Det ene udelukker ikke det andet. At spørge på Amino er en god og gratis mulighed for at få svar (dette inkluderer jo ofte også svar fra advokater)

Præcist!

Det kan endda være en god måde til at for vendt en problemstilling, således at man får stillet sin advokat de rette spørgsmål.

Tilmeldt 1. Jun 08
Indlæg ialt: 284
Skrevet kl. 21:01

Bemærk (for sjov) §6 stk 2, 4 den er skrevet 100 % til Falck og kun Falck, kan huske den blev taget op som eksempel i erhvervsret.

Side 2 ud af 2 (18 indlæg)