Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Juridisk hjælp

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Fra Aalborg
Tilmeldt 1. Oct 09
Indlæg ialt: 292
Skrevet kl. 14:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære Aminobrugere. 

Jeg henvender mig da jeg kan se, at mange brugere efterspørger juridisk hjælp. Juraen har desværre en tendens til at blive overset når fysiske personer starter egen virksomhed. Dog får disse iværksættere, på et eller andet tidspunkt, at mærke, hvorfor juraen er vigtig.

Navnlig kontrakter og alt på det aftaleretlige område samt viden inden for det køberetlige (formueretlige) område kan medføre, at tvister i mellem køber og sælger undgås. 

ExigoNord er en nordjysk juridisk virksomhed, som blandt andet holder iværksætterkursus med henblik på juraen - herunder skat, aftaleret, formueret og arbejdsret. Virksomheden har blandt andet fokus på iværksættere hvorfor priserne for at få udfærdiget kontrakter er i et prisleje alle kan være med på. 

Nærmere info kan ses på http://www.exigonord.dk

Hav en fortsat god dag

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 15:19

Undrer mig lidt over teksten på jeres hjemmeside: "ExigoNord er ikke et rådgivningsfirma hvorfor der ikke kan søges om juridisk rådgivning hvorom der henvises til anden sagkyndig bistand.

"ExigoNord er uden ansvarsforsikring - vi hæfter derfor ikke ved inddirekte tab og følgeskader."

Hvad er det så man betaler for  og hvad kan man bruge det til ?

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

Fra Aalborg
Tilmeldt 1. Oct 09
Skrevet kl. 15:34

Hej Skattekonsulenterne.

Vi konciperer juridiske kontrakter og afholder foredrag for iværksættere. Der kan ikke søges direkte rådgivning hos os om juridiske tvister. Såfremt eksempelvis en skattefri virksomhedsomdannelse ønskes, rådgiver vi ikke herom, men henviser til anden sagkyndig bistand. Ham man en verserende sag kørende, tager vi ikke stilling til tvistens anliggender. 

Vi konciperer udelukkende kontrakter og kan i den forbindelse rådgive om hvilke juridiske kontrakter iværksættere og andre fysiske personer har brug for. 

Iværksætterkurset bærer dog præg af rådgivning, men er mest med henblik på et dybdegående foredrag med udgangspunkt i den nødvendige jura, som en iværksætter har brug for. 

Håber dette besvarede dit spørgsmål

Hilsen ExigoNord

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 15:53

Skattekonsulenterne:
Hvad er det så man betaler for  og hvad kan man bruge det til ?

En studerende på erhvervsjura - 5 semester..... pris og indhold hænger vel sammen....

Hvad man kan bruge det til.... spille russisk roulette  med sine kontraktforhold....

Tilmeldt 1. Jun 08
Indlæg ialt: 284
Skrevet kl. 16:10

Øh, man kan sgu da ikke skrive sig fra ansvar ved at sige man ikke har en ansvarsforsikring Tongue Tied

Tilmeldt 1. Jun 08
Indlæg ialt: 284
Skrevet kl. 16:13

Så lige hvad de sælger, tænk at få lavet en enforhandleraftale, opsigelse eller lign. uden chance for at stille rådgiveren til ansvar Tongue Tied Så hellere spille russisk roulette med fyldt kammer.

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Skrevet kl. 16:39

Henrik Krogh:

Et studerende på erhvervsjura - 5 semester..... pris og indhold hænger vel sammen....

Det er da løgn Big Smile

Præcist TM2 Byg. Det er også det jeg hæfter mig ved. Havde der nu bare været tale om standardformularer vedr. gældsbreve, stiftelsesdokumenter m.v. havde det været noget andet (men det kunne man så også hente andre steder på nettet), men at udbyde samarbejdsaftaler, overenskomster m.v. som standardskabeloner skriger til himmelen (og det er sagt og skrevet af en ikke-jurist).  

Fra Aalborg
Tilmeldt 1. Oct 09
Skrevet kl. 09:16

Hej.

I har overfortolket en masse, og desværre gejlet hinanden op. Hvad angår hæftelse, så kan jeg selvfølgelig gøres ansvarlig for eventuelle fejl og mangler, da jeg hæfter personligt og ubegrænset. De fleste af kunderne har efterspurgt en form for skabelon således, at de løbende kan tilpasse dem så de passer til de enkeltstående situationer. Dersom de ændrer de forhold, som vi har nedfældet, kan vi ikke gøres ansvarlig hvilket er det, der menes under betingelser. Mange af kontrakterne kan ikke udformes som skabeloner, såsom samarbejdsaftaler, eller de aftaler der indgår i "agreed document".

En enkeltmandsvirksomhed uden ansvar er vel ønsketænkning og ikke noget der kan udøves i praksis.

Vi er ikke en direkte juridisk rådgivningsvirksomhed hvorfor det er overflødigt at tegne en juridisk rådgiveransvarsforsikring – dette skal ikke tolkes på den måde, at jeg ikke hæfter personligt og ubegrænset og bruger dette som en undskyldning, jf. Ovenfor.  

Hvad angår min baggrund, så er erhvervsjura ikke helt ved siden af – men 5 semester passer nu ikke ind nogen steder.  En studerende kan vel også hjælpe andre? Selvom man ikke kan klippe andre folk, kan man sagtens åbne en salon, hvis man ved hvordan driften skal styres. Direktøren for Toyota er oprindeligt uddannet psykolog hvilket ikke har meget med biler at gøre, men han ved, alt andet lige, hvordan driften skal håndteres og lader de andre udføre arbejdet. Hvis jeg ved hvordan driften skal styres, men overlader arbejdet til andre mere kompetente mennesker, så  er der vel ikke noget, der kan bebrejdes? Hvis en studerende er selvstændig, kunne man tænke sig til den situation, at vedkommende kunne få assistance qua professorer, der efter min mening er mere kompetente end advokater og lignende.

Mange af de allerede konciperede kontrakter er udformet af advokater eller jurister, så det er ikke en 5,7 eller 9 semester jurastuderende, der konciperer dem.

Håber det gav et bedre billede af hvordan det hele er ”skruet” sammen, og håber at I vil tage bedre imod andre mennesker/virksomheder, der har til hensigt at hjælpe, og ikke at bedrage folk.

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Skrevet kl. 11:08

ExigoNord:

Hej.

De fleste af kunderne har efterspurgt en form for skabelon således, at de løbende kan tilpasse dem så de passer til de enkeltstående situationer. Dersom de ændrer de forhold, som vi har nedfældet, kan vi ikke gøres ansvarlig hvilket er det, der menes under betingelser. Mange af kontrakterne kan ikke udformes som skabeloner, såsom samarbejdsaftaler, eller de aftaler der indgår i "agreed document". 

Se der rammer du jo hovedet på sømmet i forhold til den kritik der er givet. Det er jo præcist hvad det handler om. At lade "kunderne" løbende tilpasse dokumenter m.v. så de passer til enkeltstående situationer er jo lige præcist det der er livsfarligt. Du siger så også helt i tråd med det at disse kontrakter ikke kan udformes som skabeloner. Gør I det så er det inkonsekvent. Laver I dem individuelt fra kunde til kunde så er der tale om egentlig rådgivning hvor der må kræves egentlig forsikring.

At jeres ansvarsfraskrivelse kun skulle gælde hvis kunderne ændrer i de forhold I har nedfældet fremgår ikke af hjemmesidens betingelser. Samtidig kan en kunde heller ikke bruge disse standardkontrakter til noget uden at ændre i indholdet.

Der er ingen her der taler om at I vil bedrage folk og jeg betvivler såmænd heller ikke at formålet er et hjælpe disse folk. Jeg mener bare at de er bedre hjulpet ved at få individuel juridisk rådgivning til udformning af kontrakter m.v. når vi ser bort fra stiftelsesdokumenter, vedtægter for et enkeltmandsejet ApS osv.   

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 11:13

Skattekonsulenterne:
Der er ingen her der taler om at I vil bedrage folk og jeg betvivler såmænd heller ikke at formålet er et hjælpe disse folk. Jeg mener bare at de er bedre hjulpet ved at få individuel juridisk rådgivning til udformning af kontrakter m.v. når vi ser bort fra stiftelsesdokumenter, vedtægter for et enkeltmandsejet ApS osv.   

Præcis. Forskellen på at søge individuel og tilpasset hjælp til ens kontrakter hos en advokat med ansvarsforsikring overstiger jo ikke væsentligt udgiften ved en skabelon-løsning.

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)