Frygten for frygt. Frygt for forandringer, hvordan klares det? En metode er at vende følelsen, sætte et andet billede på. Jeg er så heldig at have to børnebørn. Hvis der er noget (en tanke eller oplevelse) jeg ikke ønsker at give energi, så ser jeg mit yngste barnebarn for mig. Så bliver jeg glad og i godt humør og glemmer det væmmelige. Min kone gør nogenlunde samme. Find dit eget positive billede og brug det. Det virker for mig og min kone - måske også for dig. Flemming |
Er det ikke bare et spørgsmål om hvordan man er som person? Jeg er udpræget optimist og samtidig meget impulsiv. De to ting i kombination bringer mig ofte i fedtefadet - men giver også en hel masse succes'er. I princippet ofte uden jeg tænker over det eller overvejer tingene grundigt. Jeg opnår mere end normalt fordi jeg tror på det - og går efter det - og sådan har det altid været.
Hvis du ser på en person som måske er ligesom æslet i Peter Plys: Der er ingen der gider mig, jeg duer heller ikke til noget, er udpræget pesimist og skal altid overveje for og imod, plusser og minusser - og alligevel sker der sjældent nogen aktivitet. Det er jo ren logik at det ikke rykker nogen vegne.
Der er fordele og ulemper ved begge dele. Og jo, man kan lære at dyrke det positive og gå efter bolden. Men er du ikke sådan som person indeni, så tror jeg du kan visualisere lige så tosset du vil, uden at du kan holde spillet kørende ret længe...
Så kan man godt kalde det »loven om tiltrækning« eller »The Secret« - men i bund og grund er det vel egentlig en helt naturlig ting. Vi tiltrækkes af positive glade optimistiske mennesker - og frastødes af negative og triste mennesker... længere er den vel egentlig ikke... god gammeldags psykologi
Og jo - jeg har prøvet at visualisere en ledig p-plads lige ved indgangen - og den var der sgu da jeg kom.... men jeg tror virkelig ikke på at nogen skulle have holdt den til mig fordi jeg tænkte på det