Har lige kigget på det og det er faktisk lidt problematisk at man ikke får en rapport hvis f.eks. svartiden er 25 sekunder. Det svarer jo mere eller mindre til at siden er nede... Mange kunder vil i hvert fald flygte.
Når nu Pingdom.com ikke tilbyder denne service, hvem gør så?
Har lige kigget på det og det er faktisk
lidt problematisk at man ikke får en rapport hvis f.eks. svartiden er
25 sekunder. Det svarer jo mere eller mindre til at siden er nede...
Mange kunder vil i hvert fald flygte.
Når nu Pingdom.com ikke tilbyder denne service, hvem gør så?
Jeg var en overgang ved at kigge på, hvilke overvågnings-programmer der findes til installation på ens egen server. I den forbindelse stødte jeg på Radar website monitor, hvor du bl.a. selv kan sætte en timeout. Desuden kan man købe programmet, og så er man fri for at betale månedligt abonnement.
Det skal dog ikke installeres på webserveren, da det jo er den der skal overvåges. Det er mere hvis man har adgang til en server et andet sted, eller måske bare har en computer derhjemme, som altid er tændt.
Jeg har har nu benyttet Pingdom i et stykke tid, og har egentligt været nogenlunde tilfreds med deres service.
Men lige pludselig får jeg masser af SMS beskeder fra Pingdom med falske alerts om nedbrud på SMTP. Indstilingerne i min Pingdom konto er sat til at sende en SMS besked, hvis mail SMTP servicen har været offline i 10 minutter. Jeg har testet ekstern adgang til SMTP servicen under flere af de påståede nedbrud, og der kan fint sendes og modtages mails. Uden at der så ændret noget på indstillinger, kommer en ny SMS besked fra Pingdom, som fortæller, at nu er servicen igen online. Det kan gentage sig flere gang i døgnet. Det er ikke umiddelbart muligt at se eventuelle systemmeddelelser på Pingdoms hjemmeside, i tilfælde af, at deres egne systemer fejler.
De har brugt mere end 50 betalbare SMS'er den seneste uge, og det virker næsten som om det er en pengemaskine.
Hvis Pingdoms service- og kvalitetsniveau ikker er bedre end dette, vil jeg droppe dem igen og fraråde at bruge dem.
OnlineSynlighed.dk | Søgemaskineoptimering (SEO), Google Ads, Facebook Annoncering og Online Reputation Management. Kontakt os på mail@onlinesynlighed.dk eller telefon +45 70 13 63 23 Find mig på LinkedIn