Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kan Google lægge en server ned?

Side 2 ud af 2 (15 indlæg)
Fra Aabenraa
Tilmeldt 9. Jan 06
Indlæg ialt: 589
Fra  ABAKOMP ApS Skrevet kl. 09:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har lige oplevet noget lignende med google analytics, jeg har ikke undersøgt det nærmere fordi det var en brugerfejl. Men en af de sider vi hoster havde det mærkelige problem at på nogle clienter timede den fuldstændig ud (det vil sige siden bliver slet ikke vist), på andre maskiner virkede det fint.

Logisk nok gik vi efter DNS problemer indtil vi faktisk havde 2 maskiner ved siden af hindanden på samme netværk/gateway som havde de problemer. Testen afslørede så at (dont ask me how) kunden havde sat google analytics koden forkert ind, jeg aner ikke hvor koden kom fra men den var 4-5 gange større end den normalt.
Vi slettede koden og siden virkede. Derefter smed vi den rigtige kode som vi c+p fra google på og alt er 10-4.

Som sagt har vi ikke undersøgt det nærmere fordi det var en brugerfejl.

Hilsen

Fra Hjørring
Tilmeldt 11. Feb 06
Indlæg ialt: 712
Skrevet kl. 09:51

RandomAccess:

Jeg har lige oplevet noget lignende med google analytics, jeg har ikke undersøgt det nærmere fordi det var en brugerfejl. Men en af de sider vi hoster havde det mærkelige problem at på nogle clienter timede den fuldstændig ud (det vil sige siden bliver slet ikke vist), på andre maskiner virkede det fint.

Igår var min hjemmeside nede og en af de overvågede sider er en ren HTML side. Så fejlen ligger ikke hos hverken Google eller i min database. Fejlen må udelukkende ligge på serveren.

StylingShop.dk - design dit eget postkasseskilt 

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9738
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 10:44

ReneNP:
Nu ved jeg ikke hvor du inkluderer din analytics kode på din side, men at smide det ned i bunden af siden, vil sørge for at alt der står over det vil blive loadet først (dvs. lige før </body>).

Det er desværre lidt en myte :)

For nogle år siden arbejdede jeg sammen med nogle rigtig dygtige ingeniører. I forbindelse med udviklingen af en webapplikation hvor det var afgørende vigtigt at forskellige elementer på siden, blev loaded i browseren i den rigtige rækkefælge blev det testet meget omhyggeligt, om det der ligger sidst i koden nu også faktisk loader sidst. Det gør det ikke!

Nu er jeg jo ikke ingeniør, men det jeg forstod var, at forskellige OS og browsere åbner et forskelligt antal tråde, som indlæses asynkront. Hvilken tråd der bliver først færdig kan man ikke styre.

I hvert fald viste det sig dengang, at det var umuligt at styre, og derfor måtte de finde på nogle andre hacks, for at sikre, at de elementer der skulle loades i den rette rækkefælge blev det.

Det er muligt der er sket ændringer i den måde forskellige OS og browsere håndterer tråde i dag, men jeg tvivler meget på, at det problem vi dengang oplevede fundamentalt har ændret sig.

Tilmeldt 25. Sep 09
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 21:54

Det kan muligvis tage et par sekunder med google analytic/adsense indhold, men dette kan du jo teste i firebug, har du prøvet det? Så kan du se præcis hvor lang tid google analytic/adsense osv. tager om at loade ind.

Fra Hjørring
Tilmeldt 11. Feb 06
Indlæg ialt: 712
Skrevet kl. 23:03

webstaff:

Det kan muligvis tage et par sekunder med google analytic/adsense indhold, men dette kan du jo teste i firebug, har du prøvet det? Så kan du se præcis hvor lang tid google analytic/adsense osv. tager om at loade ind.

Jeg har ikke haft mulighed for at teste det, mens svartiderne har været lange, men jeg er obs på denne mulighed

StylingShop.dk - design dit eget postkasseskilt 

Side 2 ud af 2 (15 indlæg)