Nu har det intet at gøre med at en virksomhed er stor. Andre store virksomheder har fuldstændig styr på deres værdikæde og den er fuldt optimeret efter deres kunder.
Men jeg kan se at der stadig er folk der er tilfreds med leveringsbetingelser fra stenalderen. Det er vel også fint nok når det i sidste ende er dem der er tilfreds med kvaliteten af produktet.
Derfor kan det jo os være svært for dem, at fortælle hvornår en eksternt firma kommer forbi. Som jeg læser det, er det bare et ganske normalt standard svar de sender ud. Hvorfor kontakter du ik evt shippingfirmaet og spørg om et forventet leveringstidspunkt?
Det er vel ikke kundens opgave at sørge for det?? Eller skal kunden også ringe og sikre sig at der er nok plastik til at lave kabinettet?? Men det er måske den rigtige konklusion at de bare er for billige, og derfor ikke kan levere en ordentligt service?? Vi er måske helt tilbage til gode gamle Ford.
Det er vel ikke kundens opgave at sørge for det?? Eller skal kunden også ringe og sikre sig at der er nok plastik til at lave kabinettet?? Men det er måske den rigtige konklusion at de bare er for billige, og derfor ikke kan levere en ordentligt service?? Vi er måske helt tilbage til gode gamle Ford.
Altså lad os se det fra en anden synsvinkel. Du får at vide at den kommer frem mellem 11-13. Pga meget trafik, mange express afhentninger eller andet, så kommer de først kl 14. Så ville du jo flippe totalt ud over (læst ud fra de store problemer et 1 minuts opkald til en kurer evt er), at de ik kom som lovet. Alternativt er du taget andet steds hen og får først pakken næste dag...
Man kan seriøst os lave problemer ud af ingenting...
Engang vi var på ferie i Norge fik vi en SMS 3 timer inden færgen skulle sejle merd besked om at færgen var forsinket i 2 timer. Ergo kunne vi køre ind til Ikea og fordrive tiden i stedet for at holdei et færgeleje i 2 timer ekstra. Det var sgu' service!!!!!!!!!!!
Det kommer vist an på hvem man er, for jeg ville da synes det var elendig service at få det at vide, så man risikerede at blive trukket gennem IKEA i 2 timer! Så ville jeg hellere vente ved færgelejet. Men principielt fin service ja og det er grotesk at man ikke kan få en smallere tidsramme. Mange vælger dog at få det leveret til en adresse, hvor de ved at der er en der kan tage imod det i det tidsrum, fx kontoret hvis man selv eller ens medarbejdere sidder der i det tidsrum, så man behøver jo ikke "tage fri" hele dagen.