Jeg har haft nedbrud på min server 2 gange indenfor en uge.
Min host prøver at finde fejlen og én af løsningerne kan jo være at vende kanonen mod kunden, altså mig.
Min host mener at Google Analytics / Adsense koder kan gøre at serveren ikke svarer... i morges gik der 27 sekunder før den svarede, for til sidst slet ikke at svare overhovedet.
Er det teknisk muligt at Googles script gør at siden hænger, så kunderne ikke kan komme i kontakt med min side?
Da google scriptet bliver eksekveret på klienten dvs i browseren er det eneste scriptet belaster serveren med den båndbredde der bruges til at hente det. Og tit er det vel egentlig hostet ved google så i de tilfælde vil det ikke belaste din server. Så det lyder godt nok som noget af en søforklaring.
Hvis du gerne vil følge med i hvad der hænger kan du eventuelt starte firefox med firebug aktiveret. Her kan du se hvilke forespørgsler der hænger og som gør at siden ikke bliver vist
Hvad mener du med gik ned? At du ikke kunne komme ind på den? Skriver den fejlmeddelelse?
Ved du om der er andre sider på den samme server, så kan du jo tjekke om de også er nede, hvilket igen så vil tyde på at problemet ligger ved host, eller forbindelsen ind til Host.
Hvad mener du med gik ned? At du ikke kunne komme ind på den? Skriver den fejlmeddelelse?
Ved du om der er andre sider på den samme server, så kan du jo tjekke om de også er nede, hvilket igen så vil tyde på at problemet ligger ved host, eller forbindelsen ind til Host.
Lidt flere info, så er det nemmere at hjælpe dig
Den svarede ikke... men meldte heller ingen fejl.
De andre sider på serveren var meget langsomme men de svarede trods alt. Men idag var alle mine sider på serveren nede i nogle minutter. Det må helt klart være min host der har et problem. Jeg skal bare have samlet nogle beviser for ellers skyder de bare skylden over på mig (og Google Analytics/Adsense mm)
Såvidt jeg husker har Google Analytics, på samme måde som de fleste andre script baserede analysepakker en timeout der netop forhindrer at det forsager at siderne hænger. Så jeg tror ikke det er der dit problem ligger.
Google Analytics kan ikke ligge din server ned, da alt koden bliver afviklet på klientens computer via javascript (som der også er nævnt).
Når det er sagt, så kan Google Analytics godt give det indtryk at siden hænger, hvis det tager lang tid at hente scriptet fra google's servere (har selv oplevet problemet i forbindelse med mit arbejde). Nu ved jeg ikke hvor du inkluderer din analytics kode på din side, men at smide det ned i bunden af siden, vil sørge for at alt der står over det vil blive loadet først (dvs. lige før </body>).
Hvis du har javascript kode der kører i onload eller dom:loaded, så vil dette stadigvæk køre efter din analytics kode, og så bliver du nød til at lave et delay på google koden, for at få det til at loade sidst, således det ikke ødelægger funktioner på din side.
Vi har oplevet at det danske "leksikon" der skal indeksere internettet, har lagt vores internet og server ned fordi de lavede absurd mange hits på kort tid over flere dage.
Det kan måske være det?
Vi hjælper kvinder til at spare penge. www.kun-kvinder.dk