Det er da kunden der risikerer at bryde dørsalgsloven, hvis Peter på baggrund af de svar der kommer herinde rådgiver kunden forkert, så det kan kunden da ikke være ligeglad med.
Jeg kan ikke se hvordan det kan være ulovligt ikke at ringe til kunderne, som Peter er blevet rådet til
Det er da kunden der risikerer at bryde dørsalgsloven, hvis Peter på baggrund af de svar der kommer herinde rådgiver kunden forkert, så det kan kunden da ikke være ligeglad med
Man behøver ikke nogen højere juridisk embedseksamen for at læse dørsalgslovens § 6:
"Erhvervsdrivende må ikke uden forudgående anmodning herom rette
personlig eller telefonisk henvendelse til en forbruger på dennes
bopæl, arbejdsplads eller andet sted, hvortil der ikke er almindelig
adgang, med henblik på straks eller senere at opnå tilbud eller accept
af tilbud om indgåelse af aftale. ..."
Kunden skal således have givet tilsagn om at måtte blive kontaktet......
:-) nej det er selvfølgelig rigtigt, men det er i mine øjne stadig ikke et tilfredsstillende resultat for kunden, der sidder med en interessant kundedatabase på x-antal tusinde tidligere kunder. ( det her er svar til Anders Christensens indlæg )
Hvis man i Peters sted siger ja til at rådgive omkring Dørsalgsloven må den rådgivning sikre at kunden for det første ikke bryder loven ved at ringe til kunder, der ikke må ringes til. Omvendt må rådgivningen også sikre at der ringes til de kunder, der må ringes til. Det kan være spild af en stor potentiel indtjening såfremt man vælger ikke at udnytte en stor kundedatabase fordi man fejlagtigt tror man ikke må ringe til dem.
Min pointe er derfor at Peter bør lade en advokat undersøge dette. Herved vil advokaten kunne tage samtlige forhold med i hans vurdering, herunder typen af produkt og den eventuelle aftale kunderne allerede har underskrevet ved første køb.
Min pointe er derfor at Peter bør lade en advokat undersøge dette. Herved vil advokaten kunne tage samtlige forhold med i hans vurdering, herunder typen af produkt og den eventuelle aftale kunderne allerede har underskrevet ved første køb.
Mvh Kim
Det ene udelukker ikke det andet. At spørge på Amino er en god og gratis mulighed for at få svar (dette inkluderer jo ofte også svar fra advokater) Så selvom jeg spørger på Amino, så kan jeg jo også spørge min advokat.
:-) nej det er selvfølgelig rigtigt, men det er i mine øjne stadig ikke et tilfredsstillende resultat for kunden, der sidder med en interessant kundedatabase på x-antal tusinde tidligere kunder. ( det her er svar til Anders Christensens indlæg )
Hvad har antallet af kundeemner med noget at gøre?
Hvis der ikke er givet samtykke fra kundernes side, så er sagen jo altså ikke længere end at det vil være ulovligt at ringe til dem når produkterne falder udenfor de tidligere omtalte kategorier der er tilladt at sælge som dørsalg.