Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ordre styring ???

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Fra Nykøbing MORS
Tilmeldt 10. Feb 09
Indlæg ialt: 674
Skrevet kl. 19:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer

Jeg mangler et system hvor jeg blot skal taste kunden, hvad kunden skal have lavet, og noter ind i et system således at mine ordre kommer i nummerordren. Det er ikke noget som skal styre finanserne eller økonomien- det var såmænd blot for at kunne styre ordre rækkefølgen!

Har nogen et bud på hvad jeg skal gøre ? 

Leverandør af ALT til markedsføring, til ALLE !

Ekspert i små oplag - Tjek: www.kenn-bo-grafik.dk

Fra Albertslund
Tilmeldt 17. Jan 06
Indlæg ialt: 633
Fra  AgerCon Skrevet kl. 23:14

Tekstfil

Det mest enkle vil være en simpel tekstfil, hvor du på første linje skriver de enkelte oplysningsfelter adskilt af semikolono og på de efterfølgende linjer, de enkelte ordrer:

Eksempel:
Ordrenr.;Kunde;Opgave;Bemærkning

0001;Hans Jensen;500 visitkort 180g 4:0;Skal bruges til messe 10. okt.

0002;Klaverboksetræneren;1 Banner i stof 50x200 med teksten Åbningsudsalg;Åbner 1. nov

Så kan oplysningerne let indlæses i et system senere.

Regneark

Et bedre overblik får man med et regneark, hvor de enkelte felter er blevet til celler. De fleste regnearksprogrammer kan indlæse tekstfiler (.txt), der er opbygget som angivet ovenfor og gemme dem således igen - det kaldes kommaseparerede eller semikolonseparerede filer (.csv).

Hvis man ikke har et regnearksprogram, kan det anbefales at hente kontorpakken OpenOffice.org, som er Open Source og ganske gratis. Her skal man så benytte regnearksprogrammet Calc. Se mere om OpenOffice.org på da.openoffice.org, hvor det også kan frit kan hentes.

Økonomisystem

Hvis man vil være helt fremtidssikret, så kan man bruge et økonomisystem til det uden at bruge resten af systemet (med det samme).

Her er det muligt at oprette de enkelte kunder (som jo gerne skulle komme igen) og de enkelte varer samt håndtere lageret af disse.

Umiddelbart kan dette virke som overkill, da de fleste systemer jo koster en hel del. Det danske Open Source økonomisystem SALDI er et eksempel på et, hvor det med hotline kan gøres for 45 om måneden og uden hotline ganske gratis, da der jo ikke posteres, når man udelukkende arbejder med ordrer og ikke fakturaer.

Fordelen ud over, at kunder og varer ikke skal indtastes igen og igen, er, at det så er nemt at gå i gang med at benytte resten af et sådant system til håndtering af de fleste andre administrative opgaver i virksomheden.

Fra Nykøbing MORS
Tilmeldt 10. Feb 09
Skrevet kl. 09:50

SORRY !

Jeg har vist ikke formuleret ordentlig med hvad jeg søger !

Når jeg får en ordre vil jeg på com gå ind i et system hvor den så automatisk tæller ordrenummeret og så en standard formular hvor jeg evt taster kunden ind og hvornår leveringen skal foregå og så indtaste de oplysninger som følger med ordren. Så når ordren er færdig så kan jeg se om et år hvad skrift, format, farve, størrelser osv hvis kunden kommer tilbage og vil have samme ordre udført igen !

Håber det giver lidt mere overblik over hvad jeg søger - kan man evt selv fikse sådan et system ?

Fra Regstrup, Danmark
Tilmeldt 9. Jan 06
Indlæg ialt: 456
Fra  Cuno Tech ApS Skrevet kl. 12:35

Hej Kenn,

Det kan www.akazell.dk klare for dig. Du kan gratis oprette dig, så skal jeg give dig en guidet tour på telefonen.

samtidig får du mulighed for at holde styr på dine kunder.

Fra Albertslund
Tilmeldt 17. Jan 06
Fra  AgerCon Skrevet kl. 01:53

Kenn Bo Overgaard:
Når jeg får en ordre vil jeg på com gå ind i et system hvor den så automatisk tæller ordrenummeret og så en standard formular hvor jeg evt taster kunden ind og hvornår leveringen skal foregå og så indtaste de oplysninger som følger med ordren. Så når ordren er færdig så kan jeg se om et år hvad skrift, format, farve, størrelser osv hvis kunden kommer tilbage og vil have samme ordre udført igen !

Håber det giver lidt mere overblik over hvad jeg søger - kan man evt selv fikse sådan et system ?

Den enkleste måde er efter min mening regnearket her med en enkelt ordre:

Jeg har godt nok ikke puttet en formular på, men man kan indtaste næste ordre i cellerne under den første ordre.

Når der ikke er flere ordrenumre, klikker man på det sidste ordrenummer.

Herefter placeres musepilen på den sorte firkant nederst til højre for cellen.

Hold venstre musetast nede og træk samtidig nedad til det antal nye ordrenumre, du vil have.

Jeg har skrumpet det lidt sammen, så det kan være på Amino.

Regnearket med ordrelisten kan frit hentes til både OpenOffice.org Calc og til Microsoft Excel.

Som tidligere angivet kan kontorpakken OpenOffice.org frit hentes her.

Økonomisystemet

Hvis man gerne vil have lidt mere styr på det, vil jeg klart anbefale økonomisystemet:

Du opretter din kunde én gang og kan genbruge oplysningerne efterfølgende.

Du får ikke ved en fejl slettet en ordreoplysning ved en overskrivelse af en celle.

Du har lettere ved at oplyse om flere varer på samme ordre.

Jeg har oprette regnskabet ordreliste på vores demoserver, hvor man logger ind med oplysningerne ordreliste i feltet Regnskab, amino i felterne Brugernavn og Adgangskode.

Under Debitor klik på Ordre og du kan se den samme ordre som ovenfor ved at klikke på ordrenummeret (datoerne er dog lidt forskellige).

Nye informationer tilføjes ved at skrive i tekstfeltet uden angivelse af varenummer.

Ved ny ordre foretages klikkes på linket Ny oppe til højre, klik på knappen Opslag og foretag opslag blandt debitorer (kunder).

Hvis man har en ny kunde klikkes på Ny og information om kunden skrives. Luk og kunden er valgt.

Vælg feltet Varenr og klik på knappen Opslag. Vælg en vare eller opret en ny ved at klikke Ny. Opret som ydelse, hvis du ikke vil håndtere lageret også eller bruge resten af økonomisystemet til blandt andet regnskab.

Luk og varen er tilføjet og det er muligt at ændre vareteksten samt oprette mere tekst på varetekstlinjerne nedenunder (klik Gem for hver ny linje).

Udvikle egen database

Nu er jeg ikke haj til udvikling af applikationsdatabase som OpenOffice.org Base og Microsoft Access. Men er man bekendt med oprettelse af databaser i disse burde det være en smal sag at udvikle en løsning til håndtering af dine ordrer.

Jeg håber, at du kan bruge noget af uddybelserne og eksemplerne til noget - ellers sig endelig til.

Fra Nykøbing Falster
Tilmeldt 17. Jul 08
Indlæg ialt: 5907
Fra  Casper Schneidereit A/S Skrevet kl. 02:02

Hej Kenn,

Det skal ikke tage mange timer af 265,00 kr. i timen at lave et webbaseret system der kan det, med alle de udvidelses muligheder du kan forestille dig.

Du er velkommen til at ringe på (+45) 21 95 55 39 eller skrive på mail: web@freelancephp.dk

Se evt. mere på http://freelancephp.dk

Med venlig hilsen
Casper Schneider

Fra Nykøbing MORS
Tilmeldt 10. Feb 09
Skrevet kl. 09:50

Hej

Det er desværre ikke lige det jeg søger !

Det er denne system jeghar pt. men vil gerne udvide den således at jeg får en formular (fysisk) som jeg så kan sætte i en ringbind!

Derfor skal det ikke være web-baseret Casper, men kan godt følge jeres forslag - ingen kritik der !

Jeg kan sagtens selv lave formularen, det jeg sådan set søger er et program der nummerer næste formular når jeg opretter et nyt.

Jeg vil have det sådan :

Åbner et program hvor min formular er.

Når jeg åbner programmet kommer der et nummer i højre hjørne (eks 0001) og så kan jeg ellers udfylde alle de oplysninger som er i formularet og skrive den ud (og gemme den)

Næste projekt/formular så starter proceduren forfra med at den åbner formularen med næste nummer ( 0002) og jeg udfylder de forskellige rubrikker og skriver ud og så frem deles !

Men dejlig at se der er så mange forslg til hvordan man også kan !

Nok bare mig som er speciel og kræver noget som måske ikke findes !

Fra København S
Tilmeldt 24. Apr 05
Indlæg ialt: 1642
Fra  Telemetric ApS Skrevet kl. 13:11

Hvad med at lave en lille formular i VBI i excel, også fx. få den til at gemme oplysningerne i et ark?
evt. 2 ark hvor det ene kun har den senest indtastede oplysninger så de kan printes ud og et andet hvor du så har alle ordrerne på hver sin række?

Fra Albertslund
Tilmeldt 17. Jan 06
Fra  AgerCon Skrevet kl. 22:01

Kenn Bo Overgaard:
Det er denne system jeghar pt. men vil gerne udvide den således at jeg får en formular (fysisk) som jeg så kan sætte i en ringbind!

Derfor skal det ikke være web-baseret Casper, men kan godt følge jeres forslag - ingen kritik der !

Du kan da bare udskrive hjemmesiden med formularen og sætte den i mappen. Og så har du endda alle oplysningerne gemt elektronisk også.

Det samme vil gælde ved SALDI, hvor du kan klikke på knappen Udskriv og udskrive den genererede PDF-fil på papir og sætte den ind i din mappe.

Det koster ikke en gang posteringer, da ordrene ikke bogføres.

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)