Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvilke krav til +12V konstruktioner?

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)
Fra Hjørring
Tilmeldt 11. Feb 06
Indlæg ialt: 712
Skrevet kl. 12:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis jeg har en alarm eller centrallås der bruger +12V, kan jeg så bruge en hvilken som helst CE-mærket 230->12V omformer og sælge til dette som et samlet sæt til kunden med god samvittighed?

Må jeg ændre på hele +12V delen i centrallås/alarm, hvis jeg undlader på nogen måde at pille ved omformeren, som er en ekstern enhed, der blot tilsluttes centrallås/alrm med et stik?

StylingShop.dk - design dit eget postkasseskilt 

Fra Ikast - Silkeborg
Tilmeldt 28. Dec 07
Indlæg ialt: 31
Skrevet kl. 13:02

Så længe det er en færdigbygget omformer, som fx dem til bærbar PC, du sælger med, bør der ikke være noget problem i det.

Hvis du ændrer i alarm/centrallås delen, bliver det dig, der hænger på CE mærket - dvs at du skal kunne godtgøre overfor myndighederne at produktet overholder relevante direktiver...

Udvikling af embedded elektronik til industrielle løsninger: www.FAVetronics.dk

Fra Hjørring
Tilmeldt 11. Feb 06
Skrevet kl. 13:07

nvedel:

Så længe det er en færdigbygget omformer, som fx dem til bærbar PC, du sælger med, bør der ikke være noget problem i det.

Det er det.

nvedel:

Hvis du ændrer i alarm/centrallås delen, bliver det dig, der hænger på CE mærket - dvs at du skal kunne godtgøre overfor myndighederne at produktet overholder relevante direktiver...

Det lyder ikke som noget der er så simpelt endda? Eller hvordan skal jeg tolke det når vi 'kun' taler om et 12Volt produkt?

Kunne forestille mig at kravene er noget anderledes, hvis jeg begav mig ud i at rode med 230 Volts dele?

Fra Ikast - Silkeborg
Tilmeldt 28. Dec 07
Indlæg ialt: 31
Skrevet kl. 13:42

Det kommer rmeget an på hvad det er du vil ændre.

Ved 12V går det ikke så meget på personsikkerheden, men produktet skal overholde en række krav, bl. a. med hensyn til elektrisk støj og imunitet herfor.

Udvikling af embedded elektronik til industrielle løsninger: www.FAVetronics.dk

Tilmeldt 26. Mar 09
Indlæg ialt: 964
Skrevet kl. 20:52

nvedel:

Det kommer rmeget an på hvad det er du vil ændre.

Ved 12V går det ikke så meget på personsikkerheden, men produktet skal overholde en række krav, bl. a. med hensyn til elektrisk støj og imunitet herfor.

Jeg vil lige tilføje :et link hvod u kan læse lidt mere :

http://de-t.dk/ntl-service/ce-bemaerkning/emc-direktivet.html

Og ellers kan du evt. ringe til det danske firma Delta (tidl. Jyske EMC) der har specialiceret sig på området.

http://www.madebydelta.com/delta/Business_units/TC/Services+by+technology/EMC/EMC+-+Electromagnetic+compatibility+by+DELTA.page?

De kan sikkert give dig en idé om hvad der skal til og hvad det koster at sikre sig at dit modificerede udstyr overholder kravene (selv om det kan være svært at give en pris, da der jo skal testes igen hvis det ikke overholder kravet.

mvh

Jan 

Fra Hjørring
Tilmeldt 11. Feb 06
Skrevet kl. 23:00

Hjælper det noget at sige at det ikke kommer til at dreje sig om højfrekvente kredsløb, men noget transistor og relæstyring alene.

Der er ikke så meget hokuspokus i det, hvis jeg skal sige det, men det er jo selvfølgelig ikke mig der skal/kan bedømme det

Tilmeldt 26. Mar 09
Indlæg ialt: 964
Skrevet kl. 23:12

Rene G:

Hjælper det noget at sige at det ikke kommer til at dreje sig om højfrekvente kredsløb, men noget transistor og relæstyring alene.

Der er ikke så meget hokuspokus i det, hvis jeg skal sige det, men det er jo selvfølgelig ikke mig der skal/kan bedømme det

Næh - lovgivningen er den samme uanset hvad du siger Wink

Det er ikke kun udstråling, men også indstråling det handler om. Dvs. at apparatet skal kunne modstå indstråling fra f.eks en mobiltelefon. Det er jo ikke særlig fedt hvis en bilalarm går igang hver gang der er een med en mobiltelefon der går forbi bilen. (bare et eksempel)

Men som du siger - så er der ikke så meget hokus-pokus idet, så hvis det er afkoblet og skærmet ordentligt, så bliver der sansynligvis ikke problemer - men det ændrer stadig ikke ved lovgivningen og ansvarplaceringen.

mvh

Jan

Fra Randers
Tilmeldt 16. Aug 09
Indlæg ialt: 168
Fra  Secrethost.dk Skrevet kl. 23:42

Hej Rene

Hvad vil du helt nøjagtig "pille" ved, det gør det nemmere at komme med et svar :-)

Mvh Brian

Fra Hjørring
Tilmeldt 11. Feb 06
Skrevet kl. 23:44

Tanken var ikke så meget at pille ved det eksisterende modul, men snarere at lave et lille print som er styret af en udgang fra model (stel eller plus) Så umiddelbart skal der ikke pilles ved det eksisterende modul men laves noget eksternt.

Fra Randers
Tilmeldt 16. Aug 09
Indlæg ialt: 168
Fra  Secrethost.dk Skrevet kl. 23:47

oki hvad skal printet så kunne?

/Brian

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)