Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Arrgghh min hukommelse står snart af

Side 2 ud af 2 (13 indlæg)
Tilmeldt 26. Mar 09
Indlæg ialt: 964
Skrevet kl. 11:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jesper,

For det første, så pas godt på dig selv (og din familie). At gå ned med stress er en meget lang og pinefuld affære.

Kalenderen er kun for ting som skal ske på et bestemt tidspunkt. Alt andet er opgaver.

Lad være med at tage telefonen hvis du er igang med noget andet vigtigt.(sørg for at telefonsvareren er slået til. Hvis der er besked kan det være vigtigt - hvis ikke, ringer de nok igen) Alternativt, lav telefontid for dine kunder hvis det kan lade sig gøre.

Anyways, hvis der er småting du kan gøre med det samme, når du nu alligevel er blevet afbrudt af telefonen - så gør det med det samme. Lad være med at skrive en seddel, men se i stedet at få det gjort. De ting du ikke kan gøre med det samme sætter du ind i Outlook under tasks (hedder sansynligvis "opgaver" i den danske udgave).

Og nu kommer det vigtige : sæt en deadline på (det hedder Due Date i den engelske udgave) - og lav evt. en kategoriopdeling og prioritering. Sørg for at få vist Due Date og Category felterne i din taskpad.

Så er det nemt for dig at sortere i dine opgaver og få et overblik.

Du kigger på din liste hver morgen, og du kigger på den igen en time før du går hjem. Laver de ting du kan - og skriver en liste ud med de ting du skal huske i løbet af aftenen. Du lægger den altid det samme sted hvor du nu er (ikke i en bukselomme :o), men i en bestemt lomme i en taske, et bestemt sted på køleskabslågen osv. Når din kære hustru så beder dig om et eller andet om aftenen så skriv det på netop den liste - og tag den ned fra køleskabet og læg den i din taske til næste dags morgen.

En anden ting som jeg selv benytter mig rigtigt meget af : De ting jeg får at vide i forbifarten glemmer jeg også typisk- så når folk beder mig om et eller andet jeg død og pine skal huske, så beder jeg dem om at sende mig en mail (aldrig om at ringe senere - for så er du lige vidt), for så er det nemt at rive den over i en "opgave", når jeg er tilbage på min pind (og evt. ringe tilbage hvis det var det jeg skulle).

Det er stort set sådan jeg gør - og det fungerer rimeligt godt.

mvh

Jan

Fra Humlebæk
Tilmeldt 25. Sep 09
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 11:23

Hej Jesper

Kender også godt til dette problem, gør vi vel alle mere eller mindre.

Står faktisk lidt i samme problem som dig, bare med en søn på 2 måneder.

Jeg løser problemet som nogle af de andre med min Iphone, samt et program som hedder "Things" prøv at google det, mener der ligger en video om det på deres hjemmeside, som forklare lidt om hvordan det hjælper og man bruger det.

Jeg er i hvert fald glad for det.

hilsen

Nikki

Fra Kgs Lyngby
Tilmeldt 7. Apr 09
Indlæg ialt: 2798
Fra  Infospray Media Skrevet kl. 15:37
Side 2 ud af 2 (13 indlæg)