Yep...Knud......synes, at det er en fin tekst! |
Ellers så kald det fragtomkostninger og skriv i handelsbetingelserne at der pålægges f.eks. 15kr i ekspeditionsgebyr i fragtomkostningerne. Så er du også dækket ind mener jeg.
Yep...Knud......synes, at det er en fin tekst! |
Ellers så kald det fragtomkostninger og skriv i handelsbetingelserne at der pålægges f.eks. 15kr i ekspeditionsgebyr i fragtomkostningerne. Så er du også dækket ind mener jeg. |
Hej Peter I Dandomaine shoppen hedder det forsendelsesgebyr .... dette er også ok ? Bortset fra det, er det jo helt molbo at selve ordet er afgørende. mvh jesper
|
Det gør overhovdet ingen forskel om du kalder det det ene eller det andet. Hvis udlægget for fragt m.m. er større end den faktiske udgift er det jo en indtægt i firmaet og så er det jo underordnet om det kaldes porto, forsendelse, gebyr m.m. Ved ovenstående med 100% sikkerhed, da jeg tilbage i 2003 har været til torskekilde, hvor skat gik 5 år tilbage. Løsningen blev at jeg idag har porto, forsendelse, gebyr, og hvad du nu ellers kan kaldes som en særskilt varegruppe. Samtigt har jeg så en konto til de faktiske forsendelsesomkostninger og det er så forskellen af disse to poster jeg betaler moms af. Hvilket jeg manuelt beregner hvert kvartal manuelt. Den har jeg kørt med lige siden og er egentligt også en fair nok måde at gøre det på, da hverken jeg eller skat bliver snydt og kun betaler moms af overskudet mellem de to kontoer. |
JDATrading.dk - Erotisk Internet Handel - JDATrading.dk
For at spare flere arbejdsgange, ville jeg kalde det ekspeditionsgebyr...og derved nøjes med 1 varegruppe/fakturalinie! JDA....Det du gør er sikkert efter bogen. Jeg synes dog, at den måde jeg foreslår(jævnfør momslovens §27 stk. 3 nr.3...er en tak smartere! Så det er ikke ligegyldigt, hvad man kalder gebyret! |
Peter - Har jeg forstået dig rigtigt, når jeg har opfattet dit svar som om, at man kan fakturere hvem som helst for ekspedionsgebyr uden at tillægge moms? Det lyder ulogisk - så vil du ikke en gang mere for Prins Knud (og mig) præcisere det. Min barnelærdom var ellers helt i tråd med JDA - men man skal jo lære så længe man lever.
|
"Yep...Knud......synes, at det er en fin tekst!" ... Men det er jo ikke inkl. moms. Så vidt jeg har forstået tråden skal der ikke svares moms, når man kalder det leveringsomkostninger. Og så skal der vel slet ikke nævnes noget om moms. Miriam |
Hvis du kører efter reglerne for portoudlæg(TfS 2000, 700) har du mulighed for kun at momse evt. fortjeneste. Ovennævnte regel ville jeg altid bruge b2c! Knus S har åbenbart vælgt at køre gebyr inkl. moms, hvilket da også er o,k. Om det er smart, har jeg ikke kommenteret, men udelukkende teksten i hans fakturering. |