Jeg er stadig ikke helt enig med dig, men jeg kan godt følge din argumentation. Hvis du begrænser energi-drik til at være en Cult kopi, ja, så kan man nok ikke få folk til at tro på, at der er andre egenskaber.
Så du mener i helt seriøst, at den eneste måde hvorpå man kan sælge et nyt produkt, er ved at tilføre det nogle latterlige "ting" og ramme et marked som bare er en bobbel. Synes faktisk det er direkte skræmmende, at folk bliver ved med at hoppe på de "hype" ting der er. IT-boblen, bolig boblen, atkinsonkuren, finanskrise, grøn energi osv. Det er som om at folk bare tror, at ved at klister en mærkat på en varer, så sælger den forevigt godt. 1 år efter når trenden er ovre, går firmaet på røven, fordi ingen tror på så useriøst et produkt.
Men jeg vil da foreslå L´oreal at lave hårfarve, som giver hvidere tænder eller Haribo at markedsføre deres slik som sund økologisk og funktions aftensmad. Det er vel ligeså gode ideer, som ingen vil fange pointen med.
Min hensigt med mit indlæg var egentlig mere at vise NGram, at man måske også kan kigge lidt bredere end en Cult kopi. Lige præcis den plads på markedet som Cult og konsorter indtager vil være meget svær at konkurrere med som iværksætter med mindre man har millioner til massiv markedsføring, derfor gik mit forslag på, at NGram kigger på andre nicher, som måske kan være mere gunstige at fokusere på, og som ikke ligger alt for langt væk fra ideen om at fremstille en energidrik. Dvs. udvid begrebet "energidrik" til "funktionsdrik" og prøv at finde en måde at adskille sig på.
Det kan godt være jeg ik er øko-freak men hvordan i alverden vil du markedsføre en energidrik, der indeholder masser af sukker og kulhydrater som en "funktionsdrik", der adskiller sig fra alle andre på markedet? Har du overhovedet overvejet hvem kunderne til energi drik er, inden du fremsatte dine ideer?
Et er i hvertfald sikkert, og det er at ved at lave det alt for øko hulla hulla, så bliver prisen MEGA høj, og så kan det godt være at 4 rige i Nordsjælland synes det er fedt at drikke, men hva hjælper det, hvis resten af verden ik vil betale prisen?