Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

2 keywords i 1 domæne

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra Lausanne
Tilmeldt 14. Jul 09
Indlæg ialt: 600
Fra  Sundhedslex.dk Skrevet kl. 23:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle,

Mit spørgsmål er ret simpelt, men alligevel har jeg brudt mit hoved med det de seneste dage:

Hvis man ønsker at lave et website om f.eks. sommerfugle (og ønsker at rangere højt(...!)), men ikke kan købe f.eks. sommerfugle.dk, er det da mest fornuftigt - ihht. domænenavnets SEOværdi - at købe eksempelvis sommerfugle-natsværmere.dk  ELLER eksempelvis dk-sommerfugle.dk

Jeg er klar over, det enkelte tilfælde er individuelt, men mit spørgsmål er, om det er smartere at inkludere et ekstra søgeord i domænenavnet, fremfor at tilføje en dk-xxx.dk, alt-om-xxx.dk el.lign.

I ovennævnte eksempel skal der tages udgangspunkt i, at jeg udelukkende ønsker at skrive om sommerfugle, men at tvivlen rammer mig idet "natsværmere", kunne tænkes at være opfattet som mere nærliggende af søgemaskinerne? Eller i det hele taget at det er mere fornuftigt at have et ekstra nærliggende søgeord med fremfor at have dk-xxx.dk, alt-om-xxx.dk etc?

På forhånd mange tak herfra

Fra Slagelse
Tilmeldt 9. Oct 06
Indlæg ialt: 2589
Fra  Tømrer - snedker virksomheden Koluda Byg Skrevet kl. 00:26
Fra Slagelse
Tilmeldt 9. Oct 06
Fra  Tømrer - snedker virksomheden Koluda Byg Skrevet kl. 00:26

Du skal da bruge sommerfugle.dk

dk-sommerfugle.dk giver ingen mening, hvilket sommerfugle-natsværmere.dk heller ikke gør.

Tag et domæne der er så kort og præcist som muligt.

Fra Lausanne
Tilmeldt 14. Jul 09
Fra  Sundhedslex.dk Skrevet kl. 00:59

Hej koludabyg,

Undskyld min mangel på understregelse i min tekst:

Hvis man NETOP IKKE kan købe sommerfugle.dk...

Forstå mig rigtigt; du vil skrive om et emne, men kan ikke købe det optimale domænenavn, og derfor står du med (i mine øjne) 2 valgmuligheder:

1/ lave et dk-sommerfugle.dk, alt-om-sommerfugle.dk, alle-sommerfugle.dk etc, domæne...

2/ lave et sommerfugle-natsværmer.dk, sommerfugle-papilo.dk etc. domæne...

og mit spørgsmål er så, hvad der vil virke bedst - SEOmæssigt?

I bund og grund; om det er bedre at satse på et ekstra søgeord i domænenavnet (just for the f... of it) eller at begrænse sig til et ord der absolut ingen SEOværdi har?

mvh. Jesper

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9737
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 06:48
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Spørgsmålet har været oppe at vende flere gange før. Du skal vælge det domæne, som er lettest for din målgruppe at huske og kommunikere til andre. Det har MEGET større værdi (også i forhold til SEO!) end krampagtigt at forsøge at klemme et enkelt keyword ind i domænet.

Fra Slagelse
Tilmeldt 9. Oct 06
Fra  Tømrer - snedker virksomheden Koluda Byg Skrevet kl. 07:01

Umiddelbart syntes jeg alt-om-sommerfugle.dk lyder bedst.

Hvis du er ligeglad med hvorden domænet ender, så er .org .net .nu ikke taget.

Men det kan godt være lid svært at huske endelsen hvis ikke det er .com eller .dk

Så der skal arbejdes lidt mere for det, generelt er alt-om-sommerfugle.dk da nemt at huske i forhold til sommerfugle med en anden endelse.

Fra Lausanne
Tilmeldt 14. Jul 09
Fra  Sundhedslex.dk Skrevet kl. 12:56

Mange tak for jeres svar.

Holder mig til alt-om-sommerfugle.dk modellen.

Mvh. Jesper

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)