Går med overvejelser om at sende SMS'er til mine kunder, da spørgsmålet slog mig.
Hvordan ved jeg om kunden reelt kan modtage en SMS? Eller sagt på en anden måde, hvordan ser man på nummeret om det er en mobiltelefon eller et fastnetnummer?
mobilnumre. Derudover kan erhvervskunder hos Telenor have et fastnetnummer på mobilen hvorpå der kan modtages SMS - disse numre ligger ikke som sådan i nogen fast nummerserie da det typisk er virksomhedens gamle fastnetnummer man har porteret over på mobilen.
Vedr. spørgsmålet om hvordan du finder ud af, om det er et fastnet- eller mobilnummer, som du sender til. Vi har sat vores gateway op til at modtage meddelelser fra operatørerne hvis vi forsøger at sende til et fastnetnummer, derved undgår vi og vores kunder at betale for beskeder, som sendes til fastnetnumre.
Vedr. spørgsmålet om fastnetnumre på mobiltelefonen. Du vil stadig have et mobilnummer på mobiltelefonen - fastnet nummeret ligger blot ude i TDC's net og viderestilles til dit mobilnummer. Det vil sige, at du ikke kan sende SMS beskeder til et fastnetnummer, som bliver brugt i fx Telenors "fastnetnummer på mobil" løsning - du skal derfor sende beskeden til mobiltelefonens mobilnummer..
Hej Søren og tak for svaret. Det var lige hvad jeg skulle bruge. Jeg regner med du hører fra mig meget snart, for jeg vil gerne have prøvet jeres SMS-løsning af.