Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Pas på TELIA, de tager dit nummer som GIDSEL.

Side 1 ud af 3 (29 indlæg)
Fra Lynge
Tilmeldt 1. Sep 09
Indlæg ialt: 39
Fra  Ørum Nissen Invest I/S Skrevet kl. 14:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej ALLE

Ja kort sagt - så er dette en stor stor advarsel mod TELIA. Deres tilbud ser rigtig gode ud, og er det nok også - men når deres sælgere fylder een med løgn, så sidder man i saksen.

Så lige nu har TELIA mine telefonnumre som gidsler, efter at jeg er blevet stop fodret med løgne fra deres sælger. Men så tænkte jeg - direktionen i TELIA må jo være nogle fornuftige mennesker, som kan loven / juraen. Men ark og ve - holdningen om at de er ligeglade med kunderne, når man først sidder i saksen er faktisk rodfæstet helt op til direktionen. Selv da jeg kunne fremvise dokumentation for at de direkter havde løgnet for mig, er de lige glade - deres "gavmidle tilbud" som de næsten skrev, var at jeg kunne flytte mine numre nu - jeg skulle bare lige betale kr 6.000 ekstra for en Iphone, hvilket ville gøre at jeg så ville have betalt over 8.000 ex moms for en Iphone.

Så i dag - er jeg tvangsindlagt til at være hos TELIA, mine telefon numre er gidsler hos dem - og de udnytter groft, at de er den stærke part - samt det faktisk at det er katastrofalt for en lille virksomhed, hvis deres telefon numre fra den ene dag til den anden udgår.

Men andre ord - undgå TELIA; hold Jer væk fra TELIA - og lad os stå sammen, således at vi kan få nogle bedre vilkår, samt at vi som iværksættere og selvstændige kan få en fælles styrke til at tage en kamp op.

Derfor ville jeg sætte pris på - at alle viderebringer denne advarsel, så der ikke er andre end mig som bliver fanget på denne måde.

Mvh Henrik

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:34

Nu er der altid 2 sider af en sag.

Og tror  ikke rigtigt, at jeg forstår dit problem?

Fra Lynge
Tilmeldt 1. Sep 09
Fra  Ørum Nissen Invest I/S Skrevet kl. 14:44

Hej Peter

Hej Peter

Helt sikkert - der er altid 2 sider, og jeg er heller ikke i tvivl om at Telia har deres mening. Men kort sagt, jeg var hos et andet selskab da Telia ringede mig op - og fortalte om det hele. Jeg sagde at det lød meget godt - men at jeg ikke ville stilles ringere end jeg var idag, mht. udlandsopkald, romming osv - og det er lige her det knækker.. De havde lige glemt at sige, at jeg skulle indbetale kr. 2.000 pr nr, før de ville åben for dette. Og denne information kommer da jeg STÅR i udlandet. I forbindelse med mit skifte, skrev jeg direkte om den virkede i udlandet - eller om jeg skulle foretage mig noget - f.eks. tilmeldng PBS eller andet ( Er normalt hos andre, og forståligt) og Telia´s svar - Nej, du kan uden videre bruge den over hele verden - hvis der er dækning... Da jeg så brokker mig til Telia - er svaret : NÅ det er jo ikke mig som har skrevet det, og der er intet at gøre. Herefter skriver jeg til Telia - og svaret er igen - NÅ.. Om jeg er en tudefjæs eller ej, skal jeg nok ikke selv bedømme - men når man lover A, og skriver A, bør man også leverer A. Dette er min klare holdning, og da TELIA efter at have fået tilsendt den skriftelige dokumentation stadigvæk bare mener at de kan sige: NÅ - reagerer jeg. Og nu hvor mine telefone numre er fast låst i yderligere 9 mdr. - hos et selskab som er helt ligeglad med mig - reagerer jeg .. Og mener også at det er vigtigt at andre får denne advarsel - som jeg skriver, så er det alvorligt for en virksomhed hvis man mister sine telefon numre.

Om dette giver dig svar - ved jeg ikke, om andre kan se mit problem ved jeg faktisk heller ikke - om ikke andet,så kan min frustration og magtesløshed overfor dem ses, og jeg håber også det kan forståes.

Mvh Henrik

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15086
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 14:52

Alle informationerne står vel i den kontrakt/aftale du har underskrevet?

Fra København
Tilmeldt 29. Jun 09
Indlæg ialt: 71
Skrevet kl. 14:52

Jeg har selv haft rigtig dårlige oplevelser med Telia! Så jeg kan også kun og kun, snakke imod Telia.

Jeg havde faktisk 3 erhvervsabb. (mobiler), 2 privatabb, fastnet og bredbånd fra Telia, og det gik rigtig godt, lige indtil jeg skulle flytte et af mine numre.

Jeg kontaktede Telia og bad pænt om at oplyse, hvornår overførseldatoen var sat til, og hun svarede lige så pænt; "Jamen det kan jeg godt fortælle dig, men jeg har ikke pligt til at oplyse det!"

Pligt! Tænkte jeg, og prøvede at spørge ind til datoen igen, men hun holdte provokerende fast i, at hun ikke ville oplyse mig datoen!! Det endte så med lidt "mudderkastning" i røret.

Så jeg sendte en lang klage afsted over medarbejderen, med at de var sukkersøde når de skulle sælge et produkt, men idiotiske når man gerne vil flytte. Men der skete ingen ting i min sag, de var iskolde. 

Så har jeg en bekendt der har modtaget en regning på ca. 8-9000 kr., for nogen numre han aldrig har haft! Det endte med at min kammerat politianmeldte Telia for dokumentfalskeri, og da der blev gravet lidt op i sagen, fandt de ud af at en af deres sælger åbenbart selv havde skrevet under på kontrakten.

Men han var så lidt heldigere end mig, han har fået 2 mobiler og 6 mdr's abb. som kompensation!

Jeg vil ihvertfald aldrig mere skifte til Telia igen. (heller aldrig Debitel, de har også lavet mange numre)

Fra Lynge
Tilmeldt 1. Sep 09
Fra  Ørum Nissen Invest I/S Skrevet kl. 15:08

Det ved jeg faktisk ikke - jeg har ikke læst deres betingelser igennem, må jeg ærligt indrømme.. Og jeg tror heller ikke der er mange som rent faktisk gør det.. Men at jeg burde have gjort det, er helt korrekt.. Og igen må jeg lærer - jeg er klog når jeg kigger bagud, og jeg kan jo kun sige det er en stor fejl at jeg ikke læste den. Men om der står noget om dette, ved jeg end ikke.. Jeg var naiv og mente at en sælgers prokura - og hans skriv til mig, var nok.. Men ark nej,...

Tilmeldt 14. Jul 08
Indlæg ialt: 1013
Skrevet kl. 16:21

Henrik Ørum Nissen:

Det ved jeg faktisk ikke - jeg har ikke læst deres betingelser igennem, må jeg ærligt indrømme.. Og jeg tror heller ikke der er mange som rent faktisk gør det.. Men at jeg burde have gjort det, er helt korrekt.. Og igen må jeg lærer - jeg er klog når jeg kigger bagud, og jeg kan jo kun sige det er en stor fejl at jeg ikke læste den. Men om der står noget om dette, ved jeg end ikke.. Jeg var naiv og mente at en sælgers prokura - og hans skriv til mig, var nok.. Men ark nej,...

Hvis du ikke har læst deres betingelser igennem, så er det jo din egen skyld. Så skal du ikke beskylde Telia for at snyde dig hvis det står i deres betingelser.

Jeg har brugt Telia de sidste 4 år, og jeg er rigtig rigtig tilfreds med dem.

Fra Aars
Tilmeldt 15. Apr 06
Indlæg ialt: 602
Skrevet kl. 16:35

Michael Grove:

Hvis du ikke har læst deres betingelser igennem, så er det jo din egen skyld. Så skal du ikke beskylde Telia for at snyde dig hvis det står i deres betingelser.

Hvis en sælger ringer dig op og fortæller dig om betingelserne, du spørger ind til tingene og får et svar - burde det svar så ikke stemme overens med det forretningsbetingelser virksomheden har? Det skulle jeg absolut mene, men det er åbenbart ikke tilfældet.

Jeg er selv forsøgt at blive bondefanget af Telia-sælgere, men heldigvis var den sælger jeg havde i røret lidt for karl-smart, så jeg trak mig. Der gik dog kun nogle få uger, så mødte jeg en ny sælger i en lokale Kvickly (de stod faktisk to og lignede en moderne udgave af Jehovas vidner, med foldere og det hele) og da jeg gik den ene lidt på klingen bad han mig faktisk om at gå ind og handle i stedet for at forstyrre dem...

Fra Lynge
Tilmeldt 1. Sep 09
Fra  Ørum Nissen Invest I/S Skrevet kl. 16:37

Hej MIchael

Jeg giver dig helt ret - hvis det ikke lige var for den ting, at jeg netop spurgt sælgeren direkte, og denne svare mig skrifteligt - at det hele er OK. For havde jeg ikke stillet spørgsmålet, og ikke læst betingelserne - så har du fuldstændig ret, så ville det alene være min fejl, også ville Telia overhovedet intet have gjort galt. Men som sagt, mener jeg at man bør kunne have tillid til en repræsentant med en sælgers prokura. Men igen det kan også være min naive jyske indstilling - som er helt halt på den. Men et ord er vel et ord, og siger en person onget om et produkt / ydelse - så bør man vel som udgangspunkt kunne stole på dette, uden at læse alle betingelserne igen ?

Mvh Henrik

Tilmeldt 14. Jul 08
Indlæg ialt: 1013
Skrevet kl. 16:41

Henrik Ørum Nissen:

Hej MIchael

Jeg giver dig helt ret - hvis det ikke lige var for den ting, at jeg netop spurgt sælgeren direkte, og denne svare mig skrifteligt - at det hele er OK. For havde jeg ikke stillet spørgsmålet, og ikke læst betingelserne - så har du fuldstændig ret, så ville det alene være min fejl, også ville Telia overhovedet intet have gjort galt. Men som sagt, mener jeg at man bør kunne have tillid til en repræsentant med en sælgers prokura. Men igen det kan også være min naive jyske indstilling - som er helt halt på den. Men et ord er vel et ord, og siger en person onget om et produkt / ydelse - så bør man vel som udgangspunkt kunne stole på dette, uden at læse alle betingelserne igen ?

Mvh Henrik

Det var min fejl, havde ikke lige læst at du havde fået et skrifteligt svar fra sælgeren. For så er det klart at du ikke kunne have gjort meget mere.

Er der ikke mulighed for at smide en advokat på dem så?

Side 1 ud af 3 (29 indlæg)