Hej alle, Mit spørgsmål er ret simpelt, men alligevel har jeg brudt mit hoved med det de seneste dage: Hvis man ønsker at lave et website om f.eks. sommerfugle (og ønsker at rangere højt(...!)), men ikke kan købe f.eks. sommerfugle.dk, er det da mest fornuftigt - ihht. domænenavnets SEOværdi - at købe eksempelvis sommerfugle-natsværmere.dk ELLER eksempelvis dk-sommerfugle.dk Jeg er klar over, det enkelte tilfælde er individuelt, men mit spørgsmål er, om det er smartere at inkludere et ekstra søgeord i domænenavnet, fremfor at tilføje en dk-xxx.dk, alt-om-xxx.dk el.lign. I ovennævnte eksempel skal der tages udgangspunkt i, at jeg udelukkende ønsker at skrive om sommerfugle, men at tvivlen rammer mig idet "natsværmere", kunne tænkes at være opfattet som mere nærliggende af søgemaskinerne? Eller i det hele taget at det er mere fornuftigt at have et ekstra nærliggende søgeord med fremfor at have dk-xxx.dk, alt-om-xxx.dk etc? På forhånd mange tak herfra |
Du skal da bruge sommerfugle.dk
dk-sommerfugle.dk giver ingen mening, hvilket sommerfugle-natsværmere.dk heller ikke gør.
Tag et domæne der er så kort og præcist som muligt.