Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Microsoft platformen, og muligt misbrug mht. duplicate content

Side 2 ud af 2 (14 indlæg)
Tilmeldt 8. Mar 08
Indlæg ialt: 183
Skrevet kl. 21:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Jesper Jørgensen:
t skulle bevise at det ikke er et reelt problem svarer til at skulle bevise at gud ikke eksisterer. Ingen af delene ønsker jeg at bruge tid på.

Lad os nu holde gud, og andre metafysiske elementer ude af denne tråd.

Jeg kan ikke se, hvorfor det ikke skulle kunne testes. 

Det giver ingen mening, at man som selv udnævnt SEO ekspert ikke allerede har testet det. Hvad enten du anvender blackhat teknikker eller ej. Så bør du som minimum kunne sikrer dit eller dine kunders site(s) mod disse teknikker.

Kan du evt. fortælle mig, hvorfor Google webmaster tools har implementeret featuren "preferred domain". Når du nu er af den overbevisning, at eksterne links ikke kan skade dig mht. duplicate content.  

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9714
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 22:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er meget tydeligt at Jesper ikke har så meget erfaring med de her problemer, eller med mere aggressive angreb fra konkurrenter. Fair nok. Det finder han nok ud af på et tidspunkt. Indtil da, vil jeg blot understrege igen, at det er rigtig dumt at lade den slags huller stå åbne på dit website. Fix dem - før der er nogle der misbruger dem.

Jeg har heller aldrig haft indbrud - uanset om jeg låser min hoveddør eller ej. Men jeg synes nu alligevel er det er smartest at låse den.

"Security by obscurity" (eller ignorance)  ER nu engang en forbandet dårlig løsning :)

Fra Roskilde
Tilmeldt 30. Jul 06
Indlæg ialt: 2298
Skrevet kl. 22:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Mikkel deMib Svendsen:

Jeg har heller aldrig haft indbrud - uanset om jeg låser min hoveddør eller ej. Men jeg synes nu alligevel er det er smartest at låse den.

Hvorfor har du så duplicate content på denne url: http://www.demib.dk/?duplicatecontent=yes ?

 

Fra Roskilde
Tilmeldt 30. Jul 06
Indlæg ialt: 2298
Skrevet kl. 22:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Runge:

Lad os nu holde gud, og andre metafysiske elementer ude af denne tråd.

Jeg kan ikke se, hvorfor det ikke skulle kunne testes. 

Det giver ingen mening, at man som selv udnævnt SEO ekspert ikke allerede har testet det. Hvad enten du anvender blackhat teknikker eller ej. Så bør du som minimum kunne sikrer dit eller dine kunders site(s) mod disse teknikker.

Kan du evt. fortælle mig, hvorfor Google webmaster tools har implementeret featuren "preferred domain". Når du nu er af den overbevisning, at eksterne links ikke kan skade dig mht. duplicate content.  

Runge, hvis det er korrekt at det er nemt at trække et site ned på denne måde, så JA, så er det nemt at teste. Men hvis det ikke er tilfældet, hvor mange tests skal man så køre for at bevise at det ikke virker? 10, 100, 1000?

Som du kan se af mit forrige indlæg, har selv de bedste SEO'er problemer med duplicate content, og jeg kender ikke ET hvor du ikke kan lave en URL med duplicate content (der skal nok findes et derude). Hvis det er noget en kunderne efterspørger er det intet problem for os at lave, men det er altså ikke noget whitehat kunder ligger søvnløse over eller burde ligge søvnløse over.

Jeg kan godt fortælle hvorfor GWT har "preferred domain". Det er fordi duplicate content er et stort problem, båd for søgemaskinerne og de involverede sites. Hvis et site svarer på både http://www.mitsite.dk og http://mitsite.dk, så vil en stor del af de links du får fra andre være til det "forkerte" domæne. Og når man først er inde på sitet vil det ofte linke videre til andre interne sider med det forkerte domæne. Dermed kan Google ikke ud fra fx. linkpopularitet vurdere hvilken side eller domæne der er det "rigtige" og hvilket der er det "forkerte". Det samme problem opstår hvis dit site bliver indekseret på https protokollen.

Dette er ikke et problem hvis nogen fabrikerer en duplicate url på dit site og linker til den, da siden kun vil have dette ene indgående link, hvorimod originalsiden måske har 20.

Side 2 ud af 2 (14 indlæg)