Jeg har et simpelt spørgsmål: er det ligeså nemt at få en underside til at rangere højt på google som det er at få en forside til rangere? Hvis vi forudsætter at jeg laver præcis samme arbejde på siderne, vil min forside så rangere højere?
En forside har ikke pr. automatik nogen særstilling. Og der er et hav af eksempler derude på, at undersider rangerer højere, fordi de er bedre optimeret til et givent søgeudtryk end forsiden.
Men hvis du vil optimere forsiden og en underside mod præcis samme udtryk, vil forsiden i mange tilfælde have den konkurrencefordel, at der findes flere steder, hvor man kan linke til domænet (dvs. forsiden), men ikke en underside. Så linkbuilding til en forside vil i mange tilfælde være nemmere.
Jeg havde slet ikke tænk på at det skulle være et problem at lave linkbuilding til undersider. ca. hvor mange at katalogerne kan det være et problem på, giv et skud
Jeg havde engang et domæne med ø i, det gav godt nok problemer med linkbuilding, det gør jeg aldrig igen.
Som Frank skriver har forsider sjældent en automatisk fortrinsret frem for undersider. Et eksempel kunne være en landingpage optimeret til et bestemt søgeord eller et microsite inden for rammen af hovedsitet. Dísse vil ofte være undersider til forsiden men kan pga, relevant indhold eller mange indgående links let "overtrumfe" forsiden/hovedsiden.
Så på med arbejdstøjet og optimer dine landingpages hvis du gerne vil have at de får en høj rangering. Når det så er sagt så husk at pagerank ikke nødvendigvis spiller en så stor rolle for om det er din forside eller underside som dukker først op i placeringerne så søgemaskinen
Jeg havde slet ikke tænk på at det skulle være et problem at lave linkbuilding til undersider. ca. hvor mange at katalogerne kan det være et problem på, giv et skud
Uden at være helt sikker, synes jeg at huske, at flere af kvalitetskatalogerne fra sådan nogle gode herrer som Claus Heinrich og William Atak ikke modtager links til undersider. På de øvrige kataloger er jeg stødt på begrænsningen hist og her, men har ikke noget tal for det.
Så skud fra hoften er det måske 20-30 af de danske kataloger, hvor man kun kan linke til hovedsiden - herunder nogle af dem med højst kvalitet.