Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

sælger søges til ENGODSAG.DK

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 15. Apr 05
Indlæg ialt: 36
Skrevet kl. 16:44
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9729
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 17:05
Til eventuelle ansøgere kan jeg ikke lade være med at bemærke denne linie fra jobannoncen: "På den måde sidder du med det stærkeste produkt for online markedsføring, der er på markedet. " Dette vil jeg mene er en alvorlig overdrivelse og langt fra den opfattelse de fleste vil have. Det er naturligvis en subjektiv vurdering fra min side - lige som det også er det fra engodsag.dk :)

Jeg vil i øvrigt betvivle at "der vil være store muligheder for en rigtig pæn månedsløn" - med 500 kr. pr. INDGÅET AFTALE skal der lukkes mindst 2-3 aftaler om dagen for bare at have en nogenlunde almindelig løn. Skal du op i en bare nogenlunde "god" (igen, naturligvis subjektiv) sælgerløn på f.eks. 30-40.000 skal der lukkes 80 aftaler om måneden. Det kræver i hvert fald sin mand - mildt sagt

Min kommentar er nok farvet af, at jeg generelt ikke bryder mig om denne form for ren provisionsløn, da det sgu minder mig lidt for meget om et arbejdsmarked fra 30''erne. Personligt går jeg mere ind for at behandle medarbejdere bedre - mere anstændigt, men det er jo bare min holdning ... Provision er en god motivation for sælgere, men jeg synes satme man skal give dem en grundløn de med garanti kan leve af - det andet synes jeg personligt er uhyre usympatisk. Men igen, det er jo bare mig ...
Tilmeldt 15. Apr 05
Skrevet kl. 17:10

Hej Mikkel,

dejligt med input er det altid - du må være en af de mest aktive debattører på nettet :-) Provision kan man jo mene om, hvad man vil. Dette produkt vil være så let at sælge, at 500 kr. kan give en rigtig god månedsløn - og provision er en måde at motivere på. Det er bestemt realistisk med 2-3 løsninger pr. dag. Men kan argumentere både for og imod provision, men vi tror på, at det giver den rigtige motivation. Man kan også diskutere om ENGODSAG.DK er den bedste marketingform, ja, men ''no cure no pay'' er i hvert fald noget, som forretningsdrivende kan forstå. Har selv siddet som chef for en stor internetbutik, og vi var tilhængere af sådanne aftaler kombineret med effektiv søgemaskinemarkedsføring, som du jo også er blandt de kompetente til. Men nok om det. Tak for input under alle omstændigheder. Debat er altid sund, og vi håber på nogle dygtige ansøgere.

VH Jonathan.

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9729
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 17:26

> dejligt med input er det altid - du må være en af de mest aktive debattører på nettet :-)

Tak, men det er jeg langt fra. Jeg ved sådan nogenlunde hvor meget jeg skriver i gennemsnit: 5-6 debat-indlæg pr. dag (365 dage om året), 1-2 artikler om måneden, en smule blogging, online radio og diverse løse kommentarer (mest i tech-sammenhæng). Dertil kommer ca. 3-4 A4 sider med IM. Mange andre levere mindst 2-3 gange så meget - jeg ligger ikke engang i toppen

> men ''no cure no pay'' er i hvert fald noget, som forretningsdrivende kan fors

Absolut! Helt enig - men, der er mange andre medier, netværk og rådgivere der leverer sådanne løsninger, så omend det placerer engodsag i en mindre "klub" er den på ingen måde eksklusiv. Derudover mener jeg at netop telefonsalgsmetoden er en stærkt begrænsende faktor for netop et "seriøst" marketingprodukt. Jeg mener det var Martin Thordal der for nyligt kom med det gode råd her i debatten: Køb aldrig markedsføring af nogle der ringer uopfordret (muligvis ikke citeret helt korrekt). Naturligvis kan man sælge produkter som dette via telefonen, men der kan på den anden side heller ikke være tvivl om at man udelukker sig selv fra en del af markedet og bestemte typer af indkøbere (som f.eks. undertegnede og hr. Thorborg) - som andre no-cure-no-pay leverandører så får lettere ved at tage.

Med hensyn til motivation, er det så ikke farligt i en situation som jeres, at belønne alle deals lige meget? jeg går ud fra at nogle aftaler er meget mere værd end andre, for jer. Ofte er det jo sådan at store, givtige, aftaler tager lidt længere tid, og mere arbejde (typisk også fysiske møder frem for "bare" telefon-salg), så med en fast provision på 500 kroner vil en sælger vel gå efter de "hurtige" aftaler, som ikke nødvendigvis er det bedste for jer, right?
Tilmeldt 15. Apr 05
Skrevet kl. 19:31

Hej igen Mikkel,

ok - du er knap så aktiv så :-)
Nogle tager vi også personlige møder med, mens andre tager vi over telefonen. Martin er nu ikke imod det - han har da sagt ja til at være med på ENGODSAG.DK, så idéen tænder ham i hvert fald :-) Det er jo bare dejligt, at folk deler begejstringen for vores projekt.

Jf. min pointe ovenfor. Storaftaler indgår vi selv, for dem kan en sælger ikke på seriøs vis lukke over telefonen. Så jo, helt enig med dig der Mikkel!

VH Jonathan.

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)