Hej!
Jeg overvejer at starte en eshop der sælger noget specielt kampsports tøj fra USA, det mærke jeg hovedsagligt vil markedsfører kan "kun" levere via wholesale, kan man godt kører en virksomhed på man kun har ca. 55-60% besparelse fra en standard salgs pris på hver enhed? Jeg har ikke lavet budget over virksomheden endnu, derfor jeg lige høre, for jeg havde regnet med jeg ville kunne lave en aftale om at aftage et stor parti fra leverandøren af dette mærke, men de sagde den eneste mulighed var wholesale (op til 55% fra deres salgspris pr. enhed) Hvor mange procenter plejer der at være på tekstiler, hvis der er en leverendør udover selve fabrikken det kommer fra.. ??
Mvh. Juri Wulff |
Hej Juri
En "wholesaler" er det samme som en grossist. Det vil sige du udelukkende kan basere din forretning på, at sælge forhandlere og ikke enkelt personer.
En avance på 55 er ganske flot for et produkt i wholesale. Men det kræver at du kan afsætte ret store partier og du har en del kunder, der vil sælge dit produkt.
Dvs. din eshop ikke kan sælge til en privat person og kun til sportsforretninger evt. - afhængig af hvilke klausuler der måtte være forbundet med i aftalen. Er du klar over det?
Jeg har dog ikke selv megen erfarineg med lign. forretninger, så det er muligt du i din aftale med firmaet har fået nogle helt andre retningslinier.
Held og lykke samt god rejse