Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

sælger på ren provision... kan man det...eller hvordan...?

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Fra Lyngby
Tilmeldt 19. Dec 08
Indlæg ialt: 1537
Skrevet kl. 19:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino

Sad lige og læste i nogle andre tråde - og fik en ide til hvordan jeg kan løse mit problem.

Jeg har nogle super produkter som jeg bare ikke har tid til at sælge - men er det muligt og have en eller flere sælgere på 100% provision? - jeg har især hæftet mig ved de ulemper som folk har skrevet om, hvor vi enten taler uengageret sælgere eller sælgere der med tiden bliver for dyre, hvis de gør det rigtig godt.

Omvendt så er jeg i en situation lige nu hvor jeg ikke har tiden - og så tænker jeg - er det ikke bedre at få solgt en masse, trods man skal btale en del af fortjenesten til en sælger mod ikke at komme ud i marken? Jeg tænker er det ikke bedre og sælge for 100 kroner, selvom man måske skal af med 50% af fortjensten end at sælge for 0 kroner :)

En anden løsning kunne være virksomheder der simpelthen sælger varen, som en ekstern salgsafdeling, men synes ikke og kunne finde det rette på nettet - nogle der ved om firmaer der yder sådanne løsninger?

Håber der er nogen der kan give mig det info jeg har brug for, eller gode råd til hvordan jeg løser mit problem her og nu.

All vinkler og synspunkter har interesse.

Bendtsen

Fra Korsør
Tilmeldt 26. Feb 09
Indlæg ialt: 5072
Fra  Sliknet Thai-invest aps Skrevet kl. 19:54

F.eks salg af boliger i udlandet er bygget op på denne måde - 100% provision, så selvfølgelig er det muligt.

Hvad skal du have solgt ?

Mvh

Jesper

Fra Bording, midtjylland
Tilmeldt 5. Jul 07
Indlæg ialt: 564
Fra  Stepfo Skrevet kl. 20:04

Jeg forstår ikke, hvordan en sælger på ren provision kan være for dyr. Din indtjening stiger jo i takt med hans.

Det er da klart, at det måske kunne have været billigere at have ham på månedsbasis, men hvis han starter på 100% provision, synes jeg bestemt du skal lade ham beholde sin aftale, når han har banket netværket op..

Venlig Hilsen

Allan

Fra Lyngby
Tilmeldt 19. Dec 08
Skrevet kl. 20:10

Hej Jesper

Jeg har nogle unikke produkter der både kan sælges til detail, b2b men også til restaurations branchen - så der er reelt rigtig mange valgmuligheder. Dog er produkterne ikke dyre, så der skal volume på før det bliver sjovt, omvendt så vil det nok for den rette være relativt nemt og få den volume på der er nødvendigt for at få en fornuftig løn.

Blot et lille eksempel - lad os sige provisionen var 5 kr. pr. stk. - så har vi haft flere restaurationer der er hoppet på vognen og efter et par timer besøg har man vendt hjem med en ordre på 1500 stk. og så behøver man jo nok ikke og arbejde så meget mere den dag :)

Men det kan selvfølgelig også gå den anden vej, nemlig at man har dage hvor man sælger lidt eller slet ingenting - da nogle typer salg kræver længerevarende opbygning - omvendt tør jeg ikke tænke på hvad man som sælger ville kunne tjene hvis man får f.eks. en kædeaftale hjem i detail.

Men som sagt er jeg i en situation lige nu hvor jeg har så mange nye projekter kørende og en rimelig solid kundeportefølje - men omvendt ikke har råd til at ansætte en sælger fast - dog er mit mål at en evt. provisions lønnet sælger skulle være med fastansættelse for øje - hvis man støder ind i den rigtige.

Så egentlig ville jeg gerne satse hele butikken fra start, men vores kommende projekter kommer til at kræve rigtig stor kapital, og derfor kan jeg ikke se hvordan dette skal kunne hænge sammen med en fast månedsudgift - hvorimod man på den provisions baserede løsning kun skal betale i forhold til det der bliver solgt.

Håber i kan følge mig - flere input ville være dejligt :)

Bendtsen

Fra Lyngby
Tilmeldt 19. Dec 08
Skrevet kl. 20:12

Hej Allan

Tror ikke du læste mit indlæg godt nok - jeg siger ikke de bliver for dyre - for som jeg skriver så er det vel bedre at betale 50% af din fortjeneste til en sælger i modsætning til ikke at sælge noget - jeg hev bare nogle ulemper frem andre har beskrevet i øvrige tråde om emnet :)

Bendtsen

Fra Korsør
Tilmeldt 26. Feb 09
Indlæg ialt: 5072
Fra  Sliknet Thai-invest aps Skrevet kl. 20:19
Fra Lyngby
Tilmeldt 19. Dec 08
Skrevet kl. 20:30

Hej Jesper

Din mail adresse er noteret - jeg sender dig info snarest.

Bendtsen

Fra glostrup
Tilmeldt 22. Jul 07
Indlæg ialt: 58
Skrevet kl. 20:38

Hej Bendtsen

Send mig lige en mail vil gerne vide hvilke produkter det drejer sig om

jeg tror jeg har sælgeren.

info@woxxi.com

MVH

Birklev   

Fra Lyngby
Tilmeldt 19. Dec 08
Skrevet kl. 20:43

Hej birkelev

Er du eller har du sælgeren jeg søger? :)

jeg sender info snarest.

Bendtsen

Fra glostrup
Tilmeldt 22. Jul 07
Indlæg ialt: 58
Skrevet kl. 20:50

Det lyder godt

Jeg har en sælger som køre på samme områder som du beskriver

MVH

Birkelev   

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)