Vi har også haft en del forsøg på svindel med stjålne udenlandske kreditkort i de seneste måneder. Alle fra samme ip adresse (hjemmehørende i UK) med forskellige email-adresser har vi fået bestillinger med jævne mellemrum til levering i 2x England, 1x Spanien, 2x Norge 1x Danmark / København.
Sidste gang var med levering til Norge, hvor jeg straks annullerede ordren og skrev at vi ikke sendte til lande uden for EU. (Det var før jeg så at det var fra svindlerens ip-adresse)
Han skrev så tilbage og spurgte om vi kunne sende til København, hvilket jeg sagde var ok. Dernæst oprettede han en ny ordre med levering til en firma-adresse i København. PBS ringede dog inden vi nåede at få sendt pakken og sagde at vi nok IKKE skulle sende noget til ham, da der var forsøgt betaling med 9 forskellige stjålne kort på samme beløb i vores shop, inden ordren var gået igennem den 10 gang, med et kort som ikke var meldt stjålet.
Med ScanNet shop kan vi desværre ikke se ordre som bliver forsøgt gennemført, men fejler i betalingsmodulet.
Jeg valgte så for sjov at skrive til kunden at han lige skulle ringe til mig vedr. ordren. Han skrev dog hurtigt tilbage at han var på ferie og om der var problemer med ordren. Igennem lidt komunnikation frem og tilbage, kunne jeg se at alt han skrev var oversat til dansk via google translate. 
Vi er fremover yderst forsigtige med ordre foretaget med udenlandske kreditkort, da det mest er dem som svindles med.