Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ekstern hjælp til e-mailmarkedsføring

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 6. Jul 18
Indlæg ialt: 45
Skrevet kl. 23:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle

Jeg har et spørgsmål angående e-mailmarkedsføring...

Jeg overvejer at hyre et bureau til at varetage den opgave, men aner ikke hvordan den slags foregår. Her tænker jeg både mht. pris og hvad man får for sine penge. 

Kunne jeg ikke bare have spurgt et bureau? Jo, men kunne meget godt tænke mig en objektiv tilgang til tingene - enten fra nogen der bruger, eller har brugt ekstern hjælp til e-mailmarkedsføring.

Tak på forhånd.

Fra Skanderborg
Tilmeldt 7. May 19
Indlæg ialt: 58
Fra  Marketing med mere Skrevet kl. 09:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Oscar

Overordnet set vil jeg sige, at dit valg både skal afspejle dit budget og dine ønsker for virksomhedens e-mailmarkedsføring. Dvs. hvor høj en prioritering har e-mails for dig, og hvor meget er du villig/i stand til at investere?

Hvis vi tager den lave ende sådan rent økonomisk, så kan du jo selv læse lidt om e-mailmarkedsføring og prøve dig frem. Alternativt kan du få hjælp fra en praktikant eller en studentermedhjælper, som måske har lidt mere flair for sprog og kommunikation end dig selv. 

Mellemvejen kunne være at finde en dygtig tekstforfatter som har erfaring med e-mailmarkedsføring. Her vil timeprisen være lidt højere, men til gengæld vil du få nogle langt mere konverterende mails. Erfaring koster, og en nybegynder vil aldrig kunne lave lige så gode mails som en professionel. 

I den høje ende af skalaen ligger så bureauerne. Her kan du få du full service, dvs. både tekstforfatning, teknisk assistance til integrationer mm. Du betaler en høj pris, fordi der er flere administrationsomkostninger, men til gengæld får du alle services samlet et sted. 

E-mailmarkedsføring er en genial kanal. Brugt rigtigt kan det være en af de mest budgetvenlige former for markedsføring, og derfor vil jeg også anbefale dig at investere lidt i det enten med hjælp fra en erfaren freelance konsulent eller et bureau. 

Er mine tips objektive?

Måske ikke helt, for jeg arbejder selv som freelance konsulent, hvor jeg blandt andet tilbyder hjælp med e-mailmarkedsføring, herunder tekstforfatning, opsætning, leadstrategi mm. Min timepris er lavere end den, du får hos et bureau, og jeg kan lave nogle knivskarpe mails :-) 

Indehaver af konsulentvirksomheden Marketing med mere

Tilmeldt 20. Dec 15
Indlæg ialt: 30
Skrevet kl. 10:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er enig med Kirstine. Jeg er også tekstforfatter og jeg har lavet meget email markedsføring. Email markedsføring kan være meget effektiv, og er som jeg ser det, ofte mere effektiv end kold kanvas. Det er dog vigtigt at det man markedsfører er 'brugbart' for modparten. Jeg har nogle gange haft responsrater på tæt på 40% efter en kampagne - andre gange, kanske 2-3 %.

Hvis du sælger noget der kan spare modparten penge eller som de tror de kan sælge, er mulighederne gode. Generelt er B2B mere effektivt end B2C

Du skal dog som udgangspunkt naturligvis have en velskrevet tekst på plads først, og her kan en tekstforfatter som Kirstine være en god hjælp som tjener sig selv ind igen.

Tilmeldt 6. Jul 18
Indlæg ialt: 45
Skrevet kl. 10:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Kirstine, tak for dit indspark.

Jeg har selv læst en del om e-mailmarkedsføring, og har også selv eksperimenteret lidt. Jeg er bare kommet til den erkendelse, at jeg hellere vil outsource det - altså få nogen eksternt til at lave det. 

Det som jeg nettop var ude efter, var hvad en typisk model er for betalingen af sådan en service. Er det månedlig betaling, engangspris, timepris?

Det er svært at svare på, men synes alligevel du kom godt rundt. :-)

Fra Skanderborg
Tilmeldt 7. May 19
Indlæg ialt: 58
Fra  Marketing med mere Skrevet kl. 11:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Du kan næsten få den model du vil have - der er mange forskellige måder at gøre det på :-)

Typisk vil et bureau tage enten timebetaling eller en månedlig betaling, hvis de skal stå for kontinuerligt at sende mails ud. Skal du have lavet integrationer, kan du bede om en samlet pris for den opgave. 

Husk at stille skarpt på, hvad du skal have for en eventuel månedlig betaling. Hvis du er en lille fisk hos et stort bureau, kan du nemt komme nederst i bunken, og her skal du altså være kritisk over for den mængde og kvalitet, som du får leveret for pengene. 

Jeg arbejder selv med enkelttimer eller klippekort, hvilket jeg synes er mest gennemskueligt for kunden. De kunder, som får hjælp til deres mails, køber som regel et klippekort, som de så løbende bruger af. Her er prisen billigere end enkelttimer, og eftersom der kontinuerligt skal laves nye mails, er det en god løsning. 

Jeg har også kunder, som nøjes med at købe et par timer, hvor de får strategisk sparring på deres mailstrategi, og så eksekverer de selv bagefter. 

Indehaver af konsulentvirksomheden Marketing med mere

Tilmeldt 30. Sep 20
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 11:53
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Oscar

Som Kirstine rigtig nok skriver, så kan man få næsten præcis den model, som man gerne vil have (alt efter bureauet selvfølgelig).
Modellen bliver forhåbentlig konstrueret efter, hvordan dine behov ser ud, og hvordan de interne ressourcer ser ud hos bureauet (det er ikke alle kunder og bureauer, der er et match). Typisk bliver der arbejdet på timebasis og kontinuerligt niveau, men det kommer igen meget an på, hvor meget hjælp, du har brug for.

Jeg arbejder selv i et bureau, så jeg har flere gange stødt på personer i samme situation som dig.

Jeg vil råde dig til at gøre op med dig selv, hvilke behov du har, hvor meget kan du gøre selv, og hvor meget har du derfor også brug for hjælp til. På den måde kan du sætte dig ned med et potentielt bureau og få strikket en model sammen, som passer til dine behov i stedet for at følge nogle generiske modeller, hvor du ikke får udnyttet dit budget på samme måde.

Uanset om man vælger bureau, freelancer eller intern praktikant eller lignende, så er det altid en god idé at klargøre sine ambitioner og forventningsafstemme :) Samtidig vil jeg råde dig til at holde dig fra lange bindinger eller kontrakter!


Fra København
Tilmeldt 11. Sep 11
Indlæg ialt: 45
Skrevet kl. 13:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Oscar. Er har netop startet en virksomhed som tilbyder hjælp med e-maiil markedsføring, hvor vi går ind og hjælper med det hele lige fra automatisering af email flow til udsendelses af nyhedsbrev. Da vi har fokus på små virksomheder har vi nogle af de billigeste priser. Hvis du vil høre mere kan du skrive til mig på cbo@dynamicleads.dk

Mvh Christopher

Bredbandoversigt.dk Vejen til den lette bredbånds samlinger.

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)