Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Websider og baggrundsmusik

Side 1 ud af 3 (29 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 11. Jun 09
Indlæg ialt: 202
Fra  Monbo Skrevet kl. 12:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Under indlægget om Kiradesign er der flere interessante indlæg om baggrundsmusikhjemmesider - nogle for og nogle imod.

Jeg synes det kunne være spændende at få nogle eksempler der illustrerer dette - for eller imod.

Når jeg lige søger i min erindring så kommer jeg på siden http://www.danmarksjapanskehave.dk som jeg besøgte for et par måneder eller tre siden. - Lydoplevelsen og ikke mindst det lækre design (bl.a. det faldende gardin) har sat sig som en behagelig oplevelse hvor jeg synes musikken understreger emnet for stedet.

Nu er det sanselige og beroligende musik jo også som regel en rar oplevelse (for nogle mennesker - andre synes sikkert det er forfærdeligt...;-)) - sådan er vi jo så forskellige.

Men har du et eksempel på noget så del det her.

Mvh. Bo

Besøg webshop med unikke håndlavede smykker på Monbo.dk

Fra Fur
Tilmeldt 27. Dec 07
Indlæg ialt: 549
Fra  LidtBedre Skrevet kl. 15:12

Hej

Som regel er det nok bare at besøge www.dr.dk hvor der er lyd på mange af deres reklamer. Det virker meget irriterende på mig. Helt galt må det være, hvis man har et job, hvor det ikke er velset at være på nettet i arbejdstiden, her kan det være Meget afslørende ;-)

Med venlig hilsen
Viggo Poulsen

Fra Stenløse
Tilmeldt 23. Jun 06
Indlæg ialt: 3040
Fra  iMARKETING Skrevet kl. 15:29

Hej Bo.

Svaret er meget enkelt: Sæt aldrig baggrundsmusik på, hvis du ønsker at sælge noget.

Du vil med stor sansynlighed jage alt for mange væk.

Giv det i stedet som en mulighed for dem, der er klar til det.

Venlig hilsen,

Christian

Fra Vejen
Tilmeldt 9. Mar 08
Indlæg ialt: 511
Fra  Jacob Leander ApS Skrevet kl. 15:34

Alle de websteder jeg har adgang til, er der et klart mønster, som viser hvornår folk er på internettet. Det er de i arbejdstiden! Så tænk nøje over din målgruppe og hvornår din hjemmeside bliver besøgt, inden du sætter baggrundslyd på, som brugeren ikke selv har valgt at høre. Smile

Google optimering (SEO og Google Ads)

Fra København
Tilmeldt 11. Jun 09
Fra  Monbo Skrevet kl. 16:44

Jeg har nu heller ikke selv tænkt mig at sætte musik på min shop - men i den anden tråd (om Kiradesign.dk) blev det fremført at det var fremtiden med mere baggrundsmusik på nettet - og så tænkte jeg det kunne være interessant at få nogle gode eksempler.

Det med at besøge hjemmesider i arbejdstiden det er da et spørgsmål om moral - eller om at skrue ned for lyden..Big Smile

Iøvrigt tror jeg det med at shoppe på nettet sker om aftenen - når børnene er lagt i seng og manden ser fodbold..

Vh. Bo

Fra København
Tilmeldt 11. Jun 09
Fra  Monbo Skrevet kl. 17:30

Christian iMARKETING:

Hej Bo.

Svaret er meget enkelt: Sæt aldrig baggrundsmusik på, hvis du ønsker at sælge noget.

Du vil med stor sansynlighed jage alt for mange væk.

Giv det i stedet som en mulighed for dem, der er klar til det.

Venlig hilsen,

Christian

Jeg er egentlig enig i dette og har tænkt over hvad problemet kan være og hvad muligheden omvendt kunne være.

For musik og lyd er jo som regel en positiv oplevelse - men baggrundsmusik i butikker også kaldet muzak ( en genre) er oftest innerverende - fordi det er muzak = dårlig generel musik.

Måsker er muligheden at designe lyd til selve den oplevelse at shoppe - gøre lyden afhængig af brugerens færden.

Feks irriterer det mig at der på samtlige (tror jeg nok) DanDomainshops popper en windows alert op med en dum dittelit-lyd når man har tilføjet noget til kurven.

Måske kunne nogle gode lyddesignere skabe oplevelser der førte et salg til dørs på en lækker måde der bekræfter den gode oplevelse/beslutning om at købe.

Måske kan man også lave lyd oplevelse under selve besøget på siden der ikke virker innerverende men ligesom farver og lækkert visuelt design er men til at gøre det indbydende.

Er der sådan nogle eksempler.

F.eks. designer bilfabrikanterne også motorlyde og dørlyde til biler.

Så overskriften skulle måske hedde: websider og lyddesign.

V. Bo

Fra København
Tilmeldt 14. Jan 08
Indlæg ialt: 312
Skrevet kl. 17:59

Bo Kalvslund:

Feks irriterer det mig at der på samtlige (tror jeg nok) DanDomainshops popper en windows alert op med en dum dittelit-lyd når man har tilføjet noget til kurven.

Den lyd du omtaler på dandomain shops kan heldigvis kvæles med lidt kyndig programmering som eksempelvist her på lingerishoppen

Efter min mening skal eventuel lyd initielt være slået fra når brugeren lander på en side. Er der mulighed for lyd, så vis brugeren med noget simpelt grafik at det er muligt at slå lyd til og fra.

Fra København
Tilmeldt 11. Jun 09
Fra  Monbo Skrevet kl. 22:12

@Thomas

Ja det er da en flot løsning de har der..

Jeg synes det er en god idé at give brugeren valg mht. til lyd.

Men jeg tror nu stadig det kan gøres elegant - vi har bare ikke set /hørt det overbevisende eksempel endnu.

Bo

Fra Hillerød
Tilmeldt 22. Mar 06
Indlæg ialt: 1711
Fra  Cygnet Skrevet kl. 11:24

Bo Kalvslund:

Det er ikke samtlige shops. Man kan selv indstille hvad der skal ske når folk ligge noget i kurven. Om der skal komme en besked, intet eller gåes til kurven. Og ja - hvis man har de helt spidse krav som f.eks. linigerbutikken, så laver vi bare det, alt kan lade sig gøre i DanDomain, afhænger jo blot af budgettet :-)

Kristian Deiborg

ROI-hunter for Bodylab

Fra København
Tilmeldt 11. Jun 09
Fra  Monbo Skrevet kl. 17:09

Hej Kristian

Tak for oplysningen - så fik jeg også orienteret mig lidt mere i shop-indstillinger og fjernet den pop-up.

Vh. Bo

Side 1 ud af 3 (29 indlæg)