Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Min leverandør sælger wholesale til mig, skidt?

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 15. Jun 08
Indlæg ialt: 83
Skrevet kl. 03:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej!

Jeg overvejer at starte en eshop der sælger noget specielt kampsports tøj fra USA, det mærke jeg hovedsagligt vil markedsfører kan "kun" levere via wholesale, kan man godt kører en virksomhed på man kun har ca. 55-60% besparelse fra en standard salgs pris på hver enhed?

Jeg har ikke lavet budget over virksomheden endnu, derfor jeg lige høre, for jeg havde regnet med jeg ville kunne lave en aftale om at aftage et stor parti fra leverandøren af dette mærke, men de sagde den eneste mulighed var wholesale (op til 55% fra deres salgspris pr. enhed)

Hvor mange procenter plejer der at være på tekstiler, hvis der er en leverendør udover selve fabrikken det kommer fra.. ??

Mvh.

Juri Wulff

Med venlig hilsen

Fra Hjørring
Tilmeldt 3. Jun 09
Indlæg ialt: 12
Fra  S.A.N.S. Group ApS Skrevet kl. 04:49

Hej Juri

En "wholesaler" er det samme som en grossist. Det vil sige du udelukkende kan basere din forretning på, at sælge forhandlere og ikke enkelt personer.

En avance på 55 er ganske flot for et produkt i wholesale. Men det kræver at du kan afsætte ret store partier og du har en del kunder, der vil sælge dit produkt.

Dvs. din eshop ikke kan sælge til en privat person og kun til sportsforretninger evt. - afhængig af hvilke klausuler der måtte være forbundet med i aftalen. Er du klar over det?

Jeg har dog ikke selv megen erfarineg med lign. forretninger, så det er muligt du i din aftale med firmaet har fået nogle helt andre retningslinier.

Held og lykke samt god rejse

Tilmeldt 15. Jun 08
Skrevet kl. 19:12

Mange tak for dit svar, troede man kunne gøre det billigere :) Men må lige få lavet noget budget og snakket med nogle af mine forbindelser om hvor meget de kan aftage osv.

Mvh. Juri

Med venlig hilsen

Fra Faxe
Tilmeldt 23. Mar 06
Indlæg ialt: 1418
Fra  Avalance Entertainment & Dansk Party Service Skrevet kl. 19:52

55-60 % er en ganske pæn avance.
Når du skriver at leverendøren ""kun" levere via wholesale" er det lidt uklart hvad du mener. Skriv evt. et uddrag af den oprindelige tekst fra leverandøren.

Det KAN blot betyde, at leverandøren kun sælger engros (wholesale) og at de derfor ikke sælger enkeltvarer til privatpersoner.

Det KAN også være for at indikere overfor dig, at de kræver at du aftager visse mængder.

Det KAN også være at de mener, at de kun leverer til wholesalere, dvs. grossister.

Fra Roskilde
Tilmeldt 16. Jun 09
Indlæg ialt: 2317
Fra  PITOT Watches Aps Skrevet kl. 20:33

Hej Juriw, vil du sælge B2B eller B2C? Hvis du vil sælge til enkeltpersoner i din eshop, så er du da på rette vej ved at købe hjem wholesale til din eshop

vh T

Watches inspired by fighter jets

Aviator Watches - Pilot Watches - Blue Angels Watch

Tilmeldt 15. Jun 08
Skrevet kl. 22:53

@ Allan

Jeg har skrivet med producenten af det mærke jeg vil hovedsageligt sælge. Der sagde jeg at jeg gerne ville være en der solgte deres produkt her i danmark.
Svaret var: Det var bare iorden og de var der mange andre der gjorde i andre forskellige lande verden over fik jeg af vide. Måden det skulle gøres på var jeg aftog 25-125units til 40% af deres normal salgspris til privat kunder ved køb af en unit, der udover var der 45% ved 126-250 units, så sagde jeg så jeg havde en idé om at købe 400units af gangen, der sagde han det skulle vi ringes ved omkring, men i nærheden af 55% kunne de give..
Men han ville ikke sige noget præcist for det kommer os lidt an på hvordan fragt osv skal håndteres..

Men alt i alt hvad jeg kan forstå, så er en wholeseller bare en grossist, som jeg godt kender.. Dog sælger denne virksomhed os til privat kunder, men har deres wholesale som en ekstra afdeling.

Andet lille spørgsmål, det er med moms af hvad jeg kan se, hvorn bliver det trykket fra?

@ Tom, tak, ser ud til det er den rigtige vej jeg har fundet ja:)

Med venlig hilsen

Tilmeldt 15. Jun 08
Skrevet kl. 23:06

@ Tom,
Ville egentligt sælge både til enkelte personer, men også kampsports klubber og måske sportbutikker, hvis jeg kunne komme indenfor det område..

Ændre det noget i forhold til jeg køber mit varelager hjem gennem wholesale?

Med venlig hilsen

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15097
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 23:25

En normal tøjbutik har 50% avance ud af total salgsprisen. Så mon ik 55% er muligt at tjene penge på? (bemærk satserne er ex moms)

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)