Kære Aminoer Jeg står i den situation at jeg ikke har så megen tid mere til at drive min web-shop som sælger elektronik, udstyr til iPod og iPhone m.m. på nettet. Jeg har læst de kommentarer der er herinde, men vil gerne debattere lidt med andre brugere der ved noget om emnet. (prisfastsættelse af web-shop ved salg) Shoppen er en standard shop løsning som jeg har købt færdig og sat op med varer, tekster og logoer m.m. Der er godkendt betalingsløsning (Dankort, Visa, Master, Diners) og shoppen har e-mærket Shoppen er 2 år gammel og har 3000 kunder i kundebasen (99,5% af kunderne kommer fra DK. Resten fra Grønland og færørerne) Omsætning i 2008: 310.000 kr. Overskud i 2008 før skat: 170.000 kr. Forventet omsætning i 2009: 350.000-400.000 Forventet overskud i 2009: 200.000 Omkosterninger til markedsføring i 2008: 5000 kr. Omkostninger til markedsføring i 2009: Indtil videre 0 kr. udover e-mærke omkostninger Derfor er der et stor potentiale (vurderet) Shoppen kunder kommer fra søgemaskinerne (siden findes bl.a. på dmoz) Der er 8 leverandører fra Danmark, Kina og Sverige som der er et godt samarbejde med. Bla. Rosenmeier, Boston Distribuion og Cbiz Partner AB. De 4 leverandører er fra Kina og Taiwan og samarbejdet med disse er ganke godt (levere varer af en ganske god kvalitet) 80 % af varerne er noname produkter, mens de restrende er brandede produkter fra kendte leverandører. Varelager i virksomheden er ca. 100.000 kr (hele varelageret (ca. 300 varenr) har aktivitet så der ligger ikke varer på lager som er ukurante) Hvordan kan man prisfastsætte en sådan web-shop............hvilke ting skal man have med i sine overvejser når man sætter en pris der både giver køber og sælger en god handel? Mvh. Anders |
Det lyder da som en kerne sund forretning. Hvorfor vil du sælge den ? Har du overvejet om siden kan vækste endnu mere - hvis du markedførte den ? Adwords og affliate programmer...
Der er flere måder at værdi fast sætte en virksomhed (webshop eller andet)
Læs lidt godt materiale her
Års overskud efter skat (170.000 - 30 %) = 119.000 Kr.
x 10 års overskud
= 1,19 Mio kr i hurtig regning. -> det din shop værd - hvis man bruger aminos pris fastsætnings guide
Man skal dog tage forbehold for andre ting i form at et salg. Vil du stå til rådighed for køberen, hvad skyldes salget. Hvordan er markedet? Er det usikkert? Stor konkurrence? Så der er andre faktorer som vil kunne trække ned på værdien - og der skal altid forhandles..
Du må gerne smide et link til mig i PB - kunne være spændende at se din shop !:)