Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

TO SLAGS TEKSTFORFATTERE

Side 2 ud af 5 (46 indlæg)
Fra Copenhagen
Tilmeldt 31. Oct 07
Indlæg ialt: 3545
Fra  Volt & Volume Skrevet kl. 16:45
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 3 person

Hej Linda,

Tak for dit indlæg. Lad mig starte med at sige: Jeg vil bestemt give dig ret i, at jeg generaliserer, ingen tvivl om dét. Ikke desto mindre er jeg af den overbevisning, at overdrivelse fremmer forståelsen, og at min påstand grundlæggende er berettiget :)

Der er naturligvis også journalister og lign., som behersker dét at skrive en stærk reklameoverskrift, men jeg har efterhånden set "uhyggeligt" meget skidt fra ikke-reklamefolk, som måske (måske ikke) kan leve af at være tekstforfattere, fordi de har en hjemmesidenettet. Jeg har set alt lige fra dødkedelige overskrifter (zzzzz) til overskrifter, der kommunikerer direkte misvisende (Av av! Eksempel følger), og det kan sikkert være svært for mange at se i forbifarten, fordi de har travlt og automatisk tænker, at hvis man kalder sig tekstforfatter og har en hjememside på nettet, jamen, så må vedkommende da også have den nødvendige baggrund, ekspertise og forståelse for kommunikation.

Eksempel: En kunde kontakter en tekstforfatter (som har en anden baggrund end reklamebranchen) for at få lavet noget tekst til hans hjemmeside, som skal sælge følgende produkt: et lille, mobilt askebæger. Altså et lille, let og handy askebæger, man kan have i lommen, så man som ryger ikke bare går og smider cigaretskod på gaden og i naturen. Et godt produkt, som ovenikøbet er meget aktuelt, idet det - ikke mindst i København - er et stadigt stigende problem med cigaretskod i gadebilledet. Tekstforfatteren laver så en overskrift til et billede af produktet på kundens hjemmeside, en overskrift, der lyder således: Slut med skoddage! Øøh??? Bøøh!!! Sjovt? For nogen måske, men hvis man lige stopper op, så er der faktisk ikke nogen som helst nævneværdig substans i overskriften. Vi har her et stærkt budskab og en ubegribeligt svag overskrift. Og endnu værre: Den kommunikerer forkert. Jeg har selv som grøn, autodidakt tekstforfatter (altså før jeg kom på bureau) lavet lignende fejl, men en reklametekstforfatter ved, at når man laver dobbeltydige overskrifter, så skal begge betydninger kommunikere positivt/korrekt. Tekstforfatteren har i det pågældende tilfælde tænkt: "Ok, lad mig nu se, cigaretskod, hvordan kan jeg bruge ordet "skod" - aaah, skoddage! Okay, så det er slut med at gå og smide cigaretskod hver dag. Men hvad er det så lige den anden betydning er: Jo, man indikerer (lover) bogstaveligt talt, at det så også er slut med skoddage i den egentlige forstand, altså dårlige dage i al almindelighed. Hvis dét rent faktisk var tilfældet, ville det ikke være et problem, men eftersom det selvfølgelig ikke har nogen som helst sammenhæng til produktet og dets budskab er det altså direkte misvisende. Og det er ret problematisk, ikke fordi folk er så dumme at tro, at hvis man bare medbringer et mobilt askebæger, så får man aldrig mere en dårlig dag, men det er problematisk, fordi det er svært at tage et produkt med så dårlig "reklame" alvorligt. Hvorfor skulle den potentielle kunde få føling med produktet, hvis dem bag produktet ikke engang selv har det? :)

Puha, det var et længere indlæg og bare et enkelt eksempel, men jo, jeg har som nævnt efterhånden set lignende eksempler igen og igen.

Jeg skrev mit indlæg, fordi jeg tror fuldt og fast på, at det er en saglig og konstruktiv observation :)

Hilsen

Thomas

Tekstforfatter - Jeg har 16 års erfaring fra reklamebureauer og som selvstændig. Ring: 2252 3381.

Fra Copenhagen
Tilmeldt 31. Oct 07
Indlæg ialt: 3545
Fra  Volt & Volume Skrevet kl. 16:52
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Hej Niels,

Nu taler jeg ikke om kreativitet generelt. Jeg taler om kommunikation i form af reklame. Kreativitet indenfor skønlitteratur er langt fra det samme som kreativitet indenfor reklame. Det er to forskellige håndværk. En god reklametekstforfatter betyder heller ikke, at vedkommende ville være en god bogforfatter, hvis du forstår, hvad jeg mener? Det er netop dét, der er hele pointen. Læs evt. mit svar til Linda.

Hilsen

Thomas

Tekstforfatter - Jeg har 16 års erfaring fra reklamebureauer og som selvstændig. Ring: 2252 3381.

Fra Copenhagen
Tilmeldt 31. Oct 07
Indlæg ialt: 3545
Fra  Volt & Volume Skrevet kl. 16:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Niels,

Nu taler jeg ikke om kreativitet generelt. Jeg taler om kommunikation i form af reklame. Kreativitet indenfor skønlitteratur er langt fra det samme som kreativitet indenfor reklame. Det er to forskellige håndværk. En god reklametekstforfatter betyder heller ikke, at vedkommende ville være en god bogforfatter, hvis du forstår, hvad jeg mener? Det er netop dét, der er hele pointen. Læs evt. mit svar til Linda.

Hilsen

Thomas

Tekstforfatter - Jeg har 16 års erfaring fra reklamebureauer og som selvstændig. Ring: 2252 3381.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Lige allerførst - det følgende er skrevet ydmygt !

 

Et vildt gæt fra min side er, at du skrev første indlæg i denne tråd, for at skaffe nye kunder. Det har du i mine øjne fejlet. Du er tekstforfatter for søren, hvis du ikke en gang kan finde ud af at promovere dig selv, tror jeg helt ærligt heller ikke du kan hjælpe mig (sådan ser jeg i hvert fald på det). 

 

Drop den der måde at promovere dig selv på, og disk op med nogle hammergode tilbud, gode tekster og positiv tilgang til tingene, så er jeg SIKKER på at du får penge i kassen.

 

Med venlig Hilsen


Simon Tørring

Fra Copenhagen
Tilmeldt 31. Oct 07
Indlæg ialt: 3545
Fra  Volt & Volume Skrevet kl. 17:10
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Hej Søren,

Mit indlæg var oprigtigt ment, jeg står ved det (læs evt. mit svar til Linda) - men selvfølgelig er det også for at gøre opmærksom på mig selv (jeg er trods alt reklamemand :). Ja, jeg støder muligvis nogen (dét er ikke første gang herinde; andre der har skrevet noget lignende), men det giver mig nogle kunder (den gode slags). Hvis man som "potentiel" kunde føler sig stødt af mine observationer, så er vores kemi alligevel ikke til et samarbejde. Det er ikke mudderkastning, jeg har gang i. Hvis jeg rådgiver mine kunder, hvorfor skulle jeg så ikke også rådgive potentielle kunder og forhindre dem i at begå en fejl? Hvad galt er der i det? Jeg gider ikke bruge negativ energi på mennesker, som et eller andet sted stadig er underlagt Janteloven - eller ikke gider at kigge på mit Arbejde eller læse mine Referencer, som taler for sig selv.

Hvis du spørger mine kunder giver jeg gode tilbud, leverer gode tekser og masser af positiv energi.:)

Hilsen

Thomas Thomsen   www.tt-tekstforfatter.dk

Tekstforfatter - Jeg har 16 års erfaring fra reklamebureauer og som selvstændig. Ring: 2252 3381.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Hold da kæft et comeback!

 

Jeg må sige at jeg - udover at hedder Simon - nu har et helt andet billede af dig :)

 

Fortsat god dag !

Fra Copenhagen
Tilmeldt 31. Oct 07
Indlæg ialt: 3545
Fra  Volt & Volume Skrevet kl. 18:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak, i lige måde...Simon ;)

Tekstforfatter - Jeg har 16 års erfaring fra reklamebureauer og som selvstændig. Ring: 2252 3381.

Fra Copenhagen
Tilmeldt 31. Oct 07
Indlæg ialt: 3545
Fra  Volt & Volume Skrevet kl. 18:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Kunden med det mobile askebæger er i øvrigt min kunde nu. Han fandt mig efter jeg havde skrevet To Slags Tekstforfattere :)

Tekstforfatter - Jeg har 16 års erfaring fra reklamebureauer og som selvstændig. Ring: 2252 3381.

Fra Copenhagen
Tilmeldt 31. Oct 07
Indlæg ialt: 3545
Fra  Volt & Volume Skrevet kl. 10:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Og nu du selv nævner det her med at støvsuge for fejl, Mikkel, så er der - i modsætning til min - utallige fejl alene på forsiden af din hjemmeside. Der mangler rigtig mange kommaer i teksten, og flere steder burde der være punktum i stedet for det komma, der er sat. Ikke nok med dét så skal I være med stort, når det er tiltaleform (og du bruger tiltaleform flere steder).

 

Tekstforfatter - Jeg har 16 års erfaring fra reklamebureauer og som selvstændig. Ring: 2252 3381.

Fra Ribe
Tilmeldt 30. Nov 07
Indlæg ialt: 237
Skrevet kl. 11:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Opdelingen kunne også indbefatte forskellen på tekstforfattere, som ved lidt om, hvordan man skaber positiv synlighed online - og så på den anden side dem, som ikke ved det.  

Side 2 ud af 5 (46 indlæg)