Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

markedet er mættet??

Side 1 ud af 2 (19 indlæg)
Tilmeldt 14. Sep 09
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 21:28
Hvor mange stjerner giver du? :

hej venner..

jeg går på hhx og sider lige nu med en opgave i afsætning. og jeg har glemt betydningen af et vigtigt begreb.. markedet er mættet!!

hvad er det nu det vil sige at markedet er mættet?

og nej det er ikke spørgsmålet fra min opgave som jeg stiller, spørgsmålet i opgaven lyder på, hvilke årsager der kan være til at "markedet ikke er mættet" og der skal jeg jo vide hvad det vil sige at det er mættet. Smile

Men hvis i vil komme på nogle ideer hvorfor et markedet ikke er mættet så må i gerne det :P haha

mange hilsner natacia

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9738
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 21:32

> hvad er det nu det vil sige at markedet er mættet?

Det et udtryk for en person eller virksomhed der ikke har fantasi nok til at finde en orginal måde at angribe markedet på. Så kalder de det "markedet er mættet" i stedet for at erkende deres egen mangel på fantasi og kreativ tænkning :)

Med andre ord: Jeg tror ikke på den der med "markedet er mættet". Der findes ikke nogle markeder, der er Så mættede, at man ikke kan tjene gode penge på, at angribe det på en original og nytænkende måde.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:36

Wauuw.

Godt spørgsmål. Den er jeg selv spændt på, hvem kan svarer og hvad svaret bliver.

Det handler vel om antallet af potentielle kunder Vs eksisterende kunder.. eller noget i den retning.

Så jeg holder også lige øje med dette spændende indlæg.

Fra Kalundborg
Tilmeldt 13. May 08
Indlæg ialt: 908
Skrevet kl. 21:39

kort sagt så er et mættet marked, det når der ikke er flere man kan sælge et givent produkt.

Det er altså situationen hvor alle potentielle kunder er opstøvet og det eneste man kan er at stjæle kunder fra konkurrenterne.

du kan evt google "TDC jagter vækstlommer i mættet telemarked" som er en artikel om emnet....jeg synes egentlig den give et ok indblik i mættet marked...

Reklameshoppen.dk nu med et super tilbud på Flyers til nystartede

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:39

Mikkel deMib Svendsen:

> hvad er det nu det vil sige at markedet er mættet?

Det et udtryk for en person eller virksomhed der ikke har fantasi nok til at finde en orginal måde at angribe markedet på. Så kalder de det "markedet er mættet" i stedet for at erkende deres egen mangel på fantasi og kreativ tænkning :)

Med andre ord: Jeg tror ikke på den der med "markedet er mættet". Der findes ikke nogle markeder, der er Så mættede, at man ikke kan tjene gode penge på, at angribe det på en original og nytænkende måde.

hæ hæ.. du har ret..

Men jeg mener, at man bruger begrebet iforhold til den markedsførings strategi man skal implemtere i virksomheden.

Fra Kalundborg
Tilmeldt 13. May 08
Indlæg ialt: 908
Skrevet kl. 21:42

Ja jeg vil egentlig heller ikke mene at et marked kan blive mere mæt end mig.... Big Smile hvilket vil sige aldrig helt og altid kun midlertidigt!!!

Her er forresten det direkte link til artiklen

mvh Thomas

PS når du har afleveret, så kan du jo poste dit svar, så vi kan kikke med.... og lade som om vi kan huske noget fra den svundne skoletid...Geeked

Reklameshoppen.dk nu med et super tilbud på Flyers til nystartede

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:43

Reklameshoppen.dk:

kort sagt så er et mættet marked, det når der ikke er flere man kan sælge et givent produkt.

Det er altså situationen hvor alle potentielle kunder er opstøvet og det eneste man kan er at stjæle kunder fra konkurrenterne.

du kan evt google "TDC jagter vækstlommer i mættet telemarked" som er en artikel om emnet....jeg synes egentlig den give et ok indblik i mættet marked...

Det lyder meget rigtigt i mine øre. Men hvordan ved man om et marked er mættet ? Kan dette beregnes ???

Tilmeldt 26. Jan 08
Indlæg ialt: 1259
Skrevet kl. 21:46

Vil nu mene at markedet er mættet når udbud er større end efterspørgslen...

Mvh

Tilmeldt 14. Sep 09
Skrevet kl. 21:49

også i mine. :)

Tilmeldt 14. Sep 09
Skrevet kl. 21:55

i vil komme til at skulle huske meget fra den såkaldte svundne skoletid. Nu vil jeg nemlig tillade mig at belemre jer med mine opgaver og masser af spørgsmål, hvor vi er back to basic i afsætning og virksomhedsøkonomi Big Smile

Side 1 ud af 2 (19 indlæg)