Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

hvordan man kontakter potentielle kunder

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 17. Sep 09
Indlæg ialt: 44
Skrevet kl. 15:45
Hvor mange stjerner giver du? :

starte et nyt firma rengøring af kontor og lager, rengøring, hvad er den bedste måde at kontakte potentielle kunder, og hvordan man kan finde ud af mine Potentielle kunder ?

Tilmeldt 19. Sep 07
Indlæg ialt: 353
Fra  Virksomhed33 Skrevet kl. 15:52

Send et personligt brev, med en fed salgstale der fanger.
Giv eventuelt et godt tilbud med og vis dine kontaktoplysninger klart og tydligt i brevet.

Tilmeldt 17. Sep 09
Indlæg ialt: 44
Skrevet kl. 15:54

Hej Selvstændig med I / S Smile

Har du nogen eksempler på det brev, som kunne hjælpe mig til at skrive en ?

Tilmeldt 21. Apr 09
Indlæg ialt: 18
Skrevet kl. 15:55

Du kan evt lave nogle flyers og sende rundt i et erhvervskvarter eller ringe rundt til nogle forskellige virksomheder og hører om de kan bruge dit produkt. eller lave noget markedsføring som passer til din målgruppe. evt start med en rigtig konkurrence dygtig pris for at få nye kunder.

hygge

Fra København K
Tilmeldt 22. Aug 06
Indlæg ialt: 3348
Skrevet kl. 03:03

Den bedste måde må være at ringe ud til folk og arragere møder - og så charmere dig til rengøringspladserne. Lad være at fortælle hvad du sælger - bare sig du vil lave "seriøs business" - så er der med garanti nogen der bider på (jeg vil skyde på at du kan konvertere en halv procent af dine opkald hvis du er heldig).

Lad være at starte med en konkurrencedygtig pris - det er ikke nødvendigt, for det er ikke prisen der tæller. Det der tæller er kemien mellem kunden og dig.

Tag evt. en høj hat eller et slips på og byd folk på en cigar - og så en fed stok du kan svinge rundt med. Hav nogle gode vittigheder klar i ærmet.

Og grunden til du ikke skal starte med "konkurrencedygtige" priser er simpelthen at så er der ikke penge nok til din virksomheds fremtidige største udgiftspost: repræsentation :)

Du kan også gøre det "rigtigt" og gå en meget ensom kamp i møde - en kamp som dog bliver rigeligt belønnet hvis du skulle vinde :)

Under alle omstændigheder vil jeg tro det hele starter i telefonrøret - jeg er så almindelig at du tror det er løgn og jeg når ikke engang at se firmanavnet på den slags reklamer - ELLER deres priser - heller ikke i perioder hvor jeg rent faktisk har haft behovet - jeg ringer altid - og jeg ringer altid til nogen jeg kender der virker flinke og rare :) Rengøringsbrochurer er dødens pølse - jeg har selv haft rengøringsfirma, har prøvet denne meget passive fremgangsmetode og sat min lid til folks fornuft - og blevet skuffet.

Venlig hilsen

Jørgen Olsen

Fra København Ø
Tilmeldt 10. Jan 09
Indlæg ialt: 519
Skrevet kl. 08:58

Jeg ville umiddelbart tro, at det er bedst med en god flyer, som du kan sende ud til en masse virksomheder.

Få en professionel til at hjælpe dig med opsætningen - det er dømt til at mislykkes, hvis dit reklamemateriale ser amatøragtigt ud.

Rengøringsmarkedet er totalt oversvømmet med små useriøse foretagender, der lover en hel masse til en super lav pris. Efter kort tid falder kvaliteten af rengøringen, den aftalte rengøring bliver ikke lavet osv. Klart nok - det kan ikke lade sig gøre at drive en sund virksomhed til de lave priser...

Kort sagt: lad være med at forsøge kun at konkurere på prisen. Jeg har oplevet mange steder, hvor man er begyndt at betale lidt ekstra for rengøringen og får en ordentlig kvalitet til gengæld. Jeg vil tro, at der er et godt marked her.

Det kræver dog, at dine henvendelser kan overbevise potentielle kunder om, at du er seriøs og skiller dig ud - hermed er vi tilbage ved kvaliteten af reklamematerialet.

Med venlig hilsen

Carsten

Fotograf Carsten Olsen - Bryllupsfotograf og portrætfotograf i København og omegn.

Tilmeldt 27. Sep 06
Indlæg ialt: 619
Fra  År Skrevet kl. 11:57

Brug internettet og find potentielle emner. Ring, ring, ring. Sæt dig et mål om at ringe til ex 20 firmaer om dagen.

Brug referencer, så snart du har skabt dem. Dvs firmanavne, som du har arbejdet for, hvor nye potentielle kunder, kender den eller de virksomheder, som du allerede arbejder for.

Stil dig selv det spørgsmål: hvorfor har de andre rengøringsselskaber succes eller ikke succes. Hvad kan du gøre bedre? Fortæl det til kunderne, så du differentiere dig.

Tilbyd ex gratis 2 timers rengøring, men den klausul at det rengjorte areal gennemgåes af den rengøringsansvarlige i den virksomhed, som du gerne vil have som kunde. Gennemgang skal ske før og lige efter rengøringen, så du kan fået kredit for alt det gode, som du har gjort. Samtidig skal du få lukket den nye ordre.

Mvh

Holger

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)