Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Epay.dk tilbyder nu betalingsmodul til Wordpress!

Side 3 ud af 4 (37 indlæg)
Tilmeldt 7. Aug 05
Indlæg ialt: 415
Skrevet kl. 15:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Lisbeth Scharling:
Jeg vil gerne fortælle folk, hvad de kan forvente - i det omfang jeg kender svarene.

Hvorfor skulle folk købe en bog, der fortæller, hvad de IKKE skal gøre? For mig er det mere logisk, at du skriver en bog om hvad de skal gøre og så skrive blogposts om, hvad de ikke skal gøre. Hvis du skriver denne bog til det danske marked, svarer det - for mig - til at ville sælge sand i Sahara.

Lisbeth Scharling:
Min bog handler ikke om ePay, som du har dårlige erfaringer med.

Nej, jeg har ingen dårlige erfaringer med Epay. Dem har jeg meget tilfredsstillende brugt i årevis.

Lisbeth Scharling:
Hvorfor kan jeg godt droppe kombinationen WordPress og PayPal til salg af digitale produkter?

Det er WP-ecommerce pluginet, jeg har testet (da det fungerer sammen med Epay). Jeg har ikke testet det plugin du nævner, men samtidig vil jeg heller ikke bruge Paypal. Jeg har forsøgt med Paypal og kun én kunde ud af 2000 brugte det. Så det siger lidt om interessen.

WP-ecommerce pluginet er ikke optimalt til digitale produkter, da det ikke accepterer store filer. Uanset hvordan jeg konfigurerer serveren, er det åbenbart mere stædigt end jeg. I enhver shops backend bør der være en mulighed for, at man så kan linke til produktet, men det kan man ikke. Hvis man så selv laver en løsning, svækker det sikkerheden.

Ved en netsøgning på andres erfaringer ser man så også, at mange andre ting ikke fungerer. Fx. hvis man vil redigere i et produkt, bliver det ikke ændret. Det oprindelige produkt har hængt sig fast og bliver der. Men det var ang. filerne, jeg lukkede for dette modul, selvom jeg synes, det kunne være fedt, hvis det virkede.

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 15:33

Lisbeth,

Problemet er målgruppen. Udgiv den på italiensk - hernede er vi ikke bange for paypal og hader at bruge kreditkort til nethandel!.... Wink

Henrik

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:16

Jimmy, du har ret i, at det kan blive et problem for en kunder at få penge retur, hvis de har handlet via PayPal. Det er i hvert fald nemmere - men kun i visse tilfælde - at få pengene igen, hvis man har betalt med Dankort/Visa

Eksempelvis hvis varen ikke leveres.

Men det er jo ikke sådan, at bare fordi man har betalt med VISA-dankort er man garanteret at kunne få pengene retur i alle tilfælde.

De problemer, der kan opstå med køb via PayPal synes jeg svarer ganske meget til, hvordan det er at handle på helt almindeligvis vis - som vi gør flere gange dagligt.

Mvh. Lisbeth Scharling

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9731
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 18:38
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Lisbeth Scharling:
De problemer, der kan opstå med køb via PayPal synes jeg svarer ganske meget til, hvordan det er at handle på helt almindeligvis vis - som vi gør flere gange dagligt.

Jeg kan anbefale at du dykker lidt mere ned i lovgivningen og de sager der har været inden du skriver anbefalinger til dig bog, for det du skriver ovenfor hænger altså overhovedet ikke sammen med hvad jeg har set og læst.

Faktum er, at danskere der handler i Danmark - off- eller on-line, eller via kreditkort er beskyttet af dansk lovgivning. Handler man via PayPal har man INGEN beskyttelse. Det samme gælder de virksomheder der modtager penge via PayPal. Der er utallige sager, hvor PayPal har fastfrosset beløb med katastrofale følger for virksomheden.

At anbefale folk at starte en virksomhed på PayPal som primær betalingsmetode er altså virkelig selvord i mine øjne, og jeg tror din bog vil blive sablet ned, hvis du ikke dropper den del.

Det ville svare til at skrive en bog om SEO og så påstå at man bare skal kaste al sin energi efter Bing og se bort fra Google :)

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:05

Simona, jeg har ikke tænkt mig - hverken i bog eller på blog - at bruge ret mange linjer på, hvad man IKKE skal.

Min eBog kommer kort sagt ikke til at handle om plugins, der ikke virker ;-)

Mvh. Lisbeth Scharling

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:52

Hej Mikkel

Jeg er helt med på, at man ved handel med PayPal IKKE er beskyttet på samme måde, som ved handel med Visa/Dankort.

Jeg kender dommen fra Østre Landsret der fastslog, at Nordea ikke var forpligtet til at hjælpe en forbruger med at få tilbageført penge, der var betalt via PayPal. Det handler kort sagt om, at din bank ikke er forpligtet til at hjælpe dig, hvis du betaler (via PayPal) for en vare, du ikke får.  Hvilket banken er i NOGLE tilfælde, hvis du har betalt med VisaDankort.

Har du betalt kontant i en butik for en vare, der ikke leveres, er du stillet som hvis du har betalt via PayPal.
Bruger du dit VisaDankort til at købe - i en webshop - et par sko, der leveres i størrelse 40 i stedet for den bestilte str. 42, kan du heller ikke få banken til at hjælpe dig med at tilbageføre betalingen.

Bortset fra det - synes du så ikke, at der er forskel på at handle med en webshop i USA - og med en navngiven dansker med hjemmeside samt offentligt tilgængelig adresse og telefonnummer? Jeg er personligt langt mere betænkelig ved det første end det sidste! Men har dog så sent som i nat handlet i USA via PayPal. Jeg har faktisk brugt PayPal i mange år. Og aldrig haft nogen problemer.

Derimod har jeg netop haft en kamp med en dansk webshop. Jeg troede, jeg havde købt tre store plakater til ialt 400 kr. Det viser sig i stedet at være tre krøllede og beskidte A4-ark. Jeg betalte med mit VisaDankort. Kampen er endt med, at jeg langt om længe har fået 285 kr. af de 400 kr. retur - og jeg gider bare ikke slås mere om resten af beløbet, så den handel har kostet mig 115 kr. + 17 kr. til porto for at sende retur. At have handlet med VisaDankort er kort sagt IKKE en garanti mod problemer.

Med hensyn til, at PayPal har tilbageholdt penge tænker du måske på historien om en mand, der solgte en motorcykel i Uruguay og modtog pengene via PayPal - som siden førte pengene retur til køber?

Handler du i Danmark, er du som almindelig forbruger beskyttet af dansk forbrugerlovgivning uanset du betaler med kontanter, checks, giro, bankoverførsel, PayPal...

Ved betaling via PayPal, kontanter og checks har du bare ikke de samme muligheder for tilbagetrækning af et betalt beløb, som du i visse tilfælde har, hvis du har betalt med Visa/Dankort.

Jeg har ikke selv det mindste imod at købe via PayPal. Gør det jævnligt. Både af danskere og udlændige.
Jeg har ikke det mindste imod at sælge via PayPal (selvom jeg ved, at der ryger nogle kunder i svinget)

Jeg skriver en eBog om, hvordan man kombinerer WordPress og PayPal til salg af digitale produkter.
Men jeg hverken anbefaler eller fraråder folk at bruge PayPal!

Mvh. Lisbeth Scharling

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9731
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 20:03

Lisbeth, jeg er meget forundret over dine konklussioner, der på INGEN måde stemmer overens med det jeg kender til lovgivningen og de konkrete sager jeg har set. Lad mig være helt ærlig og sige, at jeg synes det er forbandet gang vrøvl.

Men da det ikke virker somom du er specielt interesseret i hvad andre har at sige om den sag, så må du bare have held og lykke med din bog, og så må du jo leve med den sønderlemmende kritik der sikkert vil komme ...

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:16

Mikkel, hvilket af mine konklusioner er du forundret over?
Og hvad er det helt konkret, du synes er vrøvl?

Og så lige for god ordens skyld: Jeg synes helt oprigtigt, at det både er interessant og lærerigt at høre, hvad du og andre mener om denne sag. Meget endda.

Mvh. Lisbeth Scharling

Tilmeldt 7. Aug 05
Indlæg ialt: 415
Skrevet kl. 22:25

Lisbeth Scharling:
Jeg skriver en eBog om, hvordan man kombinerer WordPress og PayPal til salg af digitale produkter.
Men jeg hverken anbefaler eller fraråder folk at bruge PayPal!

Og hvad er der så i det for dine kunder? Hvad kan du reelt give dem af VÆRDI?

Jeg beklager, men jeg forstår simpelthen ikke hensigten med din bog. Hvis jeg var kommende shopejer og havde købt din bog, ville jeg nok føle mig snydt.

Held og lykke!

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:56

Simona, det jeg har tænkt mig at give folk med eBogen er hjælp til - på få timer - at klare det opsætningsarbejde, der kan tage ualmindeligt lang tid at klare uden en vejledning.

Derudover har jeg tænkt mig at tilbyde praktisk hjælp, hvis processen driller undervejs.Havde jeg selv haft en sådan vejledning fra begyndelsen, havde jeg sparet voldsomt mange timers arbejde.

Jeg forstår ikke, hvad der får dig til at mene, at du nok ville/vil føle dig snydt ved at købe min ebog.
Hvorfor dog? Hvad er det da, du forventer at få af sådan en bog, som du ved, at du IKKE får opfyldt?

Mvh. Lisbeth Scharling

Side 3 ud af 4 (37 indlæg)