Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Er logo''et godt nok...

Side 3 ud af 4 (31 indlæg)
Tilmeldt 26. Sep 05
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 02:31
Hvor mange stjerner giver du? :

HejZa lut..

Det er skodagtig sent, men fandt lige dette link i Iværksætteren. Tak Martin Tfor den... Det ser jo meget spændende ud.
Jeg har et reklamebureau og arbejder med meget med kommunikation - specielt på tøj faktisk.

Mit firma hedder Zuccé. (succes) og du sprøger lidt til det med genkendelsen. Z er fint. Mine erfaringer med mit navn er super. 50% kan ikke udtale det, men jeg har erfaret at det har større brandpotentiale end forventet. Alle kunder husker navnet og jeg bliver synonym med mr. Zuccé.

Jeg er ikke så vidt endnu, har kun været igang i 10 mdr. så hjemmeside er ikke oppe endnu. Men men men.. du skal undersøge om du kan ruge navnet worldwide, hvis det er det du vil. Ligeledes om det har andre betydeninger i andre lande. (læs Lars Larsens om hvordan de kom galt afsted i Sveige på sprogforveksling ) Det ville undre mig om du kan få registreret det navn, men sprøg patantdirektoretet inden du smider penge efter det.

Din smiley kan jeg ikke fordrage, men det er sikkert bare mig. Den er grim og alt for comuteragtig. Jeg er lige for træt til at mene noget konstruktivt om hvad det så skal være. Mit eget logo er bare skrevet som tekst - det er nu heller ikke noget særligt. men det har den egenskab, at navnetræk og logo er i et. Det er faktisk meget rart, men om det holder i længden ved jeg ikke. jeg er mest til det enkle og stilrene.

Et godt råd til alle her på nettet. Tilmeld jer erhvervssparring.dk Jeg har kun været med i 14 dg. og til ét møde, men det er super.
( se selv på hjemmesiden hvad det handler om )

Godnat.. - held og lykke til dig, og de andre der skal igang. Det er hårdt og det er spændende. Så må vi håber det er slidet værd.
En af mine venner købte et sommerhus som han fik 300.000 i overskud på efter 1 1/2 år. Det vil jeg også være tilfreds med.
Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 410
Skrevet kl. 23:27
Hej Bjarne

Tak for kommentar... det er lige ved at smiley''en får fyreseddelen nu Nej den smiley (eller en udgave af den) skal være med i Zalut hele vejen, men det bliver altså som maskot, og ikke som en del af logo''et.

Zalut projektet er ellers gået i produktion nu, og der forventes at ske noget om nogle måneder.

Vedr. logo, så bliver det nok til det jeg har nu i første omgang. Men det er ikke unormalt at logoer ændres igennem tiden, f.eks. Jubii''s logo er ændret sig en hel del gennem tiderne. Jeg kan gost huske det første, da jeg første gang kom på internettet (vist nok med 9kbps)

Jeg kigger nærmere på erhvervssparring.dk også. Tak for tip
Tilmeldt 26. Nov 05
Indlæg ialt: 356
Skrevet kl. 14:08

Kære Niklái

Der er et problem med typografien. Det ses tydeligt i den lille udgave, som du linker til, hvor logo’et er sat ind sammen med en menu-bjælke. Der er for lidt luft inde i A’et og U’et. Der skal kompenseres for dette problem enten ved at gøre stregtykkelsen mindre eller ved at gøre disse to bogstaver bredere eller ved at gøre alle bogstaverne bredere. En grafisk designer ville nok vælge en kombination af alle tre.

mvh. Bo Jensen
Butik Go''aften
Tilmeldt 16. Dec 05
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 00:38

Hejsa,

Her er mine 2 cent. Hvad med at lave Z'et om til en smiley figur og derved lave en "unik" smiley. Det vil gøre figuren en mere intregreret del af logoet(og du kan sikkert også spare penge på registring af varemærket :D). Som det er nu er det bare en påklistret figur og det er umiddelbart ikke muligt at relatere figuren til navnet.
 [edit]
Måske kan du huske det Z som fremskridtspartiet brugte for en del år siden som logo. Det udmærkede sig ved at skabe opmærksomhed om hvilken liste partiet er, da det ikke fremgår af partinavnet som de gør i en del andre partier. De personificerede bogstavet ved at give det et menneskeligt udseende (øjne, mund og vist også hænder hvis jeg husker korrekt) hvilket er et ganske fint trick til at give et umiddelbart positivt indtryk af det man bliver præsenteret for. Se fx Jubii's logo. Det er et godt eksempel på et positivt og indbydende logo uden de store dikkedarer.
[/edit] 
På samme måde vil sådan en type logo meget bedre kunne huske jeres navn ved logoet alene, da de bliver hjulpet igang med det første bogstav ;)
Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 07:53
Dato: 12/16/2005 12:37:33 AM Forfatter: MrMayer

Måske kan du huske det Z som dansk folkeparti brugte for en del år siden som logo før de skiftede til Dannebrog-logoet. Det udmærkede sig ved at skabe opmærksomhed om hvilken liste partiet er, da det ikke fremgår af partinavnet som de gør i en del andre partier. De personificerede bogstavet ved at give det et menneskeligt udseende (øjne, mund og vist også hænder hvis jeg husker korrekt) hvilket er et ganske fint trick til at give et umiddelbart positivt indtryk af det man bliver præsenteret for.

Bare for en god ordens skyld - det var Fremskridtspartiet der brugte Z''et. Dansk folkeparti udspringer af utilfredse medlemmer fra Fremskridtspartiet, som stiftede deres eget parti.

/Carsten
Tilmeldt 16. Dec 05
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 11:28
Der kan man bare se hvor meget jeg følger med på den yderste højrefløj. Håber ikke det har forkludret min pointe i indlægget.
Tilmeldt 11. Apr 11
Indlæg ialt: 54
Skrevet kl. 20:15
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Det ser godt ud ! :)

Fra München
Tilmeldt 18. Aug 08
Indlæg ialt: 70
Fra  newQReation Skrevet kl. 20:35

FreddyDsign: