Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad er hemmeligheden bag succes?

Side 3 ud af 3 (29 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Frygten for frygt. Frygt for forandringer, hvordan klares det? En metode er at vende følelsen, sætte et andet billede på. Jeg er så heldig at have to børnebørn. Hvis der er noget (en tanke eller oplevelse) jeg ikke ønsker at give energi, så ser jeg mit yngste barnebarn for mig. Så bliver jeg glad og i godt humør og glemmer det væmmelige. Min kone gør nogenlunde samme. Find dit eget positive billede og brug det. Det virker for mig og min kone - måske også for dig.

Flemming

Tilmeldt 5. Jun 12
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 20:26

Er det ikke bare et spørgsmål om hvordan man er som person? Jeg er udpræget optimist og samtidig meget impulsiv. De to ting i kombination bringer mig ofte i fedtefadet - men giver også en hel masse succes'er. I princippet ofte uden jeg tænker over det eller overvejer tingene grundigt. Jeg opnår mere end normalt fordi jeg tror på det - og går efter det - og sådan har det altid været.

Hvis du ser på en person som måske er ligesom æslet i Peter Plys: Der er ingen der gider mig, jeg duer heller ikke til noget, er udpræget pesimist og skal altid overveje for og imod, plusser og minusser - og alligevel sker der sjældent nogen aktivitet. Det er jo ren logik at det ikke rykker nogen vegne.

Der er fordele og ulemper ved begge dele. Og jo, man kan lære at dyrke det positive og gå efter bolden. Men er du ikke sådan som person indeni, så tror jeg du kan visualisere lige så tosset du vil, uden at du kan holde spillet kørende ret længe...

Så kan man godt kalde det »loven om tiltrækning« eller »The Secret« - men i bund og grund er det vel egentlig en helt naturlig ting. Vi tiltrækkes af positive glade optimistiske mennesker - og frastødes af negative og triste mennesker... længere er den vel egentlig ikke... god gammeldags psykologi Wink

Og jo - jeg har prøvet at visualisere en ledig p-plads lige ved indgangen - og den var der sgu da jeg kom.... men jeg tror virkelig ikke på at nogen skulle have holdt den til mig fordi jeg tænkte på det Cool

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:27

Man skal nok passe lidt på med at fortælle, hvad hemmeligheden er bag succes. Især hvis man ikke har personlig belæg for det, altså erfaring og viden for de psykologiske mekanismer der driver et menneske fremad.

Secret er en salgssucces med et kendt indhold. Så ingen hemmeligheder i den.

Man kan dog have et personlig bud på, ude fra sine egne erfaringer og viden, hvad succes komme af.

Succes opleves af alle mennesker både bevidst og ubevidst. F.eks. det at få en person til at smile uden af man selv syntes, at man gjort noget ekstraordinært, andet end at sende vedkommende et smil.

Er det ikke succes :o)

Mit bud på hemmeligheden bag succes er - opsøg indlæring på det bevidste plan.

Og det er succes som er opnåelig for alle.

For så længe du lærer kommer du fremad.

Fra København K
Tilmeldt 2. Apr 08
Indlæg ialt: 3639
Fra  jimihove.dk ApS Skrevet kl. 20:31

Jo Flemming. Det da muligt bare frygten for frygten. Jeg er bare opdraget til at gå ind i frygten og se hvad det handler om. Men det måske ikke altid den gode vej. Jeg har desværre ingen børn endnu, men at se på nogle søde kattekillinger som jeg snart skal have, gør mig glad og får mig ud af frygt tilstanden. Det gør arbejde også, men så vi er vel henne i noget arbejdsnarkomani

SEO fra 1000,- kr, og Google Ads fra 500,-  per måned. DK's billigste hjemmesider? Se mere på jimihove.dk 15+ års erfaring.

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:38

movement:

Jo Flemming. Det da muligt bare frygten for frygten. Jeg er bare opdraget til at gå ind i frygten og se hvad det handler om. Men det måske ikke altid den gode vej. Jeg har desværre ingen børn endnu, men at se på nogle søde kattekillinger som jeg snart skal have, gør mig glad og får mig ud af frygt tilstanden. Det gør arbejde også, men så vi er vel henne i noget arbejdsnarkomani

Det er i princippet samme metode man bruger når man visualiserer sit succes mål, man sætter et billede på. Hvis dine kattekillinger hjælper dig med din frygt, hvorfor så arbejde?

Flemming

Fra København K
Tilmeldt 2. Apr 08
Fra  jimihove.dk ApS Skrevet kl. 20:40

Fordi jeg som sagt har arbejdet så meget de senere år, at det er svært at stoppe. Men det skal nok lykkes ;-)

SEO fra 1000,- kr, og Google Ads fra 500,-  per måned. DK's billigste hjemmesider? Se mere på jimihove.dk 15+ års erfaring.

Fra Nordsjælland
Tilmeldt 19. Oct 08
Indlæg ialt: 64
Skrevet kl. 20:58

Hej movement

Yin og yang.

Du har stor tilfredshed og glæde i livet. Du har materiel velstand og, vil jeg tro, stort selvværd. Selvfølgelig har du frygt. Det skal der være, hvis der bare skal være lidt balance. Frygt og lykke hænger sammen, det er ikke forkert.  I alt hvidt er spiren til det sorte og intet sort uden lidt lys. Yin og yang

Udfordringen, som jeg ser det, består i at acceptere lykken OG frygten. Det ene kan ikke eksistere uden det andet. Det kaldes dynamik eller vekselvirkning. Når punktet hvor accept er nået, accept af frygten, vil balancen indfinde sig. Når der er balance. forstyrres vi ikke, men vokser. Frygten eksistere altid, men nu hedder den motivation og drivkraft. Motivation til at bevare status og drivkraft til at føre det ud i livet. Når glæden fylder mere end frygten mangler vi bare at acceptere det.

Håber det giver mening Smile

René

Fra København K
Tilmeldt 2. Apr 08
Fra  jimihove.dk ApS Skrevet kl. 21:04

Det giver god mening, og det er sådan jeg selv har tænkt og tænker. Min udfordring er blot at jeg har haft et temmeligt udfordrende liv, og så nærmest ud af det blå (hårdt arbejde over lang tid, men alligevel.. ) ændres alt. Så svingningerne er nok en del større end hos de fleste. Men jeg tolker svaret som : slap af og med tiden vil du rumme de nye forandringer. Det også den konklusion jeg selv er nået frem til.

Tak

Tilmeldt 16. Jan 06
Indlæg ialt: 535
Skrevet kl. 18:46

Jeg tror de fleste der har fået succes med et eller andet kan nikke genkendende til, hvor vigtigt det er at være opmærksom på hvad det man laver, afføder. Pointen her er netop at det ikke er det man laver der er det vigtige, men at opfange de guldkorn, der kommer ud af det man laver.

Lad mig præcisere lidt. De fleste der har prøvet at starte et eller andet op, sidder idag med et helt andet produkt, end det de startede ud med. Jeg tror ikke rigtig på den geniale ide, i.e. produktet, men snarere tanken, der skal til at skabe produktet.

Iværksætteri er som at lede efter en guldklump i en eller anden ørken. For at være mere effektiv, udvikler man en skovl, der gør det nemmere at finde guld. Den dygtige og succesfulde iværksætter, vil så være den der først fatter, at det er skovlen og ikke guldet, der er den geniale ide.

Oftest er det biproduktet af det vi laver, som bliver en succes i længden.

Opmærksomhed overfor hvad det man laver afføder, altså tankenprocessen bag, er essentiel som iværksætter.

Side 3 ud af 3 (29 indlæg)