Generelt er de svenske kunder en del mere krævende end de danske.
Hvis du ikke har et unikt produkt (set ud fra et svensk synspunkt), så vil jeg anbefale dig at du gør ovenstående, for ellers tilbyder du ikke den tryghed til dine svenske kunder, som de vil kræve før end du bestiller hos dig.
Hvis du har et unikt produkt (der kan ikke fåes et alternativ til i Sverige), så kan du se bort fra nogle af ovenstående punkter.
Jeg ved godt at det ikke er nemt og at der sikkert er andre lande som er nemmere at sælge til, men det er facts hvis du ønsker en fornuftig omsætning til Sverige.
Jeg kan godt se, at stemningen primært er for, at man "går hele vejen" når man skal ud til andre lande. Det forstår jeg sådan set også godt, for jeg er selv helt vildt skeptisk med handel på udenlandske sites.
Vi må i tænkeboksen - om det er det rigtige for os at gøre nu - eller vi skal vente til vi er lidt mere etablerede. Vi laver jo børnetøj, og er meget nye på markedet - så det er jo vigtigt at få alle elementer med i tanke-processen:-)