Hvis man ikke kan vente med optagelsen i DMOZ kan man mig bekendt selv melde sig på banen som redaktør for den pågældende kategori man gerne vil optages i - så skal man bare lige huske at optage sine kolleger og konkurrenter først og derefter sit eget website hvis det har noget at byde på.
Hehe, ligger også og venter med 2 sites
www.jukeboks-udlejning.dk og www.geudanmark.dk og prøver at få dem optaget på DMOZ, men efter 3-4 måneder begynder man at opgive håbet en lille smule.
Gætter på det er tidsmæssigt billigere at forsøge med andre former for backlinks end DMOZ.
Er DMOZ største problem, at der ikke er nogle der gider at arbejde gratis for dem? Blot et nysgerrig spørgsmål.
Jeg går også og venter på et par domæner, men har ikke haft held endnu. Og nu er der efterhånden gået så længe, at jeg ikke kan huske hvad jeg fik sendt afsted og hvad jeg ikke har sendt til dmoz... Kan man tjekke hos dem, om man har sendt en ansøgning for ikke at komme til at sende to ansøgninger og dermed blive blacklistet?
Jeg går også og venter på et par domæner, men har ikke haft held endnu. Og nu er der efterhånden gået så længe, at jeg ikke kan huske hvad jeg fik sendt afsted og hvad jeg ikke har sendt til dmoz... Kan man tjekke hos dem, om man har sendt en ansøgning for ikke at komme til at sende to ansøgninger og dermed blive blacklistet?
Hej Kasper,
Nej, det kan man ikke tjekke. Der må man nøjes med sin hukommelse (eller endnu at have en linkbuilding-oversigt og tage noter i den - men det hjælper dig selvfølgelig ikke tilbagerettet).
Bemærk også, at du ikke bliver blacklistet ved at sende to ansøgninger. Du bliver bare sat bagerst i køen igen, hvilket selvfølgelig er slemt nok.
Jeg har kun oplevet at det har taget 1 måned at komme på Dmoz, det synes jeg ikke er så længe endda, når man tænker på alle de historier folk fortæller om :) jeg tilmældte mig også med den tanke at det nok aldrig skete. og vupti så var den der.
Ved ikke hvorfor det går hurtigere med nogen end andre, er der nogen som kan svare på det? er det bare rent held, eller er der andre ting som spiller en rolle.
Jeg har en mistanke om at optagelsestiden er meget afhængig af kategorien (og dermed redaktøren), som man ønsker optaget i. Hvilke kategorier har i gode / dårlige erfaringer med med henblik på optagelsestid.
Brug eventuelt http://web.archive.org til at finde kategorier som der er aktivitet i. Den kategori jeg har haft kigget på, har der været tiløjet 3 sider siden 2003. Så selvom det er den mest relevante, så er der ikke stor sandsynlighed for optagelse der.