Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

I/S oprettelse moms og skat

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 27. Aug 09
Indlæg ialt: 17
Skrevet kl. 23:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Hey

Jeg har planer om at åbne et I/S og vil lige høre om min fremgangsmåde er dækket af reglerne.

Jeg opretter et Cvr nr.(samme som momsregistrering ikke?) og får lavet 3 erhvervskontoer i banken.

Alt hvad jeg tjener igennem webdesign, bilver sat ind på konto 1 derefter fordelt til konto 2 og 3.
Momsen bliver lagt til side på konto 2.
Resten bliver lagt ind på konto 3.

Jeg har ikke tænkt mig at udbetale pengene som løn, men lade dem vokse indtil jeg kan finansiere nogle software ideer til firmaet.

Hvordan er skatte og moms reglerne så? Kan jeg registere det som en udvidelses omkostning og slippe for at betale skat af indtjeningen?, hvis det har det formål at udvide firmaet?

Har det nogen indflydelse at jeg har et fuldtidsjob ved siden af?
Da jeg ikke udbetaler det til mig selv, går jeg stærkt udfra at det ikke skal registeres som B-skat?

Hvis det er rigtigt og vi siger f.eks. jeg tjener 2500.- kr, så ryger 500,- kr ind på konto 2 som moms og 2000,- kr ind på konto 3, når puljen i konto 3 er stor nok.
Bliver det brugt til en software ide, og jeg kan afskrive det som udvidelses omkostning?

Fra København
Tilmeldt 21. Aug 09
Indlæg ialt: 2585
Fra  . Skrevet kl. 08:16

Det tror jeg godt man kan, men er ikke 100% sikker.

Deltag i iværksætter events! Tilmeld dig på https://www.smila.dk og få invitationer.

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 08:33

Martin a:
Jeg har planer om at åbne et I/S

DU mener vel vi?

Martin a:
Kan jeg registere det som en udvidelses omkostning og slippe for at betale skat af indtjeningen?,

Du kan overveje at anvende Virksomhedsskatteordningen og betale en foreløbig skat 25%. Undgå skat af overskud kan du ikke.

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 08:38

lassmi:

Det tror jeg godt man kan, men er ikke 100% sikker.

Hvorfor svarer du så ? Nej Som Henrik siger kan man ikke undgå skat af indtjeningen men man kan som det bliver nævnt opspare den i virksomheden til en foreløbig 25% skat. Som Henrik også siger kan du ikke oprette et I/S. Et I/S er en virksomhed som ejes og drives af flere personer

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

Tilmeldt 27. Aug 09
Indlæg ialt: 17
Skrevet kl. 08:44

Henrik Krogh:

Martin a:
Jeg har planer om at åbne et I/S

DU mener vel vi?

Ja, jeg mener vi.

Hvordan vil regnskabet så se ud?

Hvis vi siger jeg får en indtjening på 2500,-kr , så går der 500,- kr til moms.
Hvordan kommer virksomhedsskatten så ind? er det 25% af de 2500,- kr eller af beløbet uden moms?

Er de 25% et engangsbeløb eller noget kvartalsmæssigt? for at regulere at man ikke bare har pengene liggende i firmaet?
Hvordan betales de 25% er det ligesom moms, man afregner ved årsregnskabet?

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 12:55

Du bør nok overveje at deltage i nogle af de kurser som Skat afholder for iværksættere eller alliere dig med Regnskabsskolen.

Virksomhedsskatten svares af de 2.000 kr. og skatten betaler man enten årligt eller via forskudsregistreringen (som B-indkomst).   

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)