Problemet er det stadig sker dagligt efter de mange bankpakker. Prøv at modtage et telefonopkald, en uge før lønkørsel, fra banken om at banken har besluttet at sætte loft på det nuværende engagement dermed at forstå, at kreditfacilliteterne udover nuværende træk fjernes, så de vil anbefale selskabet eller dets ejere skaffer andre midler til løn og drift en uge senere. Dette lykkedes. Så vælger banken i stedet at lukke selskabets mange kredit- og hævekort, idet banken ikke vil risikere et højere træk. Når selskabet klarer sig igennem denne udfordring m.fl., så hæver banken, naturligvis med god ret, renterne fra de i forvejen nedskrevne konti, så diverse konti nu pludselig er i overtræk. Da dette renteovertræk inddækkes ved nogle forholdsvis store debitorindbetalinger, så opsiges engagementet og kreditterne. Opsigelsen sker åbenbart en torsdag, men kunden modtager selv først telefonisk besked den efterfølgende mandag, idet selskabets bogholdere undres over at selskabet ikke kan disponere over de forskellige konti i webbanken, udover at SE diverse konti. Dette efterlader et selskab med en del lønninger, skatter, afgifter og udgifter med 0 kr., men så har banken dog udvist så meget menneskelighed, at selskabet har ti dage til at finde en anden bank til lønninger, drift og indfrielse af restkreditten... Havde banken ikke samtidig haft kaution og pant for mio. kreditten, så tror jeg ikke den var effektueret så prompte...
|
Nå ja jeg havde også en aftale med Danske Bank at her efter sommerferien skulle min rente på 16,85% sænkes, såfremt mit firma kørte som forventet. Det har så kørt over budgettet og alligevel har Danske Bank besluttet at de ikke kan nedsætte renten før årsregnskabet er lavet, selvom de har set kvartals regnskaberne.
De brugte lidt over 1 måned på at skrive mig 3 en linjers mail om at de ikke ville nedsætte den. De påstår faktisk at der aldrig har været en sådanne aftale. Når nej den blev også kun indgået i feb. og blev igen bekræftet i maj.
Jeg har nu i dag spurgt Nørresundby bank om deres tilbud stadig står ved magt, som jeg fik for 1 måned siden.
Mvh
Jonas som ikke anbefaler Danske Bank, medmindre du har for mange penge.
Bliv gratis medlem