Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad er hemmeligheden bag succes?

Side 2 ud af 3 (29 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:11
Hvor mange stjerner giver du? :

ReneKnudskov:

Ja, visualisering er en del af det, men kan ikke stå alene.

Processen jeg beskriver i bogen indeholder i høj grad handlinger, som jeg er enig i kræves. De er også en del af det.

Læs lidt om emnet, du har jo indblik i hvad det handler om, og så kan du komme din frygt til livs.

Jeg har opdateret uddrag fra bogen, og håber på feedback på tilføjelserne:

http://drom.myll.dk/uddrag-fra-bogen/

René

Hej Rene
Måske en god idé at vi byttede bøger? Jeg skriver også om i RIG SOM SELVSTÆNDIG, hvordan man med mental træning når sine daglige og fremtidige mål. Din beskrivelse af hvordan tiltrækningsloven virker kan jeg ikke 100% godkende. Tiltrækningsloven er en lov, som virker. Jeg har brugt den til at nå mine mål. (Har du nået dine Rene?). Jeg har lært min søn teknikken og den virkede også for ham. Når jeg så spørger ham hvorfor han ikke bruger teknikken hele tiden svarer han: "Det er så anstrengende!". Ja, man skal anstrenge sig for at nå sine mål, og det er nok her det kikser for de fleste. Hvis man kan meditere har man en stor fordel.

Angående teknikken bag, så starter det med en vilje. Med viljen starter man en tanke (f.eks. Jeg vil være millionær). Man giver tanken energi ved at gentage den, se og føle at man har nået sit mål. Det lyder enkelt og er det også, men man skal tro på det. Tror man ikke, duer det ikke. Så skal man gøre noget, kun lommeuld kommer af sig selv.
Nu har jeg ikke læst din bog, men vil foreslå at man starter i det små. Start med f.eks. at ønske dig en parkeringsplads, der hvor du har brug for den en times tid inden. Det en "øvelse" min kone og jeg bruger jævnligt - den virker. Du skal se den ledige plads for dig, der hvor du ønsker den og den kommer. Når du har fået dette til at virke kan du gå videre til at ønske dig mindre ting, og når du kan se det virker for dig går du videre til større mål.

Når jeg ansigt til ansigt spørger folk med succes om de bruger metoden svarer de fleste ja. Hvorfor bruger alle så ikke metoden? Nok tre ting: 1. Man tror ikke på loven. 2. Det er anstrengende, og mange er bange for at lykkes. 3. Man gør ikke noget for at nå sit mål.

Må du sælge mange af dine bøger, så flere kan få succes.

Flemming

Fra Nordsjælland
Tilmeldt 19. Oct 08
Indlæg ialt: 64
Skrevet kl. 19:14

Hej movement

Visualisering kan ikke stå alene. Det jeg beskriver indeholder langt mere end visualisering. Den bevidste del af vores sind og den ubevidste del af vores sind, er vigtigere at være opmærksom på end visualisering. Det var blot et eksempel på hvad der kommer før visualisering.

Du skriver at alle med succes bruger visualisering. Jeg vil gerne tilføje at alle med fiasko også bruger visualisering.

I bogen beskriver jeg konkrete ting incl. penge, jeg har modtaget, uden arbejde og uden at betale for det., men ved bevidst fokusering. Eksemplerne i bogen,10-12 stykker, analyseres og er alle mine egne. 

Hvorfor tror du jeg ønsker mig millioner milliarder? Jeg mangler jo ikke noget.

René

Fra Birkerød
Tilmeldt 15. Dec 08
Indlæg ialt: 207
Skrevet kl. 19:21

Der findes rigtig meget materiale om visualisering på markedet allerede, og det er især eskaleret efter the Secret kom ud for få år siden.

Det der ville fange min interesere nu, med hensyn til visualisering, er hvordan det rent psykologisk set har en effekt. Man kan forestille sig at en af de største effekter på psykologisk plan er påvirkningen af underbevidstheden. Måske har vi en person, som virkelig gerne vil starte som iværksætter, og han gør hvad han kan, på det bevidste plan, for at komme derudaf. Men måske er der en del af ham, på ubevidst plan, som forbinder frygt og fare ved at starte som iværksætter. Derfor holder han ubevidst igen, og træffer nogle 'uheldige' beslutninger, eller handler ikke når/hvor han burde, og når chancerne opstår.

Her kunne man tænke sig, at hvis han visualiserer det han ønsker at opnå - og fokuserer på glæden, udfordringen og potentialet i det, så vil det påvirke eller 'narre' underbevidstheden til også at tro fuldt ud på det - og derved slippe frygten og tilbageholdenheden.

Med underbevidsthedens 'støtte' og tiltro handler han måske langt mere effektivt end før, og opnår hurtigere og bedre resultater. - Men igen, visualisering er fint og ja det virker, men det er ikke nok..

Anja

Fra Nordsjælland
Tilmeldt 19. Oct 08
Skrevet kl. 19:33

Hej Flemming

Tak for din kommentar

Jeg har jo også kigget på din bog og set nogle ligheder.

Jeg tror ikke vi er så uenige når jeg læser dit indlæg. At få drømme opfyldt eller ønsker indfriet er en proces. Jeg beskriver netop processen fra ønske til virkeligehed. I den proces indgår bla. personlig udvikling som stræber efter at blive bevidst om egne behov og ønsker, der indgår øvelser i at tro eller rettere være overbevist om udfaldet, som du også nævner, overbevisningen er vigtig, da den bliver vores virkelighed. også på området om at starte i det små er jeg særdeles enig i, da det giver succesoplevelser, genkendelsesglæde og er nemmere at tro på. Det har jeg eksempler på i bogen, bla om en guldlighter jeg ønskede mig og fik. Handlingerne er den interessante del af processen, for det er ikke handlinger der skaffer og tilegner sig den givne ting. Handlingerne der går mod et mål er katalysator for processen med at tiltrække. Hvis du ønsker dig en million er det ikke handlingen med at lægge 10.000 kr. til side om måneden der giver dig en million, men handlinger der udtrykker at du har en million, som udløser millionen, på den ene eller ande måde. I den sidste del af processen indgår det at give slip. At acceptere og hvile i accepten, at det skal nok ske som jeg ønsker. Den kræver træning, men et anstrengt forhold til ønsket vil skabe blokeringer.

Kan du følge mig?

Tak for din feedback

René

Fra København K
Tilmeldt 2. Apr 08
Indlæg ialt: 3639
Fra  jimihove.dk ApS Skrevet kl. 19:41

Hej Renè

Jamen godt så. Skulle lige lave et bullshit scan. Jeg ved at det også virker, men jeg ved også hvor meget plat der er omkring det. Og det med millionerne: ja jeg kunne også have sagt noget andet end penge, men der findes så mange der siger dem kan så meget, men resultater er der ikke så meget af, mest snak.

Og ja folk der taber visualiserer også, blot på nedtur.

SEO fra 1000,- kr, og Google Ads fra 500,-  per måned. DK's billigste hjemmesider? Se mere på jimihove.dk 15+ års erfaring.

Fra Nordsjælland
Tilmeldt 19. Oct 08
Skrevet kl. 19:44

Hej Anja

Du har nemlig fat i noget vigtigt og meget rigtigt der.

Tankerne der går før den bevidste eller ubevidste visualisering er langt vigtigere at få styr på, end at kunne en masse visualiseringsteknikker.

Jeg har skrevet om disse områder i kapitler der hedder: "Hvem er du?"  og "Rundtur i følelsernes by" og "Fokus på tanken",  da jeg mener indsigt og personlig udvikling er vigtige ingridienser.

Frygt, bevidst eller ubevidst, er en af de største forhindringer for succes. Intet nyt i det, men hvordan får vi bugt med frygten og vender det til en ressource. der er det nyttigt at kende nogle teknikker, så man blandt andet kan føle en gevinst ved målet og ikke en frygt.

Tak for din kommentar

René

Fra Nordsjælland
Tilmeldt 19. Oct 08
Skrevet kl. 19:54

Hej Movement

Pudsigt du nævner det med millionerne, da jeg  selv har brugt det. I et af de første kapitler nævner at jeg nu vil udslynge en generalisering: "Alle ønsker at vinde millionen i Lotto." Det er i forbindelse med hvor vigtigt det er at vide hvad man vil bruge pengene på, fremfor bare at ønske sig mange penge. Vær konkret. Hvis du ønsker dig en Ferrai, så gå efter bilen, ikke pengene. Det er i Ferraien at glæden og gevinsten ligger, ikke i de kolde kontanter.

Tak for dine bidrag Smile

René

Fra København K
Tilmeldt 2. Apr 08
Fra  jimihove.dk ApS Skrevet kl. 19:56

Ps:

Indrømmelse : jo jeg har frygt for det. Og det ved jeg fordi jeg har opnået succesen. Jeg fik først frygten EFTER at jeg fik succes, også fordi den var så massiv. Og jeg ved ikke rigtigt hvad jeg skal gøre ved den frygt. Jeg håber den bare klinger af med tiden. Mit liv er så forandret på alle områder at jeg nærmest ikke kan kende mit gamle jeg. Og DET gør mig urolig. Så jeg svinger mellem stor lykke og frygt for det ukendte nye. Og oven i det kan jeg nu ligepludselig slappe af, efter at have arbejdet som en manisk i årevis. Både godt, men også mærkeligt.

Hvis der er nogen der kan sige nogle bevingede ord om dette, skal de være hjertens velkomne

SEO fra 1000,- kr, og Google Ads fra 500,-  per måned. DK's billigste hjemmesider? Se mere på jimihove.dk 15+ års erfaring.

Fra København K
Tilmeldt 2. Apr 08
Fra  jimihove.dk ApS Skrevet kl. 20:04

Og ja glæden ligger ikke i pengene , bilen eller huset men i den følelse det kan give dig. Og det er så den følelse du skal fokusere på. En masse penge kan også bruges til at hjælpe andre, og så mediterer man så på at man deler ud af sin rigdom og den følelse det så giver èn.

Og det er ikke kun fordi jeg har fået materiel succes at jeg næsten ikke kan kende mit gamle jeg, men fordi jeg har fulgt formlen med forandring indefra, før den manifesterer sig ekstrovert.  Jeg føler mig meget forandret. Det var jo også det jeg ville. Men der er klart frygt ved det. Og jeg forstår derfor også folk bedre som er bange for forandring.

Tilmeldt 2. Nov 08
Indlæg ialt: 102
Skrevet kl. 20:22

Jeg elsker folk, der prøver at tjene penge på at skrive bøger om, hvordan man bliver rig eller får succes. Det er så dejlig paradoksalt - synes I ikke?

Forfatter:

Start med f.eks. at ønske dig en parkeringsplads, der hvor du har brug for den en times tid inden. Det en "øvelse" min kone og jeg bruger jævnligt - den virker. Du skal se den ledige plads for dig, der hvor du ønsker den og den kommer.

Ja, genial ide!! Start på en tom parkeringsplads, så er du sikker på, at det virker! Jeg håber virkelig, at dette er en dårlig joke. Big Smile

Side 2 ud af 3 (29 indlæg)