Hvilket bureau, Sansir? Ikke noget link på din profil og får mig til at tænke på, om det bare er en test fra din side? :)
Men...de undersøgelser jeg refererede til er artikler, jeg har læst på henholdsvis Markedesføring, Bureaubiz.dk og i Børsens Markedsføringsindlæg. Der er naturligvis også kreativ reklame, der slår fejl - der er jo desværre aldrig nogen reklame, som er stensikker - men man har sammenlignet en vis procentdel af kreativ reklame med ikke-kreativ reklame og vurderet effekten heraf. Om de kan findes på nettet, må du lige selv undersøge. Ellers findes der sikkert udenlandske undersøgelser, du kan finde frem til.
Borset fra dét kan det vel ikke undre nogen? Hvis en reklame er kreativ på den fede måde, så er den da så meget mere sympati-vækkende end kedelig reklame. Og så er der en meget større chance for, at der er "hul igennem" til den potentielle kunde :)
Hilsen
Thomas