Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan kan man garantere sig imod, at folk stjæler ens koncept ?

Side 3 ud af 4 (31 indlæg)
Tilmeldt 19. May 08
Indlæg ialt: 337
Skrevet kl. 11:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Det lyder mærkeligt i mine ører, men jeg kender jo heller ikke for historien. 

Men hvis du har arbejdet for dem i et halvt år, og fået lavet diverse undersøgelser og meget andet, så er jeg altså temmelig sikker på du har en rimelig god sag, hvad det så betyder i kroner og ører skal jeg ikke kunne sige. 

Men hvis du kan dokumentere de ovennævnte påstande (eks mails hvor de roser dit arbejde) så mener jeg godt du kan gø videre med sagen.

Fra København K
Tilmeldt 2. Apr 08
Indlæg ialt: 3639
Fra  jimihove.dk ApS Skrevet kl. 12:06

Det kan jeg netop dokumentere. Og jeg er i gang med at forhandle om en "mindelig" afslutning på den her misære , hvor jeg beder om et vidst beløb. Indtil videre afviser de det, med begrundelse i at projekt slet ikke var så spændende alligevel.

Det det eneste argument de har, og de kan heller ikke sætte en finger på resten af arbejdet. Det jo blot mystisk at det lige pludselig ikke er interessant for dem mere, da det har været " meget interessant " det sidste halve år. De nævner også indirekte i en mail, at de nok vil køre videre med projektet senere. Men jeg skal jo huske at det nu er deres projekt, da det hele har ligget i deres skuffe... hehehe :)

Jeg er sikker på at jeg i retssal vil kunne få dommeren til at se at det stinker, men jeg er desværre også temmelig sikker på at jeg ikke er juridisk dækket.

Deres brand er dog så voldsom eksponeret, at hvis deres dårlige opførsel blev kendt offentligt , så ville det mindre beløb jeg beder om, være en nem måde at slippe ud af det på. Men nu må vi se

SEO fra 1000,- kr, og Google Ads fra 500,-  per måned. DK's billigste hjemmesider? Se mere på jimihove.dk 15+ års erfaring.

Tilmeldt 19. May 08
Skrevet kl. 12:10

OK, som sagt lyder det mærkeligt på mig, og som om I slet ikke har talt om roller og belønning inden det hele gik igang. 

Men du kan ivhertfald godt sikre dig at du ikke behøver arbejde gratis i et halvt år til en anden gang, det har faktisk ikke så meget med en NDA at gøre, men mere et spørgsmål om at få en ordenlig aftale på plads. (bare for at brnge tråden tilbage på sporet) 

Fra København K
Tilmeldt 2. Apr 08
Fra  jimihove.dk ApS Skrevet kl. 12:13

Roller var på plads fra start. Fordeling af økonomi kom først på til sidst, da der jo først skulle analyseres potentiale osv. Men de sagde også ja til alle fordelinger af roller OG økonomi. De sagde ja til alt ! Det var først da de skulle skrive under, de ikke gad mere.

SEO fra 1000,- kr, og Google Ads fra 500,-  per måned. DK's billigste hjemmesider? Se mere på jimihove.dk 15+ års erfaring.

Fra København K
Tilmeldt 2. Apr 08
Fra  jimihove.dk ApS Skrevet kl. 12:16

Min egen teori :

De siger ja til alt, og gør mig glad

En glad mand kan du pumpe for alt. Og så smider du ham ud

Fra København K
Tilmeldt 2. Apr 08
Fra  jimihove.dk ApS Skrevet kl. 12:21

Men okay , hvordan laver jeg så den "ordentlige aftale " ?

De har nogle få konkurrenter, som jeg også er i dialog med. Vi er dog kun i opstart. Men jeg orker ikke arbejde gratis mere, så jeg skal vide jeg er 100 % sikker inden jeg går i gang med dem

Tilmeldt 19. May 08
Skrevet kl. 13:30
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

movement:

Roller var på plads fra start. Fordeling af økonomi kom først på til sidst, da der jo først skulle analyseres potentiale osv. Men de sagde også ja til alle fordelinger af roller OG økonomi. De sagde ja til alt ! Det var først da de skulle skrive under, de ikke gad mere.

Det er jo forbundet med en vis usikkerhed at udtale sig om noget, når jeg nu ikke aner noget om hvad der er sket. Men "normalt" er det jo først når kunden har skrevet under at man går i gang med arbejde/opgaver. Vi starter jo heller ikke noget her på burauet før kunden har godkendt skriftligt og der er en klar aftale om hvad vi skal levere hvornår og hvad det skal koste. 

Hvis du har sagt ja til at arbejde gratis på ubestemt tid, eller efter en eller anden (lidt mystisk) provesionsordning, så skylder de dig jo faktisk ikke noget! Det svarer jo lidt til at min chef hver måned skal beslutte sig for om han vil betale mig løn eller ej... (det har vi altså lavet en kontrakt om at han skal) men hvis jeg selv siger ja til så usikker en aftale er der jo ikke noget at gøre ved det. 

Så til en anden god gang, sørg for at få afstemt jeres forventninger som det aller første, få ned på parpir hvad de forventer af dig, og hvad de vil betale for det. Uanset om det er fast løn bonus /no-cure no-pay osv, det er fuldstændig almindelig praksis at man for det ned på papir, uanset hvor meget usikkerhed der er om "potentiale" og.lign

Hvis ikke de vi skrive under på noget, skal du nok overveje at finde nogle andre at arbejde for.

Fra København K
Tilmeldt 2. Apr 08
Fra  jimihove.dk ApS Skrevet kl. 14:20

Hej Sansir

Ja det var no cure no pay. Og det er som sagt også derfor jeg ved at jeg ikke kunne beskyttes hverken via NDA eller på andre måder.

Mit issue ligger som sagt stadig der hvor de er meget interesserede og glade lige indtil at alt er på plads, så napper de det selv.

Jeg valgte selvfølgelig no cure no pay for at forøge mine indtægtsmuligheder. Indtægtsmæssigt var mulighederne ca. : at arbejde for dem på kontrakt ca . 30- 35 .000 netto per måned. Ved at løbe fuld risiko på no cure no pay : ca. 50.000- 100.000 netto per måned. Plus at jeg havde sikret mig rettighederne til også at arbejde til anden side. Ved kontrakt kunne jeg kun arbejde for dem

Men altså igen, vi havde fået "på papir" (e-mail) fået afstemt de økonomiske rammer, NÅR projektet skulle rulle.

Tilmeldt 19. May 08
Skrevet kl. 14:47

Igen ville jeg sige det ikke rigtig har noget med en NDA at gøre. Du burde have sagt nej til at arbejde gratis et halvt år uden at der var en klar aftale om det efterfølgende projekt. 

Vi kan jo også godt bruge tid på at lave et tilbud til en kunde, nogen gange bruger vi også lang tid (altså ikke seks måneder) uden at have garanti for de siger ja. MEN så har vi også en kontrakt der siger at hvis projektet skal laves så skal det være os der gør det, de må ikke gå til andre med vores ideer, eller for det lavet selv, der findes standard tilbuds formularer rundt omkring du kan downloade.

Der kan så være lidt i hvordan og hvorledes man skruer den slags sammen, hvis det er helt standard opgave, kan man ikke forlange at den slags rettigheder, ligesom man nogen gange indhenter flere tibud fra en håndværker. 

Som du nok selv ved burde I have lavet en aftale (email er sikkert ok) længe før, men derfor kan du altså stadig godt have en sag, og så har du ihvertfald lært en lektie. (dog er det ikke sikkert de føler de har snydt dig, de har måske opfattet det helt anderledes det skal jeg ikke kunne sige)

Fra København K
Tilmeldt 2. Apr 08
Fra  jimihove.dk ApS Skrevet kl. 14:52

Hej Sansir

Nej jeg kunne ikke forlange den slags rettigheder, men det jo svært for dig at vide, når du ikke kender sagen :-)

Produktet var utrolig simpelt, krævede dog en del fodarbejde. Men var en af den slags opgaver hvor man siger : " hvorfor har ingen tænkt på det, på den måde ", altså en simpel men indbringende idè som de godt kunne have fået lavet andre steder. Konceptet var på ingen måder genialt eller nytænkende, men havde stadig stor værdi og krævede ret meget fodarbejde. Arbejde jeg nu har lavet for dem.

Nå, men det bliver en lidt omsons snak når du ikke kender mere til det, men 1000 tak for respons. Jeg kan bruge lidt af det, og vil se hvad jeg kan gøre, hvis deres konkurrenter stadig er interesseret i konceptet.

Tak

Side 3 ud af 4 (31 indlæg)