Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Live support i webshop

Side 1 ud af 2 (20 indlæg)
Fra Hjørring
Tilmeldt 11. Feb 06
Indlæg ialt: 712
Skrevet kl. 13:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu har jeg søgt på AminoLive Chat, Live Support og ProvideSupport og der kommer kun gamle indlæg, så nu spørger jeg her.

Jeg har igår fået implementeret en Live Chat på min hjemmeside www.stylingshop,.dk (grafik/placering mm. er der ikke taget stilling til) leveret af ProvideSupport.com

Mine spørgsmål er :

1) Kender I ProvideSupport.com, og har I ris/ros. Evt. andre tilsvarende udbydere, gerne danske, hvis det findes.

Gør funktionen mere skade end gavn? (Jeg regner med at supporten i runde tal vil være online alle hverdage fra 9-14, men det er ikke noget jeg skilter med)

Jeg har set mange af disse systemer på hjemmesider men de er næsten altid offline og så synes jeg de gør mere skade end gavn.

2) Når man ser bort fra teknikken, hvad er jeres mening om Live Support på en hjemmeside med bilrelaterede varer samt skilte. Er det noget man/folk/du gider bruge?

3) Man kan starte en samtale Proaktivt, dvs. kontakte kunden 'live' hvis denne har problemer med bestilling / betaling. Er det 'over grænsen' at gøre dette eller hvordan ville I forholde jer til det som kunde.

Er det en teknik der er noget potentiale i (hvis man altså investerer den tid i det, som det nu kræver for at have en værdi), eller skal det bare fjernes fra siden igen?

StylingShop.dk - design dit eget postkasseskilt 

Fra Vejle
Tilmeldt 26. Jul 09
Indlæg ialt: 344
Skrevet kl. 13:38
Fra Hjørring
Tilmeldt 11. Feb 06
Skrevet kl. 13:44

Morten:

http://www.livezilla.net/home/en/ livechat support, godt nok på engelsk, men jeg har kørt med det, uden problemer.

Og så er det gratis....Big Smile men engelsk er ikke så godt. På providesupport.com kan en del af teksterne oversættes til Dansk, hvilket må være at foretrække. Ikke for mig, men for kunderne....

Fra Kgs. Lyngby
Tilmeldt 22. Mar 09
Indlæg ialt: 289
Fra  Trippy IVS Skrevet kl. 13:52

Hej

På ModeParfumer.dk har jeg også brugt Livezilla,  jeg har rettet det til Dansk som jeg synes var nødvendigt :) Du kan selv tjekke. ;)

Du kan sagtens rette på om det skal stå på engelsk el. Dansk

Online marketing bureau Krausing - bare rolig linket åbner i et nyt vindue ;-)

Tilmeldt 15. Nov 05
Indlæg ialt: 1420
Fra  Danske Trailløbere Skrevet kl. 13:53

Hej René,

Jeg har integreret live chat support i et par webshops, og har erfaring med både Liveperson og Providesupport. Læs gerne denne grundlæggende artikel om live chat support - Siden lanceres først om en måneds tid. Der kommer flere artikler om emnet.

Jeg kender som sagt godt Providesupport. Det er et af de billigere systemer, som har en del begrænsninger. Jeg mener blandt andet at det er browserbaseret, hvilket i mine øjne er generende.

Nu er det et stykke tid siden at jeg har kigget funktionaliteterne igennem, men LivePerson er generelt bedre og mere brugbart.

Om funktionen gør mere skade end gavn, afhænger af webshoppen, kunderne og ikke mindst hvordan det bruges. Som tommelfingerregel bruger under 1% af de besøgende funktionen, men de afhænger jo fuldstændig af produktet, sidens opbygning osv. Kan man se at den er offline det meste af tiden, handler det om at få dem til at ringe eller maile.

Om det er noget folk vil bruge i din webshop kan du teste af. Jeg tvivler på at det i længden er holdbart.

Den proaktive funktion er meget amerikansk og i mine øjne er der flere artikler, der fortæller hvor fantastisk det er, end webshops der reelt har gavn af det. I Danmark tror jeg slet ikke vi er klar til. Jeg har testet det en smule af.

Men jeg tror, at der er store muligheder i live chat support.

Fra Hjørring
Tilmeldt 11. Feb 06
Skrevet kl. 13:55

Sebastian Krausing:

Hej

På ModeParfumer.dk har jeg også brugt Livezilla,  jeg har rettet det til Dansk som jeg synes var nødvendigt :) Du kan selv tjekke. ;)

Du kan sagtens rette på om det skal stå på engelsk el. Dansk

Jamen så er det jo et reelt alternativt. Jeg må prøve at få kigget på det tekniske.

Fra Kgs. Lyngby
Tilmeldt 22. Mar 09
Indlæg ialt: 289
Fra  Trippy IVS Skrevet kl. 13:57

ja, du er også velkommen til at kontakte mig, så kan jeg hjælpe dig så godt jeg kan ;)

Online marketing bureau Krausing - bare rolig linket åbner i et nyt vindue ;-)

Fra Hjørring
Tilmeldt 11. Feb 06
Skrevet kl. 13:59

Nikolaj Astrup Madsen:

Hej René,

Om det er noget folk vil bruge i din webshop kan du teste af. Jeg tvivler på at det i længden er holdbart.

Jeg kunne forestille mig at man feks kunne bruge det når en kunde ringer og spørger til noget inde på sitet. Hvis han så lige klikker på Online Support mens jeg har ham i røret, så er det nemt at smide nogle URL's til de ting vi taler om. Det har jeg nogle gange savnet når jeg har folk i telefonen.

Fra Hjørring
Tilmeldt 11. Feb 06
Skrevet kl. 14:00

Sebastian Krausing:

ja, du er også velkommen til at kontakte mig, så kan jeg hjælpe dig så godt jeg kan ;)

Tak for det pæne tilbud. Jeg kigger på det og vender tilbage, hvis jeg får brug for hjælp.

Fra Hjørring
Tilmeldt 11. Feb 06
Skrevet kl. 11:41

Nu har jeg prøvet det i praksis, hvor en kunde skulle bruge hjælp til at bestille et skilt. Om det er så meget smartere end at tage den over telefonen, ved jeg ikke.

Men nu vil jeg prøve at integrere det fuldt ud på sitet inden jeg danner mig min endelige mening :-)

Vigtigst er det at denne kunde måske slet ikke havde ringet.. og så havde jeg jo mistet ham som kunde ;-)

Side 1 ud af 2 (20 indlæg)