Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad skal jeg dog lave? (endnu en...)

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 21. Jun 06
Indlæg ialt: 64
Fra  Det lille Risteri Skrevet kl. 20:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle Amino brugere. Jeg er forholdvis nybegynder herinde når det kommer til at poste indlæg, men jeg er flittig bruger af den skrevne tekst.

Dette er endnu en "hvad ville du gøre", eller "hvad synes du jeg skal gøre tråd" så er i advaret...

Og for at få tråden til at køre i den rette retning så må jeg hellere lægge ud med at skrive lidt om mig selv og mine tanker.

Jeg er en ung mand på 26 år som til dagligt arbejder med teater/teknik/teateradministration og har efterhånden gjort det i 6 år, og er såmænd også glad nok for det, men jeg har lidt svært ved at se mig selv der om et par år.

Kort og godt så har jeg arvet lad os sige 500.000 kr.  som jeg gerne vil have til at yngle og skaffe mig mad på bordet om nogle år.

Jeg kaster lige nogle bolde op i luften..

Jeg har ofte leget med tanken om at starte en webshop op, men det går som regl i stå når jeg når til tanken om at pakke ting ind og rende på posthuset hele tiden. Men jeg kan rigtig godt lide tanken om selv at kunne administrere sin tid.

Overvejet at starte en web auktions site op hvor folk kan sælge hjemmelavede ting lige fra malerier til strikkede strømper.

Jeg har også leget med tanken om at købe en eller to ødegårde i sverige og starte med at leje dem ud, men jeg ved ikke om der er ”penge” i den...

Jeg overvejede også at importerer ”miracle fruit” http://en.wikipedia.org/wiki/Miracle_fruit og sælge det via en hjemmeside.

Jeg har faktisk også købt et domæne der peger henad imod velgørenhed, men jeg ved ikke hvad jeg vil have på den.

Jeg overvejede også at lave en butik som solgte hifi af bedre kvalitet og evt små computere og touchskærme til køkken/bil brug osv.

Endnu en webshop: webshoppen til rygeren hvor tobak (evt. Noget vi ikke har herhjemme? Må/kan man det?), lækre lightere, piber, osv. Evt. Dele den op i en herre og dame afdeling som så også havde et udvalg af  ”accessories” af den bedste kvalitet så som, punge, kalendere, skriveredskaber osv.

Jeg har også overvejet aktie og valutahandel

Der er mange ideér men jeg ved ikke hvilken retning jeg skal gå,...

Hvad ville du gøre? Hvis du evt har gjort dig ligende tanker kan du jo skrive til mig og så kan det være at vi kan gøre noget sammen?

VH

Kenneth

Fra Roskilde
Tilmeldt 16. Jun 09
Indlæg ialt: 2317
Fra  PITOT Watches Aps Skrevet kl. 21:20

tror sgu jeg ville investere i udlejningsejendomme og så åbne en webshop ved siden af

Watches inspired by fighter jets

Aviator Watches - Pilot Watches - Blue Angels Watch

Fra Helsingør
Tilmeldt 19. Sep 08
Indlæg ialt: 170
Skrevet kl. 21:31

Hej Kenneth

Modsat rigtig mange andre er penge tilsyneladende ikke det største problem du har lige nu.

Det handler jo ikke rigtig om,  hvilke ideer vi synes er gode eller vil gætte på kan bære vand. I sidste ende så vil kun det du brænder for kunne yngle noget som helst for alvor.

Så brug noget tid på at komme ind og mærke efter, hvad det egentlig er du har lyst til at lave og så satse på det.
Hvis det tager dig et halvt års tid, so what - det indhenter du hurtigt, når først du ved at du har fat i det rigtige.

kh.
Sophie

MAGMENTOR.COM - Udgiv dit Online Magasin på AppStore

Tilmeldt 10. Aug 08
Indlæg ialt: 979
Skrevet kl. 21:41

Hej

Jeg havde nok købt to af de billige huse i Jylland, og gjort dem pæne og nydelige såvel inde som ude uden dyrt design osv. - og så køre hårdt på hvor billigt man sidde i huset midt i finanskrisen, og spille lidt på at folk kan sælge deres eget hus nu, købe dit, og så have penge tilovers til at klare sig efter en fyring, hvor rigtigt mange jo ikke er rustet til den situation.

Lidt i stil med, hvor længe tør du vente..........

/Michael

Tilmeldt 28. Mar 09
Indlæg ialt: 51
Skrevet kl. 21:49

Sæt dem i Aktier eller Oblikationer alt efter hvor meget du vil risikere. ½ mill kan du nemt få brug for senere. Start ikke op på noget fordi du har penge, men start op når du har fundet det du brænder for.

Hilsen

Keld

---------------------------------------------------------

Sig ikke nej før du ved hvad du siger nej til.

www.bricksite.com/no_money

Fra Korsør
Tilmeldt 26. Feb 09
Indlæg ialt: 5072
Fra  Sliknet Thai-invest aps Skrevet kl. 21:51

Cool cash i disse tider er jo en efterspurgt vare, så du sidder med gode kort på hånden.

Mange projekter som søger investorer tilbyder mellem 50 og 100 % forrentning iløbet af 2-3 år.

Spørgsmålet er så bare at finde et du tror på Smile , samt selvfølgelig om du er risikovillig.

Ellers skal du, som en skriver bare vente og se tiden an - det virker ikke som om der er noget specielt du brænder for, og det er et must hvis du vil starte op for dig selv.

Så når du har gjort op med dig selv hvor risikovillig du er, er investor vejen måske mest interessant for dig.

Mvh

Jesper

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:59

Det lyder til at du har rigtig mange ideer. Men det nytter ikke noget hvis det ikke er noget man brænder for. Du går hurtigt død i noget der ikke har din interesse.

Alt det forskellige du nævner er meget forskellige ting - find ud af hvad der betyder noget for dig...

Eftersom du har arbejdet med teater tenuk mm. i 6 år - vil det så ikke være oplagt at lave noget i den forbindelse?

Det er lige gyldigt hvad vi eller jeg syntes - det handler om hvad du syntes og hvad du tror på. Lyt til dig selv - og lav et ordenligt forarbejde - det kan bringe dig langt. Blot fordi du har arvet 500.000 Kr. Betyder det ikke at du skal brænde dem alle af.. Du kunne jo os investere i fast egendom hvis du ikke har det.

Lad dem stå til du ved hvad der er rigtigt..

Og husk det er heller ikke alle der egner sig til at være selvstændige. Det er hårdt og det krævet mange timers arbejde og en god portion held !!

Held og lykke :)

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 10:04

Hej

Du har vist fået alle formaningerne nu, så vil lige kommentere på en af dine ideer.

En hjemmeside udelukkende med hjemmelavede ting, synes jeg er en rigtig god idé. Det findes ikke (jeg har ikke hørt om det ihvertfald) så om det skal være en auktionsside eller et køb-salg site eller noget helt tredje er op til dig. Det er en superidé, som måske med det rigtige set-up kan være en slags legeplads for de mange hjemmedesignere, der findes derude. Der findes gaarnteret mange hjemmedesignere, som prøver at komme af med deres varer på trendsales, DBA, Gul & Gratis mm. men jeg har endnu ikke set kategorien "Hjemmelavede ting". Tænk hvis man kan få prøvet et design eller en ting af på sådan en markedsplads. Det kan være startskuddet til at sætte noget i produktion.

Michael Kousgaard

Fra Aarhus
Tilmeldt 13. Nov 08
Indlæg ialt: 1450
Fra  Hoeks.dk Skrevet kl. 10:36

Indkøberen/Fokus:

Hej

Du har vist fået alle formaningerne nu, så vil lige kommentere på en af dine ideer.

En hjemmeside udelukkende med hjemmelavede ting, synes jeg er en rigtig god idé. Det findes ikke (jeg har ikke hørt om det ihvertfald) så om det skal være en auktionsside eller et køb-salg site eller noget helt tredje er op til dig. Det er en superidé, som måske med det rigtige set-up kan være en slags legeplads for de mange hjemmedesignere, der findes derude. Der findes gaarnteret mange hjemmedesignere, som prøver at komme af med deres varer på trendsales, DBA, Gul & Gratis mm. men jeg har endnu ikke set kategorien "Hjemmelavede ting". Tænk hvis man kan få prøvet et design eller en ting af på sådan en markedsplads. Det kan være startskuddet til at sætte noget i produktion.

Michael Kousgaard

Ja, det er en rigtig god ide. Med det rigtige setup, så kan det bestemt blive rigtig godt. Det skal selvfølgelig kombineres med, at disse kunstnere har egen blog, billedegalleri osv. Altså lidt ligesom devintianart (eller hvordan det nu staves), bare også med auktionsfunktion.

Tilmeldt 16. Sep 08
Indlæg ialt: 420
Skrevet kl. 10:57

Hej Kenneth.

KP:
Kort og godt så har jeg arvet lad os sige 500.000 kr.  som jeg gerne vil have til at yngle og skaffe mig mad på bordet om nogle år.

Ligger det helt fast???

KP:
Jeg har også leget med tanken om at købe en eller to ødegårde i sverige og starte med at leje dem ud, men jeg ved ikke om der er ”penge” i den...

En ødegaard? Kan godt være at den svenske krone er lav, derfor ville jeg nu ikke springe ud i det. Nok hellere et hus i Danmark så. Boligmarkedet er begyndt at stige, så der ville da være en mulighed for at tjene husene ind. Dog skal du sikkert lægge en masse kræfter/tid i at få dem muligvis renoveret eller holde dem ved lige.

KP:
Jeg overvejede også at importerer ”miracle fruit” http://en.wikipedia.org/wiki/Miracle_fruit og sælge det via en hjemmeside.

Spændende, men måske hellere få det afsat til nogle bestemte istedet for at risikere et kæmpe varerlager og gå forlidt.

KP:
Jeg har også overvejet aktie og valutahandel

Spændende hvis du først for sat dig ind i det og virkelig kan komme igang med det, og få tjent nogle gode penge på det...

Ellers kan det nok betale sig at smide pengene ind på en konto og få en god rente

Winther

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)