Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvornår bliver det

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:49
Hvor mange stjerner giver du? :
Hvornår bliver det "lovligt" at tjene penge i Danmark?

Hej

Jeg har lige modtaget endnu et surt opstød fra en person, jeg ikke kender. Årsagen i dette tilfælde? I min ugemail i dag skrev jeg bl.a.:

I går gik mit nyeste hæfte om Adobe Acrobat i trykken. Der går nogle uger, før det kommer ud i butikkerne dog.
For et par dage siden modtog jeg et tip til, hvor man kunne lave pdf-filer gratis. Jo, men det har jeg også tidligere, for meget længe siden, skrevet om på Tips&Tricks, og så er der det ved det, at gratis pdf-fil-programmer de kan stort set kun lave én ting: pdf-filer.
Jamen, er det ikke hele pointen?
Næh, hvis du vidste, hvad Adobe Acrobat kunne, så ville du glemme alt om gratis programmer, for der er en verden til forskel. Jeg vidste godt, at det kunne noget mere, men så meget mere? Det er forbløffende!
Meget spændende program med muligheder, men køb den professionelle version. Den, der kan bruges til at indsætte film og lyd i dokumentet, og den, der kan bruges til at lave formularer med Den er virkelig super!


Hertil fik jeg så svaret:

Acrobat Reader er nu, hvor du tjener penge på at skrive om den bare "super" og mest den professionelle udgave, hvor der er mulighed for rigtig meget "legeri".

Det er ikke mere end ca. 1 år siden, du var så venlig at anbefale os læsere at installere Foxit Reader, fordi den er hurtig og ikke fylder ret meget.

Den kan "kun" læse pdf-filer, men tænk her på, at der jo nok er en hel del (måske de fleste ?), der ikke har brug for andet.

Tak for Foxit rådet, den er rigtig god, faktisk værd at anbefale-men du har jo lige det der problem med pengene-ikke sandt ? Lidt trist historie.


Det forbløffer mig til stadighed, når jeg får den slags reaktioner. Min mand og jeg har fået det på flere andre forhold, hvor vi tillader os at tjene penge, nemlig ved salg af viden.

Folk har åbenbart den opfattelse, at viden er gratis, og noget nogen mennesker er født med, og det skal de så bare dele gratis ud af. Og at hvis man skriver begejstret om et produkt, men på en eller anden måde tjener på, så er det nok udelukkende af økonomiske hensyn.

Hvilket sort-hvidt verdenssyn!

Tilsyneladende er det mest ærefuldt at være på understøttelse eller bistand. Det skal man ikke skamme sig over. Men at TJENE PENGE! Ak, det er formasteligt! Næ, vi skal helst alle være ens og lige begrænsede.

--
Mange hilsner
Britt Malka

www.tips-og-tricks.com - www.e-skole.com

Britt Malkas edb-blog - seneste blog poster
Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 15:03
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Britt,

Ja, det er da utroligt at folk kan gå helt i baglås over så lidt. De må have for lidt at gå op i :-)

Vedkommende der brokkede sig i dit eksempel har nok indtryk af at du får en ordentlig pose penge af Adobe for at skrive noget pænt om deres produkt - og bliver derfor grøn af misundelse...

Personligt farer jeg ikke ud og køber et produkt, bare fordi det får gode anmeldelser, men undersøger selv markedet. Men selvfølgelig er det rart med tips til hvilke produkter man kan have med i sine overvejelser.

Man er vel selv ansvarlig for sine handlinger (og valg af produkter)

mvh Carsten
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:40
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 9/16/2005 3:02:37 PM
Forfatter: Carsten Jacobsen
Vedkommende der brokkede sig i dit eksempel har nok indtryk af at du får en ordentlig pose penge af Adobe for at skrive noget pænt om deres produkt - og bliver derfor grøn af misundelse...


Ja, det kan være -- det tænkte jeg slet ikke på. I hvert fald lyder det som om, at han tror, at man bliver forgyldt, når man får udgivet et edb-hæfte ;-)


Personligt farer jeg ikke ud og køber et produkt, bare fordi det får gode anmeldelser, men undersøger selv markedet. Men selvfølgelig er det rart med tips til hvilke produkter man kan have med i sine overvejelser.


Man er vel selv ansvarlig for sine handlinger (og valg af produkter)


Lige præcis!

Og så bør man også kunne skelne lidt og ikke kun tænke på sig selv.

Fordi han ikke har brug for et professionelt produkt, kan der jo meget vel tænkes at være andre, der har. En, der fx tør tjene penge, kunne meget vel have brug for det ;-)

--
Mange hilsner
Britt Malka

www.tips-og-tricks.com - www.e-skole.com
Fra Allerød
Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 3352
Fra  MediaMouse ApS - Trykkeri Skrevet kl. 21:25
Hvor mange stjerner giver du? :
  Hej Britt,
 
Sikke da en torsk - han har tilsyneladdende ikke haft andet at lave end at brokke sig. Og så er han tilsyneladdende også totalt uviddende om brugen af PDF, siden han kan fyre sådan en gang crap af.
 
Han har ihvertfald overhovedet ikke fattet forskellen på selve Acrobat og så en decideret PDF-Reader som Foxit. Så han har tydeligvis brug for at læse dit hæfte om Acrobat
 
Her i huset er hele vores tryk-process primært baseret på PDF''er. De fleste dokumenter som skal trykkes outputtes til en PDF-koncentrator som vi har stående. Den sørger for at konvertere dokumenterne og ud for nogle forskellige kriteriet vælge om dokumentet skal destileres med Adobe Destiller eller via en anden process. Derefter kommer der en PDF ud af den anden ende, som kontrolleres og tilrettes via Acrobat, inden det sendes videre til vores rip-servere som håndtere selve udskydningen af dokumentet - enten til plade, digitaltryk eller print.
 
F.eks. ændring af farveprofil og sådan nogle mere hardcore ting ville jeg aldrig turde benytte andet end Adobe''s værktøjer til - de har trods alt opfundet PDF...!!
 
Tag det ikke så tung - som Carsten skriver, så har han tydeligtvis blot ondt et eller andet sted i kroppen over at du, ifølge hans egen overbevisning, scorer kassen på at lave hæftet.
 
/Jesper
 
Fra Allerød
Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 3352
Fra  MediaMouse ApS - Trykkeri Skrevet kl. 21:31
Hvor mange stjerner giver du? :
  Nå ja - nu kom jeg lige i tanke om det ord som lå på spidsen af min tunge da jeg læste dit indlæg:
 
Janteloven - Fuck den og dens håndlangere! (så - rolig Anja...)
 
 
Mange mener at den ikke eksisterer, men jeg syntes at dit indlæg netop giver et godt eksempel på at den lever i bedste velgående.
 
/Jesper
Tilmeldt 17. Apr 05
Indlæg ialt: 17
Skrevet kl. 22:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Britt

Lad være med at bruge din energi og dine kompetencer på nonsens. Har selv oplevet at blive ringet op, mailet til og fået ''snail mail'' med tidskrævende argumenter, der - som jeg oplever det - kun er til for afsenderens tilfredshed.
Brug din enregi og dine fortræffelige kompentencer til at skrive din viden i dine givende hæfter.
 
Jeg har selv lige købt en kasse hos min lokale boghandler, af hæftet ''Byg et website'' som du har skrevet. Jeg vil bruge hæfterne til mit netværk, der ofte efterspørger hjemmesider. Det er typisk kunstnere der ikke har andet end deres privatøkonomi at arbejde med.
 
At kunne tilbyde et cms der er gratis, og at kunne give en gratis trykt vejledning er Guld.
Jeg tjener ikke noget på det lige nu, men jeg tror på at ved at give, får man noget igen. På én eller anden måde.
Nogen gange får man brok eller noget nonsens det kan være svært at forholde sig til - andre gange får man roser og gode følelser.
Brug din tid og dine kompetencer dér hvor det er sjovt.
 
Frisk mod...
Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12287
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 22:49
Hvor mange stjerner giver du? :
Vi får ca. 2.000 nye gratisbrugere hver dag. Går der det mindste galt, så ringer og mailer folk til os og sviner os til. Det er i mange tilfælde et andet stykke software de har installeret der giver fejlen og i sjældne tilfælde vores software der fejler.
Men folk er efterhånden blevet så forkælede, at de forventer alt for intet. I dag var der en mand der ringede ind med en fejl han selv havde lavet. Men han forlangte at vi stillede med en mand, der kunne udbedre fejlen og det skulle være inden han skulle på ferie senere på dagen og gratis naturligvis.
Gør som jeg. Sig pænt undskyld og sig at de kan få alle deres penge tilbage. Det morsomme er at der er folk der er så dumme, at de siger: "Jeg har jo ikke betalt noget for det" og den kan man så lade hænge lidt i luften...

Morale: Om du så stillede dig ned på gaden og delte gratis 100 kr. sedler ud, så ville folk finde noget at klage over. Så arkiver den slags mails lodret og tænke ikke et sekund mere over dem.

Dbh Martin
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:10
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Jesper

Tak for dine svar :-)

Ja, alt hvad jeg afleverer til tryk skal også være i pdf-format efter nøje angivne forskrifter, og det ville ikke kunne laves med andet end Acrobat. Bestemt ikke med et gratis program.

Faktisk fik jeg senere endnu en e-mail som reaktion på min nyhed om hæftet. I den stod der "tillykke med det nye hæfte.. kan der laves kurser i det :-) ??"

Den e-mail var naturligvis afsendt af en iværksætter, der laver netkurser ;-)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:21
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Jørgen

Tusind tak for dit svar.

Jeg er virkelig rørt over din gestus! Jeg håber, at de mennesker, du giver hæfterne til, værdsætter din handling.

Jeg er enig med dig i, at det at give på en eller anden måde også bliver belønnet. Nok ikke, hvis man kun giver for at få, men hvis man giver af et ærligt hjerte.

Mange mener, at det ikke er godt at være fattig, fordi man så ligger andre til byrde, og at man ikke selv kan hjælpe.

Vi har da også set det rent personligt: Hvis vi har nok, så spiser vi på restaurant eller køber kunst, og alle er glade. Pengene kommer rundt i systemet. Er vi i pengenød, spiser vi hjemme, køber bestemt ikke kunst, og kunsthandlen, kunsteren og restauranten lider lige så meget nød som os.

Nå, men jeg er vist kommet på afveje her :-) I hvert fald blev jeg meget glad for dit indlæg. Held og lykke med dit projekt!
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:30
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Martin

Tak for støtten og den morsomme idé med at give folk pengene tilbage for deres gratis ydelse. He, he ;-)

I øvrigt før i tiden, da jeg kun havde én Tips&Tricks-liste, og hvor der var reklamer på, så var der af og til nogen, der meldte sig fra med den begrundelse, at de ikke brød sig om alle reklamerne (en kort reklame for hvert lange tip).

Det holdt op, da jeg lavede en VIP-liste, hvor det koster sølle 50 kroner om året at være abonnent på. Jeg har ca. 20 personer på VIP-listen (og omkring 1600 på den gratis), men brokkerierne over reklamerne holdt op :-P Så den har sin berettigelse.
Side 1 ud af 1 (10 indlæg)