Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvem kan jeg sende SMS til?

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Fra Hjørring
Tilmeldt 11. Feb 06
Indlæg ialt: 712
Skrevet kl. 11:38
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 1 person

Går  med overvejelser om at sende SMS'er til mine kunder, da spørgsmålet slog mig.

Hvordan ved jeg om kunden reelt kan modtage en SMS? Eller sagt på en anden måde, hvordan ser man på nummeret om det er en mobiltelefon eller et fastnetnummer?

StylingShop.dk - design dit eget postkasseskilt 

Fra Korsør
Tilmeldt 26. Feb 09
Indlæg ialt: 5072
Fra  Sliknet Thai-invest aps Skrevet kl. 11:44

hvis de ikke modtager din SMS , ja så er det ikke en mobil Big Smile

Lytter lige med ...

mvh

jesper

Fra Hjørring
Tilmeldt 11. Feb 06
Skrevet kl. 11:47

Jesper Laugesen:

hvis de ikke modtager din SMS , ja så er det ikke en mobil Big Smile

Lytter lige med ...

Du har ret, men hvor ville det være spild af penge at fyre SMS'er afsted til en fastnet telefon Tongue Tied

Tilmeldt 14. Jul 08
Indlæg ialt: 1013
Skrevet kl. 11:48

Du kan vel sende en bekræftelses sms når kunden har indtastet sit nummer. Hvis denne så ikke bliver bekræftet, kan du ikke sende sms :)

Fra Hjørring
Tilmeldt 11. Feb 06
Skrevet kl. 11:52

Michael Grove:

Du kan vel sende en bekræftelses sms når kunden har indtastet sit nummer. Hvis denne så ikke bliver bekræftet, kan du ikke sende sms :)

Ja det var selvfølgelig en mulighed. Men det må da kunne læses ud af nummeret om det er en fastnet eller mobil?

Men i dag kan man jo få 'fastnet på mobilen' så det kan man nok heller ikke regne med mere?

Fra Nørresundby
Tilmeldt 9. Sep 05
Indlæg ialt: 327
Skrevet kl. 19:26

Som udgangspunkt er alle numre der starter med

20-31
40
41
42
50
51
52
53
60
61

mobilnumre. Derudover kan erhvervskunder hos Telenor have et fastnetnummer på mobilen hvorpå der kan modtages SMS - disse numre ligger ikke som sådan i nogen fast nummerserie da det typisk er virksomhedens gamle fastnetnummer man har porteret over på mobilen.

Fra Brovst
Tilmeldt 20. Jan 09
Indlæg ialt: 425
Skrevet kl. 19:45

Er det ikke noget med at man ikke må sende SMS på den måde uden kundens tilladelse?

Fra Tarm
Tilmeldt 6. May 07
Indlæg ialt: 256
Fra  Inmobile ApS Skrevet kl. 20:31

Hej med jer,

Vedr. spørgsmålet om hvordan du finder ud af, om det er et fastnet- eller mobilnummer, som du sender til. Vi har sat vores gateway op til at modtage meddelelser fra operatørerne hvis vi forsøger at sende til et fastnetnummer, derved undgår vi og vores kunder at betale for beskeder, som sendes til fastnetnumre.

Vedr. spørgsmålet om fastnetnumre på mobiltelefonen. Du vil stadig have et mobilnummer på mobiltelefonen - fastnet nummeret ligger blot ude i TDC's net og viderestilles til dit mobilnummer. Det vil sige, at du ikke kan sende SMS beskeder til et fastnetnummer, som bliver brugt i fx Telenors "fastnetnummer på mobil" løsning - du skal derfor sende beskeden til mobiltelefonens mobilnummer..

Jo Dennis, det er helt korrekt. Det kaldes permission marketing - ligesom e-mail marketing :o)

Håber det var svar nok på jeres spørgsmål.

Fra Hjørring
Tilmeldt 11. Feb 06
Skrevet kl. 21:33

Hej Søren og tak for svaret. Det var lige hvad jeg skulle bruge. Jeg regner med du hører fra mig meget snart, for jeg vil gerne have prøvet jeres SMS-løsning af.

Fra Tarm
Tilmeldt 6. May 07
Indlæg ialt: 256
Fra  Inmobile ApS Skrevet kl. 22:45

Hej igen,

Det skal du være mere end velkommen til.

Jeg ser meget frem til at høre fra dig.

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)