Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Overvågning af webserver?

Side 2 ud af 5 (45 indlæg)
Fra Hjørring
Tilmeldt 11. Feb 06
Indlæg ialt: 712
Skrevet kl. 08:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har som sagt signet op hos www.Pingdom.com og umiddelbart ser deres service ganske fin ud og dækker mit behov.

Tror jeg vil signe op for 12 mdr. for fremover vil jeg have overvågning på mine servere. Det er alt for dyrt for en onlineshop, når serveren er nede

StylingShop.dk - design dit eget postkasseskilt 

Fra Hadsten
Tilmeldt 29. Jan 09
Indlæg ialt: 4780
Fra  Nielco IT OnlineSynlighed.dk Skrevet kl. 08:40

Rene G:

Mads Madsen:

Jeg benytter mig af Pingdom, og har gjort det gennem de sidste 2 år, kan helt klart anbefale dem! :)

Jeg har signet op hos dem nu.... Tak for informationen ;-)

Hej Rene,

Jeg overvejer også et supplement til mine serveres overvågning. Noget med SMS alert, hvis en af serverne skulle blive offline.
Kan jeg lokke dig til at give en kort 2 linjers bedømmelse af Pingdom i denne tråd, når du har fået det sat op og haft det kørende en uges tid?

På forhånd mange tak.

De bedste hilsner

John Nielsen
Nielco IT 

OnlineSynlighed.dk | Søgemaskineoptimering (SEO), Google Ads, Facebook Annoncering og Online Reputation Management.
Kontakt os på mail@onlinesynlighed.dk eller telefon +45 70 13 63 23
Find mig på LinkedIn

Fra Hjørring
Tilmeldt 11. Feb 06
Skrevet kl. 08:47
Gennemsnit 4,5 stjerner givet af 2 person

Hej John.

Jeg har med garanti glemt det om en uge Big Smile, så prik lige til mig når det er. Så skal jeg meget gerne give en melding.

Pingdom.com har iøvrigt også både email og SMS alert.

Det er ikke sikkert at de er så meget bedre end andre, men umiddelbart ser det ud til at dække mine behov.

Der er iøvrigt et Gratis abb. du kunne prøve i 30 dage og få din egen erfaring?
https://www.pingdom.com/signup/free/  

Fra Hjørring
Tilmeldt 11. Feb 06
Skrevet kl. 13:42

www.Pingdom.com har kørt fornuftigt... indtil i går eftermiddags. Der var pludseligt et dropout på et par timer. Den overvågede server var ikke nede og det skriver loggen på Pingdom.com heller ikke. Det er ikke markeret som nedetid, snarere overvågningen der bare har været inaktiv. I aftes kom det så op at køre igen, men efter midnat er der slet ikke logget noget som helst. Den står som inaktiv i loggen nu.

Det virker underligt, men jeg har skrevet til dem for at høre hvad det kan skyldes. Kan jeg ikke regne med loggen, så er servicen jo ikke så brugbar Tongue Tied

Fra Aarhus V
Tilmeldt 16. Jul 07
Indlæg ialt: 347
Skrevet kl. 13:58

Rene G:

www.Pingdom.com har kørt fornuftigt... indtil i går eftermiddags. Der var pludseligt et dropout på et par timer. Den overvågede server var ikke nede og det skriver loggen på Pingdom.com heller ikke. Det er ikke markeret som nedetid, snarere overvågningen der bare har været inaktiv. I aftes kom det så op at køre igen, men efter midnat er der slet ikke logget noget som helst. Den står som inaktiv i loggen nu.

Det virker underligt, men jeg har skrevet til dem for at høre hvad det kan skyldes. Kan jeg ikke regne med loggen, så er servicen jo ikke så brugbar Tongue Tied

Det har du ret i, min log har også været "død" siden kl. 23:38:40, men kan samtidig se i mine log filer at Pingdom sidst var forbi 18/Sep/2009:13:56:50, så tror det er et problem med deres frontend for selve overvågningen kører.

Edit:

Jeg mangler ingen linjer i loggen d. 17 September, så tror det skyldes at der er forsinkelse på selve loggen :)

Mads Madsen

Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Indlæg ialt: 4322
Skrevet kl. 13:59

Ellers må I jo finde nogen til at overvåge pingdom ;-)

Og så er vi vist nået til hønen og ægget-debatten!

Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.

Fra Hjørring
Tilmeldt 11. Feb 06
Skrevet kl. 14:04

Anders Christensen:

Ellers må I jo finde nogen til at overvåge pingdom ;-)

Og så er vi vist nået til hønen og ægget-debatten!

Det kunne være god humor.... Big Smile Jeg skal vist bare have fundet mig en stabil server til at stå for overvågningen. Nu har jeg jo ikke hørt fra Pingdom endnu, så nu må vi lige se hvad de siger.

Fra Aalborg
Tilmeldt 17. Jan 09
Indlæg ialt: 29
Skrevet kl. 14:04

Mads Madsen:

Det har du ret i, min log har også været "død" siden kl. 23:38:40, men kan samtidig se i mine log filer at Pingdom sidst var forbi 18/Sep/2009:13:56:50, så tror det er et problem med deres frontend for selve overvågningen kører.

Edit:

Jeg mangler ingen linjer i loggen d. 17 September, så tror det skyldes at der er forsinkelse på selve loggen :)

Jeg kontaktede Pindom i formiddags, da min log også manglede data. De svarede at det var et midlertidigt problem, som gjorde at loggen var lidt bagud med data - dog forsikrede de at servicen kørte realtime og sendte notifikationer ud realtime. Så det passer meget godt med det Mads Madsen ser i sin log-fil.

De arbejdede på at løse problemet med forsinket log.

- Martin

Fra Hjørring
Tilmeldt 11. Feb 06
Skrevet kl. 14:10

Ups - jeg havde ikke set Mads' indlæg på side 1. Der er også plads til alt for få indlæg pr. side her på Amino ;-)

Men tak for info

Fra Aarhus V
Tilmeldt 16. Jul 07
Indlæg ialt: 347
Skrevet kl. 14:13

@Rene G

Hvordan har du opsat din overvågning? Som Ping eller HTTP?

Hvis du har opsat overvågningen med Ping, så kan jeg godt forstå hvorfor den står som inaktiv, jeg kan nemlig ikke pinge stylingshop.dk. Det er nok din host der ikke tillader Pings.

Så du skal opsætte den til HTTP i stedet, så den henter f.eks. forsiden ned, men ville nok vælge en mindre underside f.eks. din kontakt side.

Håber det hjælper :-)

Mads Madsen

Side 2 ud af 5 (45 indlæg)