Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Webshop

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 14. Sep 09
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 01:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer

Jeg har gennem lidt tid tænkt over muligheden for at åbne en webshop. Derfor har jeg følgende spørgsmål, som jeg håber bliver besvaret.

1: Er det nødvendigt at momsregistrere webshoppen selvom omsætningen er meget lav?

2: Hvis man sælger nogle varer, hvordan klarer man så den med skattefar?

3: Har hørt at det er muligt at lave nogle aftaler med leverandøren så man helt undgår at have sit eget lager. Er det korrekt og er der nogen af jer aminoer som har erfaringer på dette område.

På forhånd tak

hilsen Jacob

Fra Nykøbing F
Tilmeldt 28. Jul 09
Indlæg ialt: 79
Fra  eet godt navn Skrevet kl. 04:28

1) det er ikke webshopppen der skal momsreg. Det er firma bag den.

2) du får som regel en oversigt fra shoppen af dit salg. De penge du trækker ud til dig selv skal du betale skat af. Momsen giver sig selv.

3) ved der er nogle webshops som samarbejder med mange danske distributører, men de er ikke gratis at starte op. Alternativt kan du manuelt justere dit "lager" hele tiden if. til deres lager, men så laver du ikke andet.

Thomas Kaarup

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 08:58

Jacob89:
3: Har hørt at det er muligt at lave nogle aftaler med leverandøren så man helt undgår at have sit eget lager. Er det korrekt og er der nogen af jer aminoer som har erfaringer på dette område.

Det du tænker på kaldes dropshipping. Hvilket vil sige at din leverandør udbyder en række produkter til dig - som du så sælger for dem. Når du så har solgt en enhed - sender du bestillingen videre til leverandøren - og så sender de det til din kunde.

Når man laver en sådan aftale med en leverandør - bliver man nød til at acceptere en lavere avance - da man ikke har nogen risiko med varelager (du tjener mindre på varerne)

Og så skal man være sikker på at leverandøren kan overholde leverings tider og pakke tingene ordenligt. Du skal tænke på at hvis der kommer en ting ødelagt frem til kunden - vil de bebrejde dig og ikke din dropshipping leverandør.

Og hvis du ikke vil registre et firma - så lad være med at starte en webshop. Det er gratis at registre et selvskab på webreg.dk .

Hvad havde du tænkt dig at sælge? Det skulle vel aldrig være tøj, voks eller computer udstyr?

Tilmeldt 14. Sep 09
Skrevet kl. 16:22

Hej Aminoer

Tak for de hurtige svar, det var lige hvad jeg havde håbet på. Der blev spurgt hvad jeg havde i sinde at sælge fra shoppen, men her må jeg være dig svar skyldig for så langt et jeg endnu ikke i mine overvejelser. Har tænkt mig at starte meget stille og roligt bare for at få en føling af det hele. Men det lyder interresant med det der dropshipping og det vil jeg kigge nærmere på.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:09

Jacob89:
Tak for de hurtige svar, det var lige hvad jeg havde håbet på. Der blev spurgt hvad jeg havde i sinde at sælge fra shoppen, men her må jeg være dig svar skyldig for så langt et jeg endnu ikke i mine overvejelser. Har tænkt mig at starte meget stille og roligt bare for at få en føling af det hele. Men det lyder interresant med det der dropshipping og det vil jeg kigge nærmere på.

Bare altid lav masser at research inden du tager nogen beslutning. Og find noget der interesserer dig at sælge - da du ellers hurtigt vil miste gejsten. Det er en god ting til at holde sig til sporet.

Skriv endelig hvis du får brug for mere hjælp - larswmat@gmail.com

Tilmeldt 14. Sep 09
Skrevet kl. 21:16

Hej Lars

Tak for hjælpen det har været inspirerende. Du nævnte tidligere om jeg havde gjort mig nogle overvejelser vedrørende, hvad der skulle sælges og her nævner du blandt andet hårvoks. Har du nogle erfaringer med denne branche og kender du evt. leverandører af hårvoks gerne dropshipping?

Hilsen Jacob 

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)