Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan kan man garantere sig imod, at folk stjæler ens koncept ?

Side 2 ud af 4 (31 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 16. Jan 08
Indlæg ialt: 165
Skrevet kl. 23:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Du definerer da selv i hvilket omfang anden part begrænses, hvad angår kommerciel anvendelse af konceptet efter underskrift, så det gælder bare om at få den formuleret korrekt.
Jeg går ud fra, du har haft advokat med inde over?

/Mads Dinesen
madsdinesen.dk

Fra Aars
Tilmeldt 15. Apr 06
Indlæg ialt: 602
Skrevet kl. 23:04

movement:

Men altså min konklusion er så : ingen videre tiltale herfra

Eftersom du tilsyneladende har valgt at slette dit oprindelige indlæg, er det svært at komme med gode råd.

Jeg har i den seneste tid haft en del dialog med vores advokat netop angående NDA'er, så du er evt. velkommen til at skrive til mig via PB hvis du vil have konkrete råd - selvom jeg af naturlige grund ikke kan vide, om jeg kan hjælpe dig.

Fra brøndby strand
Tilmeldt 2. Oct 08
Indlæg ialt: 893
Fra  Bilrude fix - mobil udskiftning af forruder, sideruder, bagruder. Skrevet kl. 23:10

viste ikke man kunne slette indlæg hehe

rudefix mobil bilrude skifte -nemt og billigt- vi skifter bilruder, reparerer stenslag og nanobehandler hos dig

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 7. Jun 07
Indlæg ialt: 1947
Skrevet kl. 23:21

PS. Nu når jeg tænker over det, så burde en helt alm. NDA vel dække alligevel. De kan vel ikke benytte konceptet, uden at fortælle det til nogen.......kunderne. Så er aftalen vel brudt?

Nu kan det snart være nok..... ;o)

Fra København K
Tilmeldt 2. Apr 08
Indlæg ialt: 3639
Fra  jimihove.dk ApS Skrevet kl. 23:24

Sagen er lidt mere speget, eftersom at de tidligere har prøvet med samme koncept, dog uden succes. Nu havde jeg så fundet nøglen til succes, men de vil til enhver tid kunne påstå at de allerede kendte til konceptet før jeg kom til, da de tidligere har prøvet det samme.

Så det hele er lidt spicy. Men tak for hjælpen .

SEO fra 1000,- kr, og Google Ads fra 500,-  per måned. DK's billigste hjemmesider? Se mere på jimihove.dk 15+ års erfaring.

Tilmeldt 21. Jun 09
Indlæg ialt: 83
Skrevet kl. 00:01

Hvad er en NDA?

Fra København K
Tilmeldt 2. Apr 08
Fra  jimihove.dk ApS Skrevet kl. 00:08

Non Disclosure Agreement.

Hemmeligholdelsesaftale.

Søg herinde og du kan downloade en skabelon til èn

:)

SEO fra 1000,- kr, og Google Ads fra 500,-  per måned. DK's billigste hjemmesider? Se mere på jimihove.dk 15+ års erfaring.

Tilmeldt 19. May 08
Indlæg ialt: 337
Skrevet kl. 08:47

Hej Movement,

Det er meget svært at beskytte koncepter, en NDA kan nu godt give nogen beskyttelse også mod at de selv bruger informationerne, men hvis de virkelig er ude på og snyde, er det ikke ret meget de skal ændre for at komme ud i en gråzone, og så kan det være et langt juridisk slagsmål. Generelt er det smartere enten at arbejde med folk man stoler på, eller også selv fører konceptet ud i livet. 

Jeg arbejder jævnligt med business angels og andre pengestærke (altså dvs det var de ihvertfald ind til for et år siden Smile) investorer. Og de siger stort set alle at den største hindring for at lave forretning i DK er at mange "nybegyndere" har fuldstændig urealistiske forventninger til deres egne ideer, og hvor meget de skal have for dem. Nu ved jeg jo ikke noget om dit koncept, eller hvilke aftaler I har haft eller ikke haft, men der er mange på den "anden side af bordet" der føler at ideer er der masser af, kusnten er at fører det ordenligt ud i livet, og få tjent penge på det, så det er altså ikke sikkert de føler de har taget noget der har nogen videre værdi...

Men igen det er jo svært at vide når der ikke står mere end der gør...

Fra København K
Tilmeldt 2. Apr 08
Fra  jimihove.dk ApS Skrevet kl. 10:47

Hej Sansir

Tak for dit indlæg.

Jeg har hverken været urealistisk eller en nybegynder. Jeg fik store klap på skulderen hele vejen igennem, og INGEN korrektioner på mit projekt. Men da jeg skulle have beskyttet mine rettigheder, havde de som sagt hele tiden haft ideen selv . Det jo komisk så pinligt det er.

Og projektet havde en karakter , så jeg ene og alene afhængig af deres medvirken. Det er et unikt salgsobjekt som kun de kan sælge. Hvis du skal ind på det marked skal du enten trække 20 år ud af kalenderen og være en ekstremt god forretningsmand, eller lægge omkring en milliard på bordet.

Så det hele er sat op til at jeg kan blive snydt. Om jeg er blevet det, kan jeg ikke sige med sikkerhed. Men det lugter temmelig meget.

Men igen, fuck det, jeg kan tjene minimum det samme jeg kunne med det, med mine egne firmaer.

Og dem arbejdede sammen med her, er så pengestærke at selv finanskrisen, har de kun hovedrysten til overs for.

Big boys

Fra København K
Tilmeldt 2. Apr 08
Fra  jimihove.dk ApS Skrevet kl. 10:55

Ps:

Og udover det havde jeg arbejdet for dem i et halvt år, og forelagt dem alle de former for analyser du kan forestille dig. Uden korrektioner, men med ros.

Jeg vidste hvad jeg lavede hele vejen, og jeg var god til det, rigtig god.

Side 2 ud af 4 (31 indlæg)