Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad ville kodningen / design koste ?

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Fra Måløv
Tilmeldt 13. Jul 09
Indlæg ialt: 832
Skrevet kl. 10:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis man tager udgangspunkt i trustpilot.dk hvad villle en sådan side koste at få lavet?

Jeg kunne nemlig godt tænke mig at udfordre spillerne på markedet for virksomheds anmeldelser - håndværkere osv.

Slag på tasken udbedes.

Jeg er ikke ude efter folk til opgaven men mere et prisniveau før jeg vurderer om der skal følges op på ideen.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:36

Det er svært at sige, for det er både et spørgsmål om præcist hvilke funktioner du vil have, samt hvilken samarbejdspartner du vælger. Der er enorm stor forskel på priser på det område.

Men altså; et slag på tasken, og en pris som jeg synes vil være realistisk, er mellem 45.000 og 70.000... igen, afhængig af, hvor omfattende du ønsker den.

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 10:45

Hej

Kender ikke niveauet men hvis du sætter det igang, så vil jeg gerne sparre og komme med gode input. Havde nemlig selv ideen inden jeg opdagede Trustpilot og så gik det i stå. Er fulltime igang med et andet projekt og har skrottet dette, så jeg er ikke ude at "fiske" eller involvere mig dybt.

Du kan fange mig med en PM her eller på fokus@mail.tele.dk

Michael Kousgaard

Fra Måløv
Tilmeldt 13. Jul 09
Skrevet kl. 10:54
45-70k lyder sandsynligt. Well det er ikke en pendant til trustpilot - det marked har de taget til sig.. Men hvis du ser på alm. virksomheder som fx. håndværkere og lign. så er der 2 spillere som jeg kan finde pt. http://www.bedoemmelse.dk og http://www.omdoemme.dk/ hvoraf jeg mener den sidst nævnte er det bedste bud på en vinder af de 2. Jeg mener dog det kan laves bedre som ala. trustpilot.dk

Tilmeldt 19. May 08
Indlæg ialt: 337
Skrevet kl. 11:00

Trustpilot har ihvertfald ikke bruge mange basseører på design. Så jeg vil nok også sige at hvis vi skulle lave det her på bureauet ville det også være i det prisleje.

Tilgengæld skal der jo bruges rigtig mange rescoucer på at producere content, hvis du skal have en saglig bedømmelse af samtlige håndværkere i DK, tager det jo lige et par tusinde timer... 

Fra København Ø
Tilmeldt 27. Jan 06
Indlæg ialt: 2158
Fra  DIVE.in Scuba Diving SorteSokker.dk Skrevet kl. 11:08
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Tja...

Jeg er i gang med noget som dog er 3 gange større, men også indeholder "trustpilot" principper.
Der sidder lige nu 3 .NET programmører på opgaven og de har 3 måneder til at fremkomme med noget grundlæggende godt. Derefter fortsætter en .NET programmør på opgaven, da vi godt ved at det aldrig bliver rigtigt i første forsøg og der vil være mange flere ting som skal laves løbende.

Jeg bruger en del timer på opgaven med at projektlede, stille krav til dem alle osv.

Der er en grafisk designer som skulle lave en 25 sider for at vi var tilfredse (forskellige versioner af forside, undersider etc)

En frontendkoder har brugt nogle dage for at lave html og jquery spas.

Og som det næste så er det eneste vi modtager fra programmørerne en "tom skattekiste" hvis vi selv skal fylde alt indholdet i. Vi starter internationalt og på engelsk, så ud over egen tid, sættes der en indisk eller rumænsk person på til at skabe indhold.

Dertil en server og lidt software...

Det du skal tænke på er, at der er meget mere i dette, end bare at få lavet et system. Du laver det ikke rigtigt fra starten. 100% garanteret at du vil have glemt noget, få nye ønsker etc.
Selve systemet vil dog kunne laves for alt mellem 10.000,- og op til de mere realistiske 100.000,- for første udgave.

10.000,- giver dig et open source system med nogle standard plugins og kommer sandsynligvis aldrig til at ligne det du lige nu sidder at forestiller dig.
100.000,- giver dig noget som er tættere på at virke, enten kodet fra bunden eller stadig med grobund i et open source system, men langt mere tilpasset.

Jeg driver dykkersitet DIVE.in og freelancer med Bottomline

Fra Måløv
Tilmeldt 13. Jul 09
Skrevet kl. 11:17

Tak for de forskellige meninger og prisoverslag.

Ideen ryger i skraldespanden igen ligesom så meget andre ideer. Jeg kom på ideen i nat da jeg lå og tænkte..

Så dog at der allerede var lign. sider her inden jeg oprettede emnet.

Har også en anden variant af just eat med reservationer og underbooking på restauranter.. den kan jeg vist også godt skyde en hvid pil efter da det nok ville koste det samme.

Fra Kolding
Tilmeldt 19. Feb 09
Indlæg ialt: 602
Fra  Customerwise A/S Skrevet kl. 11:20

God idé!

Branchen mangler helt sikkert et godt site, som er væsentlig mere målrettet med håndværkerbranchen end Trustpilot er - som nok mest har målgruppen som online shops m.m.

Hvor langt er du i planlægningsfasen?

Mvh
Henrik

Fra Måløv
Tilmeldt 13. Jul 09
Skrevet kl. 11:51

Synes allerede ideen er dødsfødt med det kapitalbehov der kræves Henrik.. =/

Det ville kræve partnere der kunne se potentialet i projektet og et samarbejde.

Eneste jeg har at bidrage med er desværre ideen og tanker / kapital (ca. 30 tkr.)

Tilmeldt 19. May 08
Indlæg ialt: 337
Skrevet kl. 11:59

Det er svært at finde investorer til den slags ting for tiden. Indtægten skal vel primært kommer fra banner reklamer, og ed sidder altså ikke så løst lige for tiden. Både fordi der stadig er lidt krise, men den enorme effekt man regnede med banner reklamer havde for nogle år siden, er også udeblevet. 

Jeg tror ikke du skal regne med at tjene penge på det, så med mindre det er noget du vil lave selv og som hobby, er der andre ting der er bedre.

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)