Som nogle ved er jeg ved at åbne en lille webshop. Den henvender sig primært til danske brugere.
Jeg er blevet i tvivl om jeg skal vælge PBS eller epay.dk og hvad der egentligt er billigst. (Hvis jeg vælger epay.dk så skal jeg stadig betale et eller andet til PBS, hvad og hvor meget ved jeg ikke??)
Men jeg er emget i tvivl om jeg skal vælge at der kan betales med alle kort eller kun Dankort...?
Du må ikke lave den fejl og ikke tilbyde alle kort, du kan selvfølgelig godt vælge de udenlandske fra, hvis den kun henvender sig til danmark og du vil derfor kun genere en meget lille del der ikke kan betale med deres udenlandske kort.
Du skal bruge en indløsningsaftale fra PBS- den er obligatorisk og kan der ikke diskutteres så meget om.
Dernæst skal du have en betalings gateway hvor du som du selv nævner kan bruge epay men der der findes også andre billige udbyder af sådan en.
Hvis du ikke allerede har læst/købt/lånt Martin Thorborgs bog: E-Pusher 3.0 så skal du gøre det nu, inden din shop går i luften. Den kan for nogen betyde knald eller flad for for dem som har/ikke har læst den.
En webshop uden dankort betaling er dødsdømt - jeg tager alle kort, og over 99% af mine kunder betaler med Dankort. Du kan overveje at bruge andre kreditkort, men Dankort er et must.
Der findes en meget lang tråd fra starten af året, hvor forskellige kortbetalingsformer er diskuteret, også prisniveauet. Det er min opfattelse af PBS er den billigste løsning (og hvis du skal tage mod Dankort er der ingen vej uden om PBS). Der er godt nok et startgebyr, til gengæld betaler du meget lidt for den enkelte transaktion.
Du skal vælge "hele moletjavsen" - som du skriver.
Min omsætning steg ret meget, da jeg fik de øvrige betalingskort - Det er især MasterCard der rykker.
Jeg valgte PBS som betalingsformidler, da alle kender dette firma, og at de trods alt har et godt renomé. Og så mange penge koster det altså ikke at 'handle' hos PBS
For at bruge et Martin-udtryk: Når PBS godkender mig til at modtage kundernes penge, er min ShopNord.dk nok god nok.