Har du nogensinde tænkt over, at der er to slags tekstforfattere? Nej, vel? Men det er der rent faktisk. Altså udover, at der er den dårlige tekstforfatter og den gode tekstforfatter. Men hvad hentyder jeg så til? Jo, der er tekstforfatteren med en journalist baggrund, og så er der tekstforfatteren med en baggrund i reklamebranchen. Hvem vil du helst have til at gøre reklame for dig? Nu kan førstnævnte naturligvis meget vel have læst medie & marketing, men mange af dem har aldrig arbejdet med reklame-koncepter i praksis,og selvom de kan være nok så velformulerede i deres tekster, så mangler de ofte evnen til at tænke i kreative baner - de skæve vinkler på budskabet, som gør, at den potentielle kundes opmærksomhed fanges lige på stedet og afkodes positivt. Hvorimod tekstforfatteren på et reklamebureau er ligeså meget reklamemand som art-directoren. De sidder i teams på to og to og er dagligt omgivet af andre kreative reklamefolk. Reklame er et håndværk på lige fod med så mange andre brancher, og man bliver ikke en dygtig tekstforfatter/reklamemand, fordi man har en journalist uddannelse eller lign. At finde en dygtig tekstforfatter er noget mere kompliceret end bare at google "tekstforfatter". Hvis der ikke ligger arbejde, man kan tage stilling til, er der højst sandsynligt en grund til det. Enten "leger" vedkommende tekstforfatter, for i vores moderne internet-verden kan hvem som helst jo kalde sig hvad som helst numindre, det er decideret ulovligt, eller også har vedkommende ikke noget nævneværdigt arbejde at være stolt af. Tænk over det! Hilsen Thomas Thomsen www.tt-tekstforfatter.dk |
Udover det er der også tekstforfattere der har lært AT BRUGE STORE OG SMÅ BOGSTAVER KORREKT!
Og du gør det konstant forkert, det er irriterende at se på og det for mig til at tvivle på om du i det hele taget ved hvordan man gør?
Jeg vil anbefale dig at støvsuge din egne indlæg 100% for sproglige fejl, samt overholde enhver tænkelig Netetikette. Det tror jeg du ville få mest ud af. Har du derimod overvejet at åbne en blog istedet? Det her indlæg har mere karakter af et blog indlæg og ville som sådan tjene dig bedre på en blog :o)