Spændende at du ikke vil have de sidste 5 øre med. Hvor går grænsen?
Grænsen går vel der hvor virksomheden selv sætter den. Der er ingen tvivl om at der er forskel på de produkter eller ydelser der sælges, og her tænker jeg især på salgspris og mængde. Det er jo noget mere relevant for en virksomhed der sælger supertankere, at jagte kunder de kun tjener et par % på, da salgsprisen er meget stor, eller en virksomheder der sælger tandstikker, hvor mængden er enorm.
Med høj overskudsgrad, vil du til hver en tid fremstå som en dygtig forretningsmand og samtidig kunne forsvare at virksomheden vokser i et tempo hvor du stadig kan følge med.
En høj omsætning med lille overskudsgrad kan signalerer at virksomheden ikke er så dygtige til at tjene penge, og måske vokser hurtigere end virksomheden kan magte at håndterer.
Du skriver tidligere noget om dine søgeord og at der er nogle der kun lige løber rundt.. kan du ikke uddybe lidt mere om hvordan det påvirker din omsætning og overskud??
Som jeg ser det, så har du en omsætning der giver et overskud, og hvis du øger din kampagne indsats, vil den øgede omsætning være proportional med dine udgifter og dermed vil du ikke tjene flere penge.
Din overskudsgrad pr. kunde vil falde, hvilket betyder at du tjener mindre pr. kunde. Giver jo en dårligere statistik, da det jo handler om at tjene så mange penge pr. kunde som muligt.
For mulige investorer, kan jeg tænke mig at de vil være yderst int. i overskudsgraden, da de gerne ser et fornuftigt afkast af deres engagement.