Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

websalg til svenskere...hvilket sprog?

Side 2 ud af 3 (25 indlæg)
Fra Værløse
Tilmeldt 1. Jun 09
Indlæg ialt: 410
Skrevet kl. 13:29
Hvor mange stjerner giver du? :

www.ballonbutikken.dk :

Hej Morten.Smile

Det er nu ikke helt rigtig at Svendker hader Dansker og omvendt.

Den største grund til at Svensker ikke handler så meget i Danmark lige for tiden er en lille smulle Finans krisen, og så lige den største grund, den Svenske krone ligger ca på 0,70 øre så det er jo 30 % dyre at handle i Danmark, jeg solgte sidste år for 350.000 kr. i Sverige og efter deres krone er så lav, så har jeg solgt for bare 32.000 ind til vider i år.

Så lige for tiden skal man ikke bruge mange penge på at lave reklame i Sverige, vent til  deres krone er lidt oppe igen.

Jeg har dog lavet det tilbud at Svenske virksomheder kan handle hos Ballonbutikken.dk rasten af året 2009 og betale i Svenske kroner, så for min skyld og min pengepung så må den Svenske krone godt komme lidt højer op. Stick out tongue

Ja du har nok ret.

Hvordan går det med tilbuddet? Hvad synes folk om det? Tjener du på det?

Spændende og anderledes idé :-)

/ Morten

Få et godt webdesign til en lav pris på owix.dk - drevet af unge iværksættere

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15069
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 13:36

Morten Kaltoft:

Hvis du vil generalisere, så ja. De mest fanatiske fans, hader hinanden, og sådan er det.

Så du mener i din dybeste alvor, at sportsfolk og virksomheder som konkurrerer hader hinanden... I de 90 min en kamp varer hepper man på hvert sit hold, og bagefter er man da venner og drikker en øl. Sådan har det altid været, og hvis du helt alvorligt mener, at fordi en promille i samfundet har en lidt wierd tilgang til tingene, så gælder det alle mennesker i samfundet?

Morten Kaltoft:

Nå, det var det spændende. Ved du hvad? Jeg kommer faktisk for at prøve at hjælpe Rikke, så om du synes mine argumenter er noget pis, rager mig ikke. Jeg troede godt nok du var mere fornuftig end det, Fashion, når man ser hvor aktiv du er på Amino, men jeg tog da grueligt fejl. Din stigende aktivitet er måske grunden, til den også stigende ondskab og lyst til at diskutere her på Amino?

Ja vi er sådan set flere der prøver på det, men vi andre kommer ik med påstande, som vi ik kan argumenterer for. Og hvis du seriøst mener jeg er ufornuftig, fordi du selv kommer med en påstand du ik kan forsvare, så må det står for din egen regning. Jeg har intet påstået i denne tråd, som der ik kan argumenteres for... Over and out!

Morten Kaltoft:

Din stigende aktivitet er måske grunden, til den også stigende ondskab og lyst til at diskutere her på Amino?

Jeg takker for de "pæne" ord, og sætter dig på listen over personer man ik skal tage alvorligt. For det der var da den mest latterlige kommentar ever...

Fra København
Tilmeldt 29. May 09
Indlæg ialt: 368
Skrevet kl. 13:36

Svenskere hader bestemt ikke danskere eller omvendt. Og vi plejer da bestemt ikke at have slåskampe i forbindelse med vores kampe (Christian Poulsen og fodboldtossen undtaget).

Min erfaring er, at svenskere har større tillid til danskere, end de har til mange andre lande. Vi er trods alt rimeligt ens og har en ide om, at vi har nogenlunde de samme forbrugerrettigheder landene imellem. Og du har i et par år stort set ikke kunnet gå ind i en Københavns butik uden at støde på svenske ansatte.

Men hvis man ser på det danske marked, så mener jeg at have læst, at 70% af os foretrækker at handle nationalt. Hvis tilfældet er det samme i Sverige, så er det de sidste 30% af befolkningens gunst, du kæmper om. Så det er nok fornuftigt at se på, om der er svenske konkurrenter, der fører et tilsvarende produkt. Hvis der er det, og du ikke kan konkurrere på deres priser, så kan det godt blive en hård kamp.

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6568
Fra  TextReactor Skrevet kl. 13:37

Morten Kaltoft:

Ofte. Bare se rivalisering i sport, virksomheder osv.

Gigantiske slåskampe når der er fodboldkampe med Danmark - Sverige

Det var da godt nok tyndt argumenteret... Når det er sport, så er det venskabelig "had". Hvilke gigantiske slåskampe har der været? Så vidt jeg ved så er det kun et fåtal der virkelig ønsker at slås.

Man kan sagtens sælge til svenskerne, men den eneste bagdel jeg kan se pt er at den svenske kurs er ustyrlig. Den er steget fra normale 1.2 til 1.4/1.5 pt. For dem der arbejder i danmark og bor i sverige er det godt. Men for mange danske butikker er det en katastrofe. I Helsingør er der flere sprutforrretninger der er lukket. Deriblandt også AceLinks Sundbod og Scandlines Sundbod.

Jeg har programmeret i over 27 år. Jeg har kodet i C, C++, Java, Delphi, Perl, JavaScript, C#, F#, VB.NET, ASP, Myresnak :D, Comal80 osv....

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Fra  TextReactor Skrevet kl. 13:39

Morten Kaltoft:
Jeg troede godt nok du var mere fornuftig end det, Fashion, når man ser hvor aktiv du er på Amino, men jeg tog da grueligt fejl. Din stigende aktivitet er måske grunden, til den også stigende ondskab og lyst til at diskutere her på Amino?

Morten - Stik lige en finger i jorden og slap af..... Der skal være plads til os alle sammen herinde uanset hvad man mener.

Jeg har programmeret i over 27 år. Jeg har kodet i C, C++, Java, Delphi, Perl, JavaScript, C#, F#, VB.NET, ASP, Myresnak :D, Comal80 osv....

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15069
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 13:42

Niels:

Nu får du os en sviner om lidt, for du har jo næsten skrevet det samme... ;D

Fra Værløse
Tilmeldt 1. Jun 09
Indlæg ialt: 410
Skrevet kl. 13:49

Jeg undskylder.

Da man har delte meninger, er det nok bedst at holde dem for sig selv. Jeg har oplevet sådanne situationer i fodbold før. Men okay fair nok, det er måske et hårdt ord at "hade", men jeg tror vi alle forstod nogenlunde hvad jeg mente.

Trækker det tilbage og underskylder til Fashion, jeg må lige styre temperamentet næste gang.

Morten

Få et godt webdesign til en lav pris på owix.dk - drevet af unge iværksættere

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Fra  TextReactor Skrevet kl. 13:55

Morten Kaltoft:
Da man har delte meninger, er det nok bedst at holde dem for sig selv

Det er ok at du kommer med dine egne meninger. Hvor var vi hvis alle var enige :)

Tilmeldt 10. May 09
Indlæg ialt: 1058
Fra  Ronnie Skrevet kl. 14:07

Hej Morten.

De Svensker har været lidt langsomme om at fange det tilbud, ellers er det mig der ikke har lavet nok reklame om det Crying

Men der er da begyndt at komme gang i den igen der over fra, så jeg venter spændt og ser hvad der sker, men jeg passer også lidt på da jeg jo også skal kunne følge med.

Venlig hilsen.

Ronnie 

Fra Værløse
Tilmeldt 17. Mar 06
Indlæg ialt: 305
Fra  Sushibutik.dk Skrevet kl. 14:19
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Rikke

Vi har snart boet i Sverige i 8 år og har en webside som guider danskere til billigt indkøb i Sverige, se www.billigtisverige.dk

De grundlæggende krav er:

• Alt tekst på i shop skal være på svensk
  • Svensk organisationsnummer
  • Svensk CVR nummer
  • Svensk kundeservice
  • Svensk telefonnummer
  • Svensk returadresse
  • Du skal have Fakturere mig.
  • Generelt er de svenske kunder en del mere krævende end de danske.

Hvis du ikke har et unikt produkt (set ud fra et svensk synspunkt), så vil jeg anbefale dig at du gør ovenstående, for ellers tilbyder du ikke den tryghed til dine svenske kunder, som de vil kræve før end du bestiller hos dig.

Hvis du har et unikt produkt (der kan ikke fåes et alternativ til i Sverige), så kan du se bort fra nogle af ovenstående punkter.

Jeg ved godt at det ikke er nemt og at der sikkert er andre lande som er nemmere at sælge til, men det er facts hvis du ønsker en fornuftig omsætning til Sverige.

De bedste hilsner

Kim

www.billigtisverige.dk

Vi findes også på Facebook.

Side 2 ud af 3 (25 indlæg)