Hej
Kunden har betalt med mastercard, og jeg har kunne hæve pengene, men det hjælper jo ikke hvis de trækkes tilbage efter 28 dage......så skriver lige til kunden for en forklaring.
Der kan gå rigtig lang tid før pengene bliver trukket tilbage. Jeg været udsat for chargeback efter 6 måneder...
Hvis der er nogle som har link til hvor længe det er tilladt at lave chargeback fra PBS, så kunne det være en hjælp i lign. sager.
Det hjælper ikke at bede ordregiveren om en forklaring, bedrageren er jo fuldstændig ligeglad med dig...
Vi fik en ordre i sidste uge med Udenlandsk Mastercard til levering på Gymnasievej i Køge.
Meget svær sag at spotte svindel, da adressen var ok på Krak og efternavnet passede på adressen.
IP-adressen var dog hjemmehørende i Manchester UK som ved 7 tidligere forsøg på svindel med leveringsadresser i både DK og Europa. (ikke samme ip, men næsten samme lokation i Manchester.
Så ringede jeg til PBS og de kunne fortælle at ordren var forsøgt gennemført med 3 forskellige spærrede betalingskort , hvorefter den 4. var gået igennem. Adressen på Gymnasievej kendte de udmærket fra tidligere sager, men at de ikke vil gøre noget ud af sagen.
Så rigede jeg til Køge Politi (Midt Sjællands Politi) men de ville heller ikke umiddelbart gøre noget ved sagen, jeg kunne jo bare annullere ordren og lade være med at sende noget....
Jeg blev ikke opfordret til at anmelde sagen, selvom jeg synes det virker som meget organiseret svindel.