Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

ADVARSEL: Fake ordrer til Italien

Side 1 ud af 3 (25 indlæg)
Fra Faxe
Tilmeldt 23. Mar 06
Indlæg ialt: 1418
Fra  Avalance Entertainment & Dansk Party Service Skrevet kl. 10:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Idag fik jeg en ordre der gav anledning til mistænksomhed.
Efter lidt googlen på telefonnummeret fandt jeg dette site: http://www.creditcard-fraud.info/order.php?id=175

En søgning på IP gav et resultat i Marokko!

Så modtager du ordrer til Italien i disse dage, så vær ekstra opmærksom.

Tilmeldt 10. Nov 09
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 10:34

Har du lidt flere detaljer om hvad denne herre gør ?

Ringer han og vil have dig til at sende en vare eller købe noget af dig ?

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15050
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 12:01

Hvis vedkommende betaler med kreditkort er du jo sikret, hvis du har Visa Verified eller Mastercard SecureCode... Så hænger udsteder banken på regningen...

Fra Faxe
Tilmeldt 23. Mar 06
Fra  Avalance Entertainment & Dansk Party Service Skrevet kl. 16:40

Det er en kreditkort ordre.
PBS plejer altid at lade os hænge på den når der bliver svindlet. Jeg ved faktisk ikke om vi har "Visa Verified". Vi bruger bare Scannets betalingsløsning.

Det er iøvrigt en onlineordre i en webshop. Ingen anden kontakt.

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15050
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 16:47

Allan.:

Det er en kreditkort ordre.
PBS plejer altid at lade os hænge på den når der bliver svindlet. Jeg ved faktisk ikke om vi har "Visa Verified". Vi bruger bare Scannets betalingsløsning.

Det er iøvrigt en onlineordre i en webshop. Ingen anden kontakt.

Hvis I ik har verified og SecureCode, så få det for hylan asap!!! Det sikre jer mod svindel, og holder ofte svindlere væk, da det besværliggøre betalingen osv. Her i Tyskland koster det en lille månedlig "fee" (mener det er 5-10 euro), men så er vi 100% sikret mod svindel i fremtiden... Det er absolut pengene værd, især i disse tider!

Tilmeldt 30. Jul 08
Indlæg ialt: 44
Skrevet kl. 23:08

Vi har også haft en del forsøg på svindel med stjålne udenlandske kreditkort i de seneste måneder.  Alle fra samme ip adresse (hjemmehørende i UK)  med forskellige email-adresser har vi fået bestillinger med jævne mellemrum til levering i 2x England, 1x Spanien, 2x Norge 1x Danmark / København.

Sidste gang var med levering til Norge, hvor jeg straks annullerede ordren og skrev at vi ikke sendte til lande uden for EU. (Det var før jeg så at det var fra svindlerens ip-adresse)

Han skrev så tilbage og spurgte om vi kunne sende til København, hvilket jeg sagde var ok.  Dernæst oprettede han en ny ordre med levering til en firma-adresse i København.   PBS ringede dog inden vi nåede at få sendt pakken og sagde at vi nok IKKE skulle sende noget til ham, da der var forsøgt betaling med 9 forskellige stjålne kort på samme beløb i vores shop, inden ordren var gået igennem den 10 gang, med et kort som ikke var meldt stjålet.Angry

Med ScanNet shop kan vi desværre ikke se ordre som bliver forsøgt gennemført, men fejler i betalingsmodulet.

Jeg valgte så for sjov at skrive til kunden at han lige skulle ringe til mig vedr. ordren. Han skrev dog hurtigt tilbage at han var på ferie og om der var problemer med ordren. Igennem lidt komunnikation frem og tilbage, kunne jeg se at alt han skrev var oversat til dansk via google translate. Tongue Tied

Vi er fremover yderst forsigtige med ordre foretaget med udenlandske kreditkort, da det mest er dem som svindles med.

Fra Faxe
Tilmeldt 23. Mar 06
Fra  Avalance Entertainment & Dansk Party Service Skrevet kl. 19:14

Fashion-Seller:
Hvis I ik har verified og SecureCode, så få det for hylan asap!!! Det sikre jer mod svindel, og holder ofte svindlere væk, da det besværliggøre betalingen osv. Her i Tyskland koster det en lille månedlig "fee" (mener det er 5-10 euro), men så er vi 100% sikret mod svindel i fremtiden... Det er absolut pengene værd, især i disse tider!

Det vil jeg klart overveje hvis Scannet kan levere det. Jeg plejer dog at opdage svindlerne, men er røget i fælden et par gange ved leveringer i Danmark.

Fra Faxe
Tilmeldt 23. Mar 06
Fra  Avalance Entertainment & Dansk Party Service Skrevet kl. 20:48

Så fik vi en svindelordre mere fra støvlelandet.
Så vær ekstra opmærksom på disse!

Info er således:
nadiri zakaria
via gariglietti n : 8
10015 ivrea to
italy
00393482680471
dubai20018@gmail.com

Ip: 41.248.207.229

Sjovt nok samme telefonnummer som sidst, men andet navn og adresse! Og igen IP fra Marokko

Fra Vemmelev
Tilmeldt 13. Feb 07
Indlæg ialt: 297
Fra  MyPets.dk Skrevet kl. 07:20

Hejsa

Forleden fik vi en ordre på 30 sække hundefoder, betalt med Dankort og med leveringsadresse i Ålborg.

Heldigvis checker jeg altid ip adressen på lidt større ordrer, og ganske rigtigt, så var ordren blevet lavet fra Ghana.

Men det er lidt svært at spotte svindel, når det er med Dankort og danske leveringsadresse.

Det må efterhånden være svært for svindlerne at snyde webshops med mere omsættelige/dyre varer, siden de gider at gå i gang med noget så besværligt som hundefoder.

Jeg ringede til PBS og gav dem oplysningerne, og de mente jeg skulle politianmelde sagen.

Mvh Søren, www.MyPets.dk

Mvh. Søren Vang,

www.MyPets.dk

Tilmeldt 11. Dec 06
Indlæg ialt: 506
Fra  Duftladen - Vi er billig med parfume Duftladen.dk Skrevet kl. 14:22

Er lidt nysgerrig - Hvor undersøger man hvor en IP adresse er fra ?

Side 1 ud af 3 (25 indlæg)