Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ophavsret standardtekst

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 16. Jan 07
Indlæg ialt: 37
Skrevet kl. 12:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Er der nogen der kender til et sted, hvor man kan finde en standardtekst af loven om ophavsret, som jeg kan indsætte på min hjemmeside?

Hvis nej - hvordan kommer jeg videre med, at gøre besøgende opmærksomme på, at de ikke skal stjæle eller kopiere mine tekster? Jeg føler ikke at det er nok, at skrive "lad være med at stjæle mine tekster".  

Fra Puerto De La Duquesa
Tilmeldt 13. Jul 09
Indlæg ialt: 3506
Fra  DesignYOU - Kreative løsninger Skrevet kl. 12:36
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 2 person

Du kan jo kikke her :

Patent- og Varemærkestyrelsen

vil så lige forbedrede dig på det er dyrt og tager tid Smile

/allan

Tilmeldt 16. Jan 07
Skrevet kl. 13:20

Kan du komme lidt nærmere ind på hvor jeg via linket kan finde en standard tekst til "loven om ophavsret" som jeg frit må benytte på min hjemmeside? Jeg vil lige understrege Smile at det jeg leder efter intet har med at tage patent på noget at gøre. Det er ganske enkelt den almindelige ophavsret vi alle har til tekster vi selv har skrevet på f.eks. en hjemmeside.

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15086
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 13:22
Tilmeldt 29. Jan 07
Indlæg ialt: 84
Skrevet kl. 13:31

Jeg er selv fotograf og skriver alle steder at mine værker er beskyttet af loven om ophavsret §1

Når jeg henviser til §1 er det fordi jeg frembringer professionelle værker (som er termen i loven). Paragraffen betyder at jeg bevarer ophavsretten indtil 75 år efter min død.
Private har også ophavsret til deres fx billeder, men der er så ikke tale om værker. Derfor har de ophavsret i 50 år efter fx. billedets frembringelse.

"§ 1. Den, som frembringer et litterært eller kunstnerisk værk, har ophavsret til værket, hvad enten dette fremtræder som en i skrift eller tale udtrykt skønlitterær eller faglitterær fremstilling, som musikværk eller sceneværk, som filmværk eller fotografisk værk, som værk af billedkunst, bygningskunst eller brugskunst, eller det er kommet til udtryk på anden måde." 

Du kan læse mere på www.ophavsret.dk hvor der også er links til bl.a. loven.
Jeg vil tro at du kan finde citater/tekster, som du kan bruge.

*** Fotograf Claus Lavendt - Professionel reklamefotograf ***

*** www.lavendtphoto.com ***

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9738
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 14:05
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg har Ophavsretsloven stående hjemme på hylden. Det er en tyk bog på flere hundrede sider. Den vil jeg ikke anbefale dig, at smide i bunden af alle dine sider :)

Iøvrigt tror jeg ikke det ændrer noget på dem der stjæler at bringe lovteksten. Det er bedre at skrive det på almindeligt dansk - f.eks., at alt materialet på dit website er beskyttet af dansk ophavsret, samt at du uden varsel vil stævne alle der forbryder sig mod den.

Fra Puerto De La Duquesa
Tilmeldt 13. Jul 09
Indlæg ialt: 3506
Fra  DesignYOU - Kreative løsninger Skrevet kl. 14:15
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 2 person

Fashion-Seller:
Det har vist ik noget med sagen at gøre... Tekster er ik omfattet af ovenstående...

Netop det var mere ironisk ment Smile

HVis man søger på emnet her på Amino finder man svaret 1000 gange Wink

/allan

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15086
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 14:29

Allan Hansen:

Netop det var mere ironisk ment Smile

Synes det er svært at se ironien, men det er sikkert blot mig den er galt med...

Tja hvis man søger på google er alt os besvaret mindst 1000 gange der. Derfor må man vel godt stille et konkret spørgsmål, især når man ik synes at svaret har været tydeligt nok, som trådstarter os angiver...

Tilmeldt 16. Jan 07
Skrevet kl. 15:09

Mikkel deMib Svendsen:

Jeg har Ophavsretsloven stående hjemme på hylden. Det er en tyk bog på flere hundrede sider. Den vil jeg ikke anbefale dig, at smide i bunden af alle dine sider :)

Iøvrigt tror jeg ikke det ændrer noget på dem der stjæler at bringe lovteksten. Det er bedre at skrive det på almindeligt dansk - f.eks., at alt materialet på dit website er beskyttet af dansk ophavsret, samt at du uden varsel vil stævne alle der forbryder sig mod den.

Ja Mikkel. Det er lige præcis noget i den stil jeg leder efter. Noget der er skrevet på almindeligt dansk. Men jeg kunne bare godt tænke mig at finde en form for standardtekst der er skrevet på en god måde istedet for at jeg selv skriver et eller andet. Hvis det ikke findes så kan jeg selvfølgelig blive nødt til at prøve.

Til jer andre som siger at der finder masser af svar så har jeg forsøgt at finde et svar uden held. Jeg leder efter en standard tekst som jeg kunne bruge på min hjemmeside og de svar jeg har fundet handler kun om hvad man må og ikke må osv. 

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)