Jeg overvejer at starte en side ala ebay, uden betalingssystemer hvor kunde/sælger selv står for betaling/forsendelse jeg vil dertil tage en % del af betalingen for at sælge varen, hvad kræver dette?
hvis dette er et problem, skal jeg vide om man skal have nogen tilladelser for at donere til velgørenhed som et non-profit firma? Jeg skal jo egentlig kun overfører pengene fra køber til velgørenhedsorganisationen.
Jeg takker og bukker for det hurtige svar , dog har jeg lige endnu et spørgsmål. I min proces er jeg kun nået til udviklingen af siden har derfor INTET oprettet , skal jeg ikke registreres som et firma ved sådan en hjemmeside? og hvordan foregår det?
hvis jeg ikke skal have nogen yderlige tilladelser til at tage en procentdel af salget, kræver det vel alligevel et cvr nummer og betaling af skat ved en mulig indtjening?
jeg vil ringe til revisoren den kommende uge og få svar omkring velgørenhed.
skal jeg ikke registreres som et firma ved sådan en hjemmeside? og hvordan foregår det?
Hvis din omsætning er under 50.000 kr pr løbende 12 mdr, er det ik nødvendigt. Så snart den overstiger skal du. Hvor du kan oprette et firma henne må en fra DK kunne besvare. Men mener du kan finde blanketter på Skat.dk
Raadmand:
betaling af skat ved en mulig indtjening?
Ja det kommer du ik udenom... Alt der tjenes skal beskattes i henhold til loven...